YV-työkalu

netspider - 17:36, 12.6.2013 » Kumilenkit oli valmiiksi jo urissaan, ilmeisesti kaikilla ei ollut?
Keventäjien versiossa ne ovat jo valmiiksi irrallaan ;-)

Edit: Tai sitten retroversiossa, jossa paikalleen ujuttaminen on työläämpää.

kalu tuli, kiitos!

Miten meinaatte muuten tuunata omaanne että se erottuu massasta? Ja mitkä kaksi kärkipalaa kulkevat aina mukana?

netspider - 17:36, 12.6.2013 » Saapui, kiitoksia! ja oma vaakani näyttää 218g painoa. Ei sillä, että sillä olisi merkitystä vaan siksi että kinosti. Kumilenkit oli valmiiksi jo urissaan, ilmeisesti kaikilla ei ollut? https://dl.dropboxusercontent.com/u/48832926/yv-kalu.jpg
Ensimmäisestä mustauksesta tulleesta sarjasta vääntelin noita o-renkaita varmaan viiteenkymmeneen katurataan ja muutamaan retrokilpuriin minkä jälkeen totesin että vääntäkää itse ;). Tuommoisiin pikkuhommiin menee yllättävän paljon aikaa kun on isommista määristä kyse.

Työkalut ovat käsitelty mustauksen jälkeen öljyämällä ja jatkossakin siihen voi laittaa vaikka crc:tä ja pyyhkii rätillä kuivaksi. Näin kestää kosteutta paremmin.

Kuten laitoin myös työkalujen mukana tulleeseen lappuseen niin 15mm avaimella tehtävät napojen muttereiden kiristämiset kannattaa tehdä umpinaisella 15mm avaimella. Se kestää kovaa vääntöä paremmin kuin avonainen avain.

Kiitokset kärsivällisille tilaajille vaikka homma vähän venähtikin !

-Olavi

Kai avataan joku kuva-syöte johon voi upata kuvia omasta kalustaan käytössä?

jukkas - 18:24, 12.6.2013 » Miten meinaatte muuten tuunata omaanne että se erottuu massasta? Ja mitkä kaksi kärkipalaa kulkevat aina mukana?
Katuradoissa 4 ja 5 milliset kuuskulmat taitaa olla ne tärkeimmät.
Herne - 18:28, 12.6.2013 » Kai avataan joku kuva-syöte johon voi upata kuvia omasta kalustaan käytössä?
Joo, ja ekalle kuvalle verisistä rystysistä respect jo etukäteen!

Sain. Mahtavaa!
Työkalupussi pieneni ja keveni!!

http://farm4.staticflickr.com/3739/9026794790_9d9b3fbc39_z.jpg

Täydellinen keskiviikko.

toi oli aika hyvä Aku Ankka!

Hups, tärkein unohtui. Kiitokset kaikille projektissa mukana olleille, erityisesti pitkän päivätyön sen kanssa tehneille. Kiitos ja kumarrus.

Herne - 18:28, 12.6.2013 » Kai avataan joku kuva-syöte johon voi upata kuvia omasta kalustaan käytössä?
Älkää ottako kaluistanne kuvia. Kiitos.

Ontopic, kiitos mustasta työkalusta, vaikkei enää käyttöä olekaan! Onhan tuo aika maskuliininen.

Missä viivyt työkalu??? Posteljoonilla varmaan lukkorengas löystyny. Tarpeeseen vienyt…

Kalastaja-Kaarlo - 12:58, 11.6.2013 »
Monarkki - 12:13, 11.6.2013 » EBIN! Nyt kolahti täälläkin, lattiasta läpi melkein ja talon perustukset murtu! Kiitos Olavi, YV ja äiti!
Oh noes, mulla ei oikeestikaan vissiin kolahtanu; postimies ymmärtääkseni kävi jo.
Tänään tuli! Kohta olen fiksi!

Takakiekon joudun edelleen avaamaan Park Toolin SS-työkalulla,kun mulla on se semmonen kaulus siinä mutterin ympärillä. Mutta ketjupiiska ja haka-avain tuli tarpeeseen, samoin lisämomenttia on monasti tullu kaipailtua. Ja hienohan se on ku mikä, vaikka mustaus ei ookaan tarttunu kylkiin ihan täysii. Kudos herroille (ja rouvillekin?)!

Kalastaja-Kaarlo - 21:45, 12.6.2013 »
Kalastaja-Kaarlo - 12:58, 11.6.2013 »
Monarkki - 12:13, 11.6.2013 » EBIN! Nyt kolahti täälläkin, lattiasta läpi melkein ja talon perustukset murtu! Kiitos Olavi, YV ja äiti!
Oh noes, mulla ei oikeestikaan vissiin kolahtanu; postimies ymmärtääkseni kävi jo.
Tänään tuli! Kohta olen fiksi! Takakiekon joudun edelleen avaamaan Park Toolin SS-työkalulla,kun mulla on se semmonen kaulus siinä mutterin ympärillä. Mutta ketjupiiska ja haka-avain tuli tarpeeseen, samoin lisämomenttia on monasti tullu kaipailtua. Ja hienohan se on ku mikä, vaikka mustaus ei ookaan tarttunu kylkiin ihan täysii. Kudos herroille (ja rouvillekin?)!
Oliko se mustaus jo tullessa pielessä vai tuliko siihen naarmua käytössä ? Tuo mustaus/sinistys ei ole mikään naarmutusta kovin hyvin kestävä pinnoite vaan siihen kyllä tulee käytössä jälkeä. Siinä mielessä sinkitys olis saattanut olla parempi pinnoitusmenetelmä muttei mielestäni yhtä päheen näköinen.

Käytössä tulee naarmua, just niinku pitääkin. Pähee, rock ja punk. Ja tänään kalu oli jo käytössä kun kävin Etapilla tsekkaileen ostettavia pyöriä ja romukasaa osien toivossa. Kyllä toimi unelman lailla näpsäkästi joka tilanteeseen ja vastustajan kasvoihin vähän.

eikö sinkkaus olisi turvottanut tuotetta?

Sähkösinkitys ei kovin paljoa turvota, kun paksuus on 10-15um. Kuumasinkityksellä tulee paksumpi kerros eikä se ei ole kyllä työkalussa oikein hyvän näköinen…

Kun posteljooni käy, se käy kunnolla. YV-työkalu, Wegeliuksen kirja ja kolme pakettia ketjua samana päivänä.

Kaluni haisee muuten aika kivalta.

hieno on. oli kotona odottamassa eilen. kiitokset vaivaa nähneille!