50's Peugeot

tomi - 9:35, 20.8.2010 » ^^ Joo, noi kammet tosiaan vaati normi standardeista poikkeavan ulosvetäjän. VO ainakin myy JA Steinin ulosvetäjää 23,35 mitoituksella.
Multa löytyy 23,35mm ulosvetäjä ens viikolla, saa lainata. Niitä on sitten pk-seudulla ainakin kahdella tyypillä. Jos joskus kyllästyt noihin kampiin, mä oon ekana jonossa.
reiskaw - 9:55, 20.8.2010 » Tällä kaverilla on ainakin joitain Peugeotin dekaaleja: JR. Anderson www.VeloCals.com Vaikuttaa ihan asialliselta kaverilta. Itse tiedustelin sähköpostilla dekaaleja omaan vm.88 Pösööni ja niitä ei ollut hyllyssä mutta lupasi pyöräyttää minulle sellaiset.
Olisi voinut olla ihan hyvä vaihtoehto käyttää noita. Näyttää aika samalta mitä tossa PHX10:ssä on käytetty. En tosin tiedä onko tämän rungon putket [s]vitusta[/s] vitus putkea vai reynoldsia.

Tuli jo aikaisemmin askarreltua custom decalsit tähän projektiin. Nämä on laserilla tulostettu waterslide decals paperille. Huono puoli tässä on se, että perustulostimella ei pysty printtaamaan valkoista - sen takia päädyin käyttämään pelkkää mustaa.

ai tämmöinenkin projekti, hienolta näyttää. TA (23mm) ja Stronglight (23,35) ulosvetäjät löytyy lainaan myös kuten kohta Ivaniltakin. Että teräs voi näyttää hienolta kiillotettuna ja ruosteisena. Mii laik veri meni. Stronglight tekee todella siistejä kampia.

Saisikohan tuon roso pinnan päälle vedettyä jonkin lakan mattana. Tulisi tavallaan väri läpi alta mutta ei pilaisi tuota mattaa, sekä suojaisi pintaa.

Olen itse alkanut haaveileen matta vihreästä, niikuin armeijan hiluxseissa on. Sopivan pyörän kylkeen toimisi kuin nenä päähän. Ehkä single maasturi on sitten seuraavana tulossa…

Yhtenä toiveenä olisi tosiaan että jaksat tehdä tämän siihen vittumaiseen loppuun asti jossa jo sosiaalinen elämä rajoittuu ja sormet kramppaa, selkä puutuu, munat surkastuu sekä kaljaa kuluu kuin leipää. Jaksa kiillotta noi uhvit kaikki noi muhvit ja duunaa tuohon vanhan näköiset valkokylki renkaat eikä mitään missä lukee CONTINENTAL tai muuta turhaa keltaisella ja sen vieressä punainen ukkeli. Jos runko on matta niin osatkaan ei voi olla monen kirjavia. Kiillotettu metalli on vain niin kuuuull…

Teräsvanteet… Niin teräsvanteet…

Melkein valmis - muutamaa pikkujuttua joutuu vielä säätämään. Paljaan pinnan ystävien harmiksi maalasin kuitenkin rungon.

Onpa hieno! Paljas pinta oli minusta ihan mahtava, muistutti taottua hiiliterästä, mutta enpä näe tuossa paljoa valitettavaa kyllä. Myös tarrat (sori, ei voi käyttää “decaalia”) ovat eri onnistuneen näköiset.

Ensimmäinen kuva on noin valokuvana myös tosi onnistnut. Olen sitä tässä hiljaisen iltatyöpäivän ratoksi tuijotellut jonkin aikaa kun ei täällä duunissa just nyt muutakaan ole.

Täytyy tykkäillä tästä!

Tää vaatii lisää kuvia! Kovin on kaunis!

Tossa on tosiaan vielä muutama ongelmakohta. Eilen ilmeni, että kammet eivät mahdu pyörimään, koska rattaan pultit ottavat keskiön lukkorenkaaseen kiinni. Stronglightin vintage kammet ja Mavicin kierteetön keskiö ei näytä olevan hyvä kombinaatio. Pidemmällä akselilla tilanne korjautuisi, mutta ketjulinja ei silloin olisi lähelläkään 42mm. Toinen ongelmakohta on haarukan putki (22mm), jota olen modifioimassa 22,2mm stemmille sopivaksi. Tällä hetkellä stemmiä ei saa tarpeeksi alas - pitää jatkaa hiomista.

Kokonaisesta pyörästä kuvia vasta, kun se on kokonaan valmis…

erittäin elegantti

Hio stemmiä, älä haarukkaa. Toinen on kuitenkin vähän harvinaisempi osa

Todella kaunis

Vittu mä tappaisin muut ja itteni vikaks jos joku tollasen pöllis. Ja mitä tohon maalipintaan tulee, sehän on jopa parempi kuin tuo paljas. Tai siinä mielestäni yhdistyy parhaat puolet maalatusta ja paljaasta pinnasta.

Kerro tosta handlebarista plz.

walto - 6:17, 23.9.2010 » Hio stemmiä, älä haarukkaa. Toinen on kuitenkin vähän harvinaisempi osa
Haarukan historia ei ole yhtä mielenkiintoinen kuin rungon. Se on saman aikakauden pyörästä samoilla muhveilla, mutta oli aika kovia kokenut. Haarukan putkessa on myös jonkinlainen lommo - ilmeisesti stemmin vuosien saatossa aiheuttama. Lisäksi stemmi on niin hyvässä kromissa etten haluisi sitä alkaa hiomaan.
pieni merenneito - 7:07, 23.9.2010 » Kerro tosta handlebarista plz.
Ohjaustanko ja stemmi ovat Titan merkkisiä. Titanille tyypilliseen tapaan tässä on varsin erottuva shimmi tangon ja stemmin välissä. Ostin ne belgialaiselta tyypiltä aika edulliseen hintaan. Noista on olemassa luxe malli, joka olisi ollut vielä kuumottavampi, mutta sopivaa ei ole vielä tullut vastaan. Jos tekisin vintage ratapyörää Titanin track stemmi punaisella logolla olisi aika hyvä valinta.

Ohjaustangon kromi on tosi siistissä kunnossa enkä haluaisi sitä peittää, mutta todennäköisesti laitan siihen vielä mustan nahkanauhan päälle.

Velo Orangen Milan handlebar on geometrialtaan aika lähellä tätä Titanin versiota. Maksaa muistaakseni jotain 20USD. Se on tosin alumiinia, mutta se sopisi myös hyvin tämän tyyppisiin projekteihin.

Pakko tähän on kommentoida, että on hieno.

Todella mielenkiintoinen projekti. Tuo grafiitin harmaa sävy sopii hyvin kiillotettujen/kromattujen osien kanssa ja mustat/läpinäkyvät decalsit istuu ihan täydellisesti tuohon kokonaisuuteen. Millä muuten maalasit rungon? Olisiko myös muista kuin emäputken decalsista mahdollista saada lisää lähikuvia?

Pakko hehkuttaa tuosta stemmistä ja ohjaustangosta; ihan tolkuttoman hienot!

Odotan innolla kuvia valmiista pyörästä!

Tällaista syntyy kun yhdistetään mielenkiintoinen aihio ja poikkeuksellisen kehittynyt tyylitaju. Ja pakko myöntää - on se maalattunakin hieno.
Joo, lisää kuvia, kiitos.

Mulla ois tollanen saman näkönen vaihtaja mikä noissa mainoskuvissa esiintyy. Merkki Huret, muuta siitä en tiedäkkään. Samalta näyttää ja vaihdevipu tulee messissä. Erittäin tyylikäs pyörä vaihteilla tai ilman.

Konga - 19:54, 25.9.2010 » Millä muuten maalasit rungon?
Maalausprosessi lyhyesti: Pohjamaalina on happopohjamaali, maalina PPG:n liuotinohenteinen automaali, 2k lakka Nexa tai PPG - en nyt muista kumpaa laitoin (yhteensopivia molemmat).