AMA: Cervelo P2(T)

ajot siirtynyt enemmän ja enemmän vaihteisiin.

fiksi ja sinkula on tallissa fiilistelyjä varten

Ei mulla muuta ku et on tää hieno yksivaihdespesifi foorumi.

Ostin foorumilta 61-senttisen Cervelon P2-runkosetin jonka kiinteä vaihtajan korvake oli murtunut. Siistin ekana korvakkeen jämät pois ja maalasin dropoutin alaosan mattamustalla. Osien speksaaminen tähän oli aika työn ja tuskan takana, tilasin satulatolpan ja klämpin, molemmat tietty vääriä, joten sovittelin ne itse runkoon rautasahaa, dremeliä ja viilaa käyttäen.

Kaiken säädön lomassa runko ehti lojua vintillä aika lailla vuoden kunnes kasasin ajoon, nykyinen setup bullhornilla tuntuu ihan kivalta, stemmin voisi ehkä slämmätä mutta jätin vielä korkeammalla kun käytännössä ajan tällä duunimatkaa.

Osalistausta ulkomuistista:

Runkosetti: Cervelo P2, 61 cm, kuitua
Kiekot: Pro-Lite, hiilikuituiset maantie-tuubikiekot, taakse vaihdettu Halon ratanapa
Kammet: Raceface Decadence Track
Satula: Selle San Marco Zoncolan
Ohjaamo: Thomson X2 130mm, Deda Dabar -kuitustonga, Cinelli x Mike Giant -tankonauhat
Voimansiirto 48x16t (muistaakseni), takaratas Phil Wood, ketju SRAM PC-10.

30 Likes

Litti kelkka

4 Likes

mikäs keskiöstandardi tässä on (vai onko oma “standardi”)?

Sain tässä onneksi keskiön mukana. Käsittääkseni muhvin standardi on BBRight™, eli prässättävät alsa-/komposiittikupit.

niinpäs tietenkin. EEB:n puolesta vaan kyselin.

p.s. kova kelekka kaikki tyyni

1 Like

Kiitti! Näissä Cervelon tt-rungoissa on lyhyehköt “rata”-haarukanpäät, ei oo onneksi siis tarvetta eksentrisille keskiöille tai euroopan ympäristötoimistoille.

:smiley: alkupään kuvat sai epäilemään säätövaran riittävyyttä, mutta vikassahan kaikki onkin ihan hyvin!

1 Like

Tää on kyl mega leso ja kivan näköne

1 Like

Tervehdin vanhan sankarin paluuta, bullhorn on uus mela. Pyörä muutenkin on ihan törkeen hieno työmatkatykki.

1 Like

Ehkä siistein konversio, hyvää YV-kontsaa, upee pyörä. Bullis on tosi jees ku se paritetaan kunnon lihakoukkukahvan kaa eikä millää stemmin juureen sijoitetulla.

Ja koska AMA, ni näin leso tykki kaipais kyllä kunnon pizzalautasta eteen.

1 Like

Tää on tosi siisti! En tiedä tällasesta estetiikasta oikein mitään, mutta jäin miettimään voisko myös kammet olla jotenkin futuristisemman näköiset?

Sit myös kiinnostaa että millaisissa kledjuissa sä tällä ajat? Onko kokonaistaideteos-henkeä?

1 Like

Kiitti kaikille kommenteista, napsin eilen kotimatkalla vielä pari kuvaa kun ohjaamon setup tuntuu nyt olevan aika kohdallaan. Laitan jotain suojaamaan ohjainlaakeria joskus, ja pätkin ehkä samalla ruotoputkesta ylimääräiset pois. Zoncolan-satulasta en ole ihan varma, oliskohan joku leveämpinokkainen tt-penkki kivempi.

Pyörä tahtoisi mennä kovempaa ja tän fillarin kanssa järkevyydestä puhuminen tuntuu jotenkin tyhmältä, mutta tällä välityksellä pääsen duunimatkan mäet ylös enkä riko polvia… Mulla olisi tähän muuten myös levykiekko taakse, pitäis joskus venyttää sillekin tuubi.

Ajan aika lailla ihan normivaatteissa, en oo vielä niin sisällä näissä pyörähommissa että pystyisin menemään ulos bibseissä. Niin ja ne kammet, noh, en ihmettelisi jos tähän vaihtuisi joskus jotain muuta, just nyt nää oli ainoat mitä mulla on jotka sopi laakeriin ja joihin mulla on sopiva eturatas.

7 Likes

Ihanaa nähdä että mun konvertoimat kiekot on päässeet täysiittelijälle. :smiling_face_with_three_hearts:

5 Likes

Ohan tää ihan saatanan raju. Levykiekolle full kipport, bulliksesta en tykkää kuin kasarin pursuittipyörissä mutta eihän tää mun pyörä oo. Ketju on edelleen track slack mutta ei kai se jarrullisessa pyörässä oo niin justiinsa jos tykkää tolleen ajaa.

2 Likes

Mulla on tähän myös nojatangot, ne vaan tuntui jo ajatuksena laukku selässä ajaessa niin dorkalta että jätin vielä pois. :slight_smile:

Laitat ne tempotikut ja etutarakan. Ongelma ratkaistu.

5 Likes

Maybe a hot take mut tää ois hitosti siistimpi jos runkoon vetäis jonkun nipastyle maaliduunin ton orkkiksen päälle jollain liilalla ja oranssilla jne

Ei nappaa oikee kyl itteeni tämmöne

Mulla kävi mieles jotkut hassut kannu-stensiilit kun tossa emäputket ja satulaputken seudul on kivasti tota materiaalia.

Kiekkovalinnan estetiikan perusteissa on, että edessä ei saa olla koskaan enempää materiaalia, kuin takana. Elikkä eteen levy vain, jos myös takana on levy. Sama pätee myös vanteisiin ja puolien lukumäärään ja napojen laipan halkaisijaan, eli edessä ei koskaan syvempi vanne eikä enempää puolia kuin takana.

Takalevyt on valitettavan harvassa, mutta säännöt on säännöt.

Kuvissa oleva ristiinpuolaus takana ja radiaali edessä täyttää nämä vaatimukset täydellisesti.

1 Like