26' er,postaa oma kulkineesi,vinkit,spec's yms

Kuvan perusteella veikkaisin, että noi sun Schwinnin putket on halkaisijaltaan kertaluokkaa isommat kuin Rossinin, eli vaakaputki 28.6 ja viisto 31.8 vs. 25.4 ja 28.6.

Tähän Saraceniin mietin tulevaa rengastusta. Oliko täällä jotain kestosuosikkeja, mikäli ei halua laittaa 559 gravelkingejä tai sitten dth&tabletoppia?

Pitää vielä rengastilaa vähän tarkistaa, mutta uskoisin että 2.4” mahtuis.

image

Conti race king protection

4 Likes

Mites maxxis ikon 26x2.35” tai schwalbe racing ralph 26x2.25” ?

Onkohan tuo racing ralph kuinka ohut (katuajoa 90%)…

tiedät mitä tehdä:

1 Like

Itse laittaisin Ikonit. Parempi kumi kadulle.

Jos haluaa kestävän ja suht kevyen teräsrungon niin vaihtoehtoja on paljon. Mutta esimerkkinä Bontrager Or tai Wtb Phoenix. Bontrager on kisapyörä, mutta erittäin kestävä. Niitä en ole nähnyt missään rikki ajettuna.


Tämmösellä hoitanut nyt talven ajan työmatkat yms. asiointipyöräilyn. Nyt pohdinnassa vaihtoehdot sulan maan ajalle
a) Lynskey 26" kesäkumeilla
b) Lynskey 27,5" kesäkumeilla (vaatii kiekkojen oston)
c) Kesäajot jo varastosta löytyvällä sinkulalla, vaatii pientä investointia mutta muutamalla kympillä pitäisi pärjätä

10 Likes

^ Melkone dream peli! 26” ei oikein kesällä itellä nappaa, paitsi maastossa ja reissuissa tietty. On kokeiltu kumeja erilaisia, sinkulana ja vaihteilla mut parhaillaankin jää kokemus aika kädenlämpöiseks. Edit: nii eli ääni sinkulan ehostukselle

Täs on mun uus Raleigh USA kasattuna. Runkosetin bongas @kappa , osat pääosin palveluksesta syrjäytetyltä Nishiki Maniacista. Bullmoose tanko oottanu kauan pyöräänsä. Tää on just sellane ku oon halunnu.

9 Likes

Grisley lifestyle tulilla, aika iso mut ei siinä mitään tarakka ja lokarit pitäis asentaa ennen kesää.

13 Likes

onko sattumalta tämä yksilö kyseessä?

Sehän on juurikin tuo yksilö. Hyvin on palvellut, kiitokset! :sunglasses:

1 Like

Oon huomannut, että 26":lla jaksaa ajaa kesälläkin jos siinä on todella hyvät kumit.

Mä oon nyt tänä talvena miettiny, että kyllä toi 26er on nimenomaan kesäkulkine. Tommonen 47-559 nastakumi poimii jokaisen pienenkin röykyn, joita kyllä riittää kun lämmöt seilaa nollan molemmin puolin.

Jatkot hyvistä 26" kumeista rengaslangassa?

En muista monesko versio, mut nyt rupee olee. Ehkä testaan vielä joustokeulaa :man_shrugging:

19 Likes

Aloin tässä miettimään, että pitäskö sittenkin laittaa m560 kammet, eli mustat näiden kirkkaiden tilalle. Kirkas ratas ja mustat kammet vai kirkkaat kammet mustalla rattaalla? Vaihteet ovat tulossa.

Tanko stemmi ja tolppa sais kaikki myös olla mustaa ja ne varmaan vaihtuukin ehkä.

17 Likes

Kirkkaat osat näyttää hyvältä.

1 Like

tosi hyvä noin! mutta toki kirkkaat kammet + musta ratas aina best

Musta-kirkas-tasapainon kanssa vois hassutella niin että laita mustat M550 (koska nätimmät kuin M560) ja niiden kaveriksi kirkkaat rattaat. Etuvaihtajaksi M560/M561/M563 millä spekseillä nyt sit tarviit koska kirkas häkki ja musta runko. Sit semmonen tumma ketju joka silti muuttuu paskaseks. Just hyvä musta-kirkas-musta-kirkas-musta.

Polkimiks vielä jotku avopolkimet joissa kirkas runko ja musta häkki esim. MT60 aaaaah