Yskivaihde Twitter

vittu mä halveksun postia

Syytän 75% Postia yrityksenä ja vain 25% sitä jakajaa. Ei itteäkää kiiressä huvittas ootella ovella puolta minuuttia. Posti on posti.

Ainakin varhaisjakelupuolella meininki oli ihan yksinkertaisesti työntekijän kyykyttämistä ja ongelmat jätettiin työntekijöiden ratkaistavaksi. Esim. kun fillarilla vedettäviä kärryjä ei ollut tarpeeksi, piti jakajien sumplia, että mites helvetissä tämäkin nyt ratkaistaan ja usein se, jolla oli pienin tai järkevin piiri, hoiti jaon käyttäen noita vedettäviä kärryjä. Ongelmana siis se, että posti vaati jakajia omistamaan omat työvälineensä. (Ennenhän sentään pääoma omisti tuotantovälineet ja kääri lisäarvon…) Tietenkin rationaalinen vastaus tuohon olisi ollut se, että lehtiä ei jaeta, jos välineitä ei järjestetä, mutta jakajia kuitenkin olisi jäänyt harmittamaan se, että jengi ei saa lehtiään ja sitä, että lähiesimies, joka on ihan yhtä syvällä tuossa, olisi joutunut ongelmiin, joten solidaarisuudesta heitä kohtaan sitten kikkailtiin. Tämän solidaarisuuden hyväksikäyttöön tuo järjestelmä tuntui perustuvankin.

Ja tämä oli siis ennen sitä kun posti rupesi potkimaan jengiä veke ja kasaamaan liikaa töitä yksittäisille jakajille…

DanielBraun - 11:10, 26.8.2014 » Mimmi tuli Lontoon reissulta kotiin viimeyönä, kertoi et joku pyöräilijän näköinen oli samas koneessa pyöräilylätsän ja shortsien kanssa. Pave, sinut on nähty.
Hehee!
tutam - 13:03, 26.8.2014 » Ainakin varhaisjakelupuolella meininki oli ihan yksinkertaisesti työntekijän kyykyttämistä ja ongelmat jätettiin työntekijöiden ratkaistavaksi. Esim. kun fillarilla vedettäviä kärryjä ei ollut tarpeeksi, piti jakajien sumplia, että mites helvetissä tämäkin nyt ratkaistaan ja usein se, jolla oli pienin tai järkevin piiri, hoiti jaon käyttäen noita vedettäviä kärryjä. Ongelmana siis se, että posti vaati jakajia omistamaan omat työvälineensä. (Ennenhän sentään pääoma omisti tuotantovälineet ja kääri lisäarvon...) Tietenkin rationaalinen vastaus tuohon olisi ollut se, että lehtiä ei jaeta, jos välineitä ei järjestetä, mutta jakajia kuitenkin olisi jäänyt harmittamaan se, että jengi ei saa lehtiään ja sitä, että lähiesimies, joka on ihan yhtä syvällä tuossa, olisi joutunut ongelmiin, joten solidaarisuudesta heitä kohtaan sitten kikkailtiin. Tämän solidaarisuuden hyväksikäyttöön tuo järjestelmä tuntui perustuvankin. Ja tämä oli siis ennen sitä kun posti rupesi potkimaan jengiä veke ja kasaamaan liikaa töitä yksittäisille jakajille...
Ok. 90%-10%.

hups, jäi huomauttamatta, että tämä ei siis ollut suunnattu suoranaisesti sinua kohtaan :slight_smile: kyllähän tuollainen ninjailu ihan sikana kyrsii, ja ei ole mitenkään mahdotonta, että postipersoona halusi vain päästä vähemmällä. yleisesti ottaen halusin vain osallistua postinhaukkumiskeskusteluun!

Mä melkein väittäisin että on tätä postipersoonan halua päästä vähemmällä.
Ilme oli nimittäin just sen näköinen kun oven taakse ilmestyi ja alkoi selitellä…

Maksikirjeiden kanssa pelleily on mennyt naurettavasi. Ymmärrän jos sitä kamaa on siellä kärryssä ihan helvetisti ja jakoalue tajuttoman iso. Mut oikeesti pieni, kaks senttii paksu hieman normaalia napakampaa tavaraa oleva kuori missä on kolme paria piilolinssejä pitää noutaa konttorista. Kommentti konttorista “joo maksikirjeet voi nykysin jakaja ite päättää ottaako mukaan”
Taitaa painaa ehkä 100grammaa koko lähetys…

saikulla hannekea, tarkovskia ja zyagintsevia. Onneksi illalla on potkupalloa

artpow - 13:46, 26.8.2014 » saikulla hannekea, tarkovskia ja zyagintsevia. Onneksi illalla on potkupalloa
moi arto mitä mieltä stalkerista, mun mielestä se on ihan vitun paska leffa t. pieni merenneito

andrei rubljov on ylivoimaisesti tarkovskin paras. ja tserkalo

pieni merenneito - 13:52, 26.8.2014 »
artpow - 13:46, 26.8.2014 » saikulla hannekea, tarkovskia ja zyagintsevia. Onneksi illalla on potkupalloa
moi arto mitä mieltä stalkerista, mun mielestä se on ihan vitun paska leffa t. pieni merenneito
Moi neito! Kun vanhemmat pakotti katsomaan sen pikkupoikana, niin nukahdin. Annetaan uusi mahku. Andrey Zyagintsevia on luonnehdittu nykyvenäjän Tarkovskiksi, että näin.

Näitä tosikkoleffoja katsellessa tulee väistämättä ikävä SS:n elenäyttelemistä ja luunmurskauskikkoja.

aijjon katsoa solaris ja stalker heti kun on 6h elämästä joiden aikana polttaa kynttilää kummastakin päästä.

Helevetti. Justiinsa tajusin, että mulla on NOS/NIB Stalkkeri kotona DVD:llä. Muovitki vielä päällä.

Vähä samat muistot kyl. Ei jaksanu lapsena oikeen kiinnostaa.

Edit: Kertokaapa muuten miksi “Roadside Picnic” tai “Huviretki tienpientareelle” ei soita kelloja, vaikka oon 100% varma että oon lukenut kirjan, johon tuo elokuva perustuu?

mohnomishe - 13:57, 26.8.2014 » andrei rubljov on ylivoimaisesti tarkovskin paras. ja tserkalo
Rubljov joo on ihan ässä - Peili taas meni niin ohi hilseen kun katsottiin se joskus lukiossa venäjäntunnilla. Se studio julmahuvin versio on aika osuva...

Venäläisistä leffoista tuli mieleeni, että joskus lukion venäjänryhmän kanssa mentiin katsomaan Venäjän kulttuurikeskukselle leffaa. Kaikki muut paitsi mä lintsasivat ja olin siellä sitten opettajan kanssa kahdestaan. Elokuvassa ei ollut tekstityksiä, mutta käsitteli ilmeisestikin smolenskilaista heittoistuininsinööriä (tämän verran ymmärsin), joka jotenkin elää nuoruudenrakkautensa uudestaan tavatessaan jotain tyyppejä Pietarissa. Kerronta kahdella tai useammalla aikatasolla, mikä vaikeutti seuraamista puolikielitaitoisena. Oli melko hämmentävä kokemus.

pieni merenneito - 14:19, 26.8.2014 » aijjon katsoa solaris ja stalker heti kun on 6h elämästä joiden aikana polttaa kynttilää kummastakin päästä.
Aion lukea Solariksen uudestaan heti, kun lapset muuttaa pois kotoa.

Tuli vaan mieleen, että kuinka Pave voi olla niin multitalentti

uskaltaiskohan kattoa solariksen leffana, kirjana iski kyllä kuin märällä kelillä kantatessa huomaamatta jäänyt metallinen kaivonkansi…

Nauravat natsit on huippukamaa! Näin sitä oppii kaikkea uutta! Kiitos YV!

Andrei Rubljov rules. Itse tykkäsin Stalkeristakin, Peili on visuaalisesti huikee mutta vaatii kyllä oikean mielentilan että sitä jaksaa tuijotella.

Hämmentävästä elokuvamateriaalista pitäville vinkiksi, että Orionissa pyörii syyskuussa Švankmajerin tuotantoa. Aivan nerokasta kamaa <3 Todella sääli etteivät näytä Faustia, mutta Alice on vähintään yhtä hyvä. Lunacysta en itse hurmaantunut niin hirveästi, mutta kaikki muu tuotanto jonka olen ohjaajalta nähnyt on ollut aivan dimangia.

Tästä maistiaista:

Munarkki - 11:09, 26.8.2014 »
ananasdas - 9:11, 26.8.2014 » tekee iha vitusti mieli aiolia kokoajan prkl
Lähe 4vuodenaikaa lounaalle vetää kalasoppaa, siinä on aimo töräys aiolia.
Burgerit kallion sävelessä kanssa hyvä jos aioli maistuu. Luulen että ne on onnistunu jotenki tiivistämään sitä valkosipulia siin tjsp kun haju jo pistää nenään. Ravintola Tori:ssa sama. En voi syödä kumpaakaan.