50's Peugeot

On se hieno…

Pääsin vasta eilen ensimmäistä kertaa kadulle tämän kanssa. Tuntui mahtavalta ajaa - geometria on juuri sopiva itselleni. Vähän joutuu vielä vauhdin kanssa passailemaan ja kuulostelemaan osien toimintaa.

Pakkohan tästä on tykkäillä, edelleen!

Hieno on, ja hauskoja kuvia. Pidän tuosta mustavalkoisesta yleisilmeestä, joka sai aluksi kuvatkin vaikuttamaan mustavalkoisilta.

(Tuon toisen kuvan perusteella täyttäisin kyllä etuhaarukan jarrureiän jarrula! Ei minusta rumentaisi pyörää.)

Khyllä! Itse en uskaltais edes ajaa moisella, vaan päätyis heti vitriiniin kaihoisia katseita keräämään. Onnittelen omistajaa.

Diggaan värimaailmasta. Molemmat peukut ylös!

todella tyylikäs!!! :smiley:

Omg… drool. Erittäin hieno kokonaisuus. Ja toi Titan stemmi!

Oon jo pariin otteeseen meinannut kaivaa tämän esille ja kysellä projektin perää, kunnes eksyin taas hetken mielijohteesta muualle internetin syövereihin. Aivan älyttömän tyylikäs on pyörä, jopa elegantti. Hieno värimaailma pyörässä ja kuin myös valokuvissa. Dekaalit istuu harvinaisen hyvin, eikä pistää liikaa silmään. Kaiken kaikkiaan vaan upea tsygä. Jos näen tämän liikenteessä, tulen kädestä pitäen onnittelemaan kuskia! …Noh, ehkä meni jo vähän liiallisuuksiin…

Mielenkiinnosta kyselen, miten dekaalit säilyneet hengissä nyt ajan kanssa? Ei voi muutakuin komppailla edellisten kehuja, loistavan näköinen pyörä.

Dekaalit ovat säilyneet ihan hyvin. Lakka on siis vedetty niiden päälle, joten tuskin ne kovin helposti siitä pääsevät mihinkään kulumaan.

Ugh, pakko hehkuttaa taas. Tää on ehkä hienoin pyörä mitä foorumilla on näkynyt. Tyylikkäät kuvatkin toki vaikuttavat positiivisesti. Onko tätä jo ajatettu aurinkoisena kevätsunnuntaipäivänä?

Pakko tunnustaa, että tällä on ajettu myös arkipäivinä. Ajamista vartenhan nämä loppujen lopuksi ovat.

^+1

Pientä päivitystä tähän projektiin. Tarkoitus olisi laittaa vapaaratas ja jarrut. Jarruiksi valikoitui Mafac Racerit ja todennäköisesti Dia Compen 135 kahvat. Onko jollain muuten kokemusta nahkaisen tankonauhan irroittamisesta ja uudelleen asentamisesta? Ottaako nahka damagea tarrapinnasta?

tomi - 22:55, 22.9.2010 » Tossa on tosiaan vielä muutama ongelmakohta. Eilen ilmeni, että kammet eivät mahdu pyörimään, koska rattaan pultit ottavat keskiön lukkorenkaaseen kiinni. Stronglightin vintage kammet ja Mavicin kierteetön keskiö ei näytä olevan hyvä kombinaatio. Pidemmällä akselilla tilanne korjautuisi, mutta ketjulinja ei silloin olisi lähelläkään 42mm...
Miten muuten tämän homman selvitit?

Mulla on kans yhteen prokkikseen tulossa samaisella pulttijaolla olevat kammet ja samaa ongelmaa havaittavissa. Dremeli on päällimmäinen vaihtoehto, mutta kiinnostaisi kuitenkin!

Tota mavicin keskiötä voi säätää sivusuunnassa lukkorenkaiden avulla. Ketjulinjan kustannuksella siirsin keskiötä enemmin vetopuolle niin kammet mahtuivat pyörimään.

Onk kyllä upea!

Oho, oon kaks vuotta sitten uhonnut laittavani jarrut tähän. No, nyt ne alkaa olemaan paikoillaan. Uudet jarrupalat pitäis vielä hommata. #hiljaahyväätulee

http://distilleryimage7.ak.instagram.com/d7325e08ba6d11e3b3040eca7a9241eb_8.jpg

hyvä nosto. kuviaa