Allroad race 14.4. Helsinki - Lieto

Huomio! Obs!
Muokkasin tuota aloituspostauksessa olevaa reittiä hieman, vaihtaen yhden turhan todennäköisesti taluttamiseen johtavan pätkän viereiseen soratiehen tossa viidenkympin kohdalla. Tässä vielä linkki reittiin.

Noin muuten on kyllä sen näkönen seikkailu, että huh, vaikka itse sanonkin.

Petipaikat varattu, yöksi mahtuu edelleen mut makuualustaa tms mukaan.

Näyttäis aika kohtuullisia ajokelejäkin kuulkaas!

Jep, koko viikon niin lämmintä että tie lienee meille hyvä viikonloppuna.

Vakavaa punnintaa leveimpien renkaiden ja lokarien välillä.

Minkälaista krossipätkää tuo ensimmäinen 40km (Reitti 2000) mahtaa olla?

Tuo 1-1,7km pätkä heti alussa honkasuon männikön läpi ei kyllä ainakaan oo mitään allroadia. Hädin tuskin trailia ja todennäköisesti tähän aikaan vuodesta todella märkää.

No juu tota paria ekaa kilsaa aloin itsekin tossa pohtia, että mitenkäs se menikään ja muutin sitä hieman.

Reitti 2000 tuoltaosin mitä sitä ajetaan, on pääosin semmosta ulkoilureittiä/pientä soratietä, asfalttiakin joukossa, mutta joku lyhyt hankalampikin pätkä on. Voi mennä lyhyesti taluttamiseksikin. Pirttimäen ja Solvallan välillä eli kolmenkympin molemmin puolin on paljon jyrkkiä lyhyitä mäkiä.

Mä en laiskana ole tsekkaillut miten orjallisesti nyt noudatetaan R2000-merkkien mukaista rataa, mutta siis R2000: tykkään!

Nousut ovat lyhyitä ja jyrkkiä tempaisuja, tai ne ovat ne mieleen painuvat kohdat. Hiekka ja sora on paikoitellen varsin irtonaista. Yksi pätkä on sellaista oikein oikein isoa soraa. Rinteissä sulamisvesi tekee syviä puroja hiekkaan. Viimeksi ajanut koko pätkän 2015 niin voihan paljon olla muuttunut. Silloin siellä meni hevonen ja kärryt. Varautukaa kuitenkin maisemalliseen autuuteen.

Pirttimäki-Solvalla-välillä lanatut ladut sulaa sen verran hitaasti, että siellä voi olla lumen takia tunkattavia pätkiä vai voikohan siellä vielä olla hiihtäjiä?? Ei kai ehkä sentään. Ja sama juttu itseasiassa Reitti 2000:n alussa Petikko-Solvalla-välillä. Vielä pari viikkoa sitten Laitamaa-Kauhala-välillä Kirkkonummella tuli moottorikelkka vastaan, mutta sen jälkeen en ole siellä käynyt yrittämässä.

Eiköhän se hyvin ehdi sulaa kun päivät on kymmenisen astetta plussalla, mutta siinä ajetaan mitä sattuu olemaan.

Suurimmaksi osaksi reitti kulkee kuitenkin ihan oikeilla teillä.

SuicideHub - 12:59, 9.4.2018 » [b]Huomio! Obs![/b] Muokkasin tuota aloituspostauksessa olevaa reittiä hieman, vaihtaen yhden turhan todennäköisesti taluttamiseen johtavan pätkän viereiseen soratiehen tossa viidenkympin kohdalla. [Tässä vielä linkki reittiin.](https://ridewithgps.com/routes/25179149) Noin muuten on kyllä sen näkönen seikkailu, että huh, vaikka itse sanonkin.
päivittyykö automaagisesti ride with gps -reittiin jonka kopsasin jo vai pitääkö se tehdä uudestaan?

Kyl se varmaan uudestaan sun pitää kopioida tuo päivitetty reitti.

Ootko muuten ajanut reitin joskus? Tuli vaan mieleen, kun Siikajärvi-Kolmiranta-välillä näyttäisi kartan perusteella olevan suon ylitys, joka voi olla näillä keleillä todella eksoottinen. Reitti näyttäisi kulkevan jotain sellaista polkua(?) pitkin, jota peruskarttatasoiset maastokartat ei tunne. Olen tossusuunnistanut noilla nurkilla, joskaan en ihan juuri tuossa paikassa, mutta on sen verran tuttuja mestoja kuitenkin, että rupesin ihmettelemään, pääseekö fillarilla noinkin.

Juu ja ihan hyvällä siis nämä huomiot. Tulisin ajamaan, jos olisi mitään toivoa, että jaksaisin perille ja nostan hattua jo etukäteen niille, jotka jaksavat.

E: Lapinkylän seutuvillakin taitaa olla metsäpolkua parissa kohtaa ja lunta tuolla voi kai paikoitellen olla vielä reilustikin. Oon itse ollut flunssassa nyt enkä viime viikonloppuna päässyt liikkumaan, mutta meidän rouva oli eilen Luukissa suunnistamassa ja siellä avokallioilla oli lunta nilkkaan, mutta pohjoisrinteillä sitä oli vielä polveen asti. 53 km-merkin kohdalla reitti menee ihan maatilan pihan läpi.

stenu - 20:49, 9.4.2018 » Siikajärvi-Kolmiranta-välillä
Mulle jonkun verran kanssa tuttua tuo alue eikä tosta muistaakseni mitään näillä keleillä ajettavaa polkua mene, lähinnä joku metsäkoneen ura tms. Välillä 45,5-46,5 km siis. Voihan tuon varmaan tunkata jos haluaa mutta ehkä kannattais mennä Siikajärventien kautta
SuicideHub - 14:19, 26.1.2018 » Reitillä on asfalttia, märkää uraista soraa ja mahdollisesti mitä vain, huhtikuussa. Olette omillanne.

Älkää ny kaikkia Samulin yllätyksiä paljastako.

^ no just näin. Kyllä mietinkin, että olenko vaan hiljaa, jos kyse onkin siitä, että 300 ajettavassa kilometrissä ei ole haastetta riittämiin… :slight_smile:

Juu seikkailumieltä on hyvä olla tolla reitillä.

Toivon että päivät kuluis äkkiä ja että ilmatieteenlaitoksella ei olla tällä hetkellä aprillipäissään tai muuten päissään.

[X] AURINKOLASIT
[X] HAISEE PALANUT