YV musisoi, eli musaprojektit ja speksaus

no eikö se ois säästäny siinä samalla sen taalan niihin nahkakenkiin jos ois vähänkää ollu kokoomuslaista ajatusmailmaa mut niinhän se on köyhät ei rikastu.

#vainjosbansejutut

1 Like

en nyt oikein tiedä kuuluuko tänne vai “Hupsista” -topikkiin.

Olin viime lauantaina päivän yhdessä koulutuksessa Tampereella. Samaan syssyyn oli sovittu vissiitti yhden aussi-taustaisen muusikon bändin treeneihin, jos vaikka jotain yhteismeininkiä kehiteltäis. Matkalla treenikämpälle kävi ilmi, että yksi bändi oli joutunut perumaan keikkansa Maanalaisessa, ja tästä sitten päätettiinkin tietysti ottaa paikkokeikka samalle illalle. Reilu puoli tuntia treeniksellä, kamat autoon ja keikalle. Eiku selkä suoraksi, komppi kasaan ja menoksi =)

edit: vähän säätöä tuli siitä, kun eihän mulla ollut kuin kapulalaukku mukana, mutta onneksi ystävällishenkiset kanssasoittajat lainailivat lelujaan yllätyspyllätys-tilanteessa.

6 Likes

Ei hei kellään sattuis pyörimään nurkissa zoom h2 tai h4:sta ylimääräisenä? Oon kadottanut omani jossain muutossa ja vois olla käyttöä.

Mulle saa myydä H1:sen!

1 Like

Me tehdään Paimentolaiselämän kanssa näköjään aina viiden vuoden välein musaa ja video, ja nyt oli taas aika! Kuuluisi aiheen puolesta vahvasti myös pelit ja pelaaminen -topicciin.

5 Likes

En tiedä onko oikee topikki tai alusta ylipäätänsä mut olis Marshall MA-100H täysputki kitaranuppi lojumas Kaarelassa. Voisin siitä luopua pyöränosia, kitaraa (hevikäyttöön) tai rahaa (300?) vastaan:)

Ja neuvotteluvaraa on ja testaamaan pääsee treenikselle. Voidaan huudattaa sitä kovaan ääneen jos tarve vaatii.

Oma pänti soittaa roihuavan vuoren hard rok housessa 11.4.
Näin ennakkotietona, sivuille päivittynee vähän myöhemmin https://hardrockhouse.fi/

4 Likes

Tiiserinä: näillä näkymin luvassa melkoinen kattaus instrumetaali-kitaramusiikin fanittajille :sunglasses:

Aiai kyllä nyt kelpaa!

5 Likes

Ou jeah vihdoinkin Nord Sound Managerista on julkastu Apple M1-yhteensopiva versio. Ny lähti.

Terkkarit + muutama muu keväisellä Savo-Karjalan orjuutuskiertueella tulevana pyhänseutuna:
Tulkaa vetää hihasta.

pe 5.4. Kuopio / Kaivuri Pub
la 6.4. Joensuu / LaBarre

1 Like

Kävi pieni hupsis! Piti ostaa pikkuinen bassovahvistin että voi vähän hiplata soitinta telkkaria kattoessa. No, nyt onkin 200 wattia ja lisäkaappiliitäntä, painoa 25 kiloa ja ei tasan mahdu siihen sohvan viereen mihin aattelin. Semmosta se on :innocent:

3 Likes

Bassomestari kakssatane. Pakko olla hyvä.

Olisko bassotietäjä iibislinnulla heittää mitään vaikka jotain kombosuositusta? Meidän basisti on ihan mahdottoman saamaton eikä onnistu hommaamaan mitään kunnon kamoja vaan soittelee vuodesta toiseen lainavehkeillä. Ainoo reunaehto että tarttis olla iso 15-tuumanen kaiutin eikä mitään tyhmiä kymppituumasia. Jos olis joku mitä suositella niin ehkä se kannustais sitä vätystä lähtemään ostoksille.

Hmm kerros vähän millasta musaa ja millasta keikkapaikkaa?

Ihan heti ekana haluun sanoa että 15-tuumanen ei oo kaikkeen musaan ihan parhautta, nimittäin esim 2x10 esim antaa semmosta erottelevuutta mitä viistoistatuumasella ei helposti saa.

Ja sit toisaalta ite soittelin aikanaan isoimmat keikat silleen että bassovahvistin oli lähinnä omana monitorina ja kunnon jytä tuli peeaasta.

Mut joo. Jos haluaa isoa saundia ja muutakin kuin mujua, niin lähtisin jotain 2x10-comboa hakeen. Ashdownia tai semmosta.

Semmosta poppia ja rokkia. Bassolinjat useimmiten 8-osia, jos on 16-osia niin aika harvoin kahta tai kolmea useampaa peräkkäin.

Valehtelin, on sillä basistilla on ollu Trace Elliotin 4x10-kaappi jota on ajeltu Trace Ellitoin semmosella pikku-Elfillä ja sitten myöhemmin jollaki Hartken nupilla mutta ei vaa ollu hyvä vaa ihan paska.

Sit en kyl tiedä mitä suositella :thinking: mähän oon silleen mahdollisimman puukorva/anti-hifi-basisti et oon tykänny tehä hommia hyvän miksaajan kanssa, että ite vedän vaan di-boksin presaribasson perään ja se sit linjaan. Miksaaja saanu sit tehdä just sellasen saliäänen kuin tykkää.

Mut joo, itellä ei oo tommosista perus Hartken, Ashdownin, Hughes&Kettnerin tai Orangen kamoista mitään huonoa sanottavaa

Hö. Takasin alotusruutuun.

1 Like

Mut miten se Hartken nuppi ja Trace Elliotin kaappi oli paska? Eikö riittäny tehot vai oliko saundi kehno?

Muistattehan, että Ampegin rantasauna kiukaalla toimii missä vaan.

Ja joo, tiedän.

2 Likes

Mä olen niin ulkona nykyään kamoista, etten tunnista kombon brändiä?