Yksivaihteen pakettiseuranta ja kuriirifirmojen kanssa puljailu

Ota yhteyttä postin asiakaspalveluun ja kysy heiltä.

Mites nopeesti DHL Express yleensä toimittaa tullauksessa tarvittavat tiedot? Seurannassa lukenu jo jonkin aikaa “Processed for clearance at HELSINKI - FINLAND” mut mulle ei ole tullut mitään ilmoitusta.

Mitä tietoja sä tarvit? Laita nettitullaukseen seurantakoodi ja jos lähetys löytyy niin töttöröö täytät hinnan ja tullinimikkeet.

Viimeks sain muistaakseni uuden koodin tullausta varten. Seurantakoodilla tulli sanoo: “Lähetyksesi on matkalla, mutta sitä ei voi vielä tullata. Ole hyvä ja odota tietoa lähetyksen saapumisesta kuljetusyritykseltä.”

Maanantaina lähti lähetys DHL:llä Suomeen, eiliseen asti oli näkyi seurantasivulla kaikki Hollannin päässä tehdyt kirjaukset. Nyt ne on hävinneet tuolta sivulta, ja lukee vaan tän päivän kohdalla että rekisteröity johonkin. Sivun alalaidassa lukee, että kun lähetys saapuu Suomeen, se siirtyy Postin seurantaan (?) mutta ei vielä ainakaan samalla koodilla löytynyt Postilta mitään, ja aika äkkiä oliskin pitänyt tulla että olis jos Suomessa. Myönnän, olen kärsimätön ;D

Meinasin jo eilen tulla valittamaan, että mikä vittu siinä taas on että Postnord ei saa pakettia toimitettua. Tänään sitten kaupassa ollessa kuriiri soitti alaovelta että oonko koton ku kukaan ei avaa. Sanoin et avaaja pitäs olla, tulee kohta. Pian tuli uusi soitto ja käytiin siinä toimitusosoite läpi, sehän oli saatana mun entinen kämppä mihin se yritti luovuttaa pakettia.
Automaattinen täyttö ja huolimattomuus osu omaan nilkkaan hemmetti.

2 Likes

Kokemukseni mukaan seuraavaksi saat ilmoituksen paketin saapumisesta postiin. Seuranta ei ikinä toimi noissa.

1 Like

Elikkäs tänään, muutama vuorokausi tuon “Processed for clearance – The Customs clearance process may start” statuksen jälkeen tuli mailia että “voit nyt tulliselvittää” ja tullaus onnistui.
Sitten vaan odotellaan.

DHL toi tänään kaksi pakettia bike24:ltä. Molempiin olin pyytänyt toimitusta lähimmälle palvelupisteelle. Toinen meni sinne. Toisen seurantatiedoissa osattiin kertoa paketin olevan perillä Helsingissä mikä aiheutti yhteydenoton aspaan. Kävi ilmi että ”Helsinki” tarkoittaa tietysti Helsingin jakelupiiriä, ja että paketti on Hyvinkäällä ja jätetty ulos oveni eteen koska ”tieto toimituspaikasta ei ollut välittynyt alihankitsijakuriirille”. Jätin palautetta ja nyt odottelen innolla kotiin pääsyä ja sitä odottaako ovella pahvimuhjua vai ei.

Posti sen sijaan lähestyi sähköpostitse ja käski mennä Omapostiin selvittämään jotain tullausta. Ei mitään linkkiä tietenkään sähköpostissa, eikä Omapostissa myöskään näkynyt mitään ennen kuin kirjoitin sinne seurantakoodin. Seurantakoodin lisäksi piti itse tietää minkä maan postilaitos paketin on ottanut hoteisiinsa, ennen kuin Omaposti suostui tietämään mistä on kysymys.

Hauskaa koska totta

2 Likes

Vittuku rupee vituttaa tää Postnord taas. Just kun tuntui siltä että niillä alkoi olemaan paska kasassa niin taas jotain a-luokan juksutusta.
Paketti viety johonkin saaketin random kerrostaloalueen Lähiboksiin. No ei siinä, voinmä hakee mut ku kätevän Lähiboksin avaamiseen tarviin jonku sovelluksen. Se on semmone homma et pitäkää sovelluksenne haluun joko koodin esim. SMS tai sit näyttää henkkareita ihmiselle joka lämää paketin kouraan. Ilmoitin saman aspalle, lupasi hoitaa siirron parissa päivässä, mut nyt ei vastata missään kanavassa.
On tää kyllä hankalaa.

4 Likes

Itellä tulossa bike24 tavarat pitkästä aikaa Postnordin kyydissä. Mainostivat, että toimitusaikaa sais muutta sovelluksessa, samoin lisätä puh.numero.


^ totuus :smile:

6 Likes

Lol. Paketti tuli perille. Näytti siltä, että on auennut tai avattu. Bike24 teipin päällä oli Postnord teippi. Just tajusin, että Patagonia bokserit puuttuu :smile:. Damn.

2 Likes

Perjantaina lähti tilaus TradeInnille. Saas nähä kauan kestää

Just ajoin pihaan kun tuli ilmoitus postin sovelluksesta että paketti on noudettavissa. No ei muuta kun hakemaan. Pääsin automaatin luo ja aloin kaivamaan koodia. Ei tullut tekstiviestiä eikä sähköpostia. No ehkä se löytyy sieltä sovelluksesta. Ei löydy mutta seurannassa löytyy seuraava mukava käänne:
postisaatana
Kennelläköhän on mun paketti ja miten

edit 1: Virhe vaan sattunut systeemeissä ja paketti noudettavissa. Kokeillaan uudestaan

Oli pakko nöyrtyä kun alkoi olemaan kiire saada romut ennen viikonloppua…

Soitin siis viime viikon tiistaina aspaan, lupasivat siirtää noutopisteeseen. Ei tapahdu mitään.
Soitin uudestaan perjantaina, aspa kattoi et joo täällä on pyyntö muttei vielä siirtynyt. Lupasi laittaa kiireelliseksi.
Tänään ei ollut vielä siirtynyt joten kurvasin perkeleen Lähiboksille, asensin sen helvetin sovelluksen (tää on ihan oma tarinansa ei helv…) ja sain lopulta paketin.
Sain sit jonkun tekstarin että paketti näköjään noudettu haluaisitko antaa palautetta. No odotas kuule kun teroitan kynäni.

Vittuku joutuu duunin kautta muutenkin olemaan päivittäin tekemisissä useamman Postnordin edustajan kanssa jotka ovat melkein poikkeuksetta aina ihan pihalla ja sit vielä tää. Kylläpä on firma joka osaa pilata päivän.

1 Like

Jos joskus tilaatte jotain CRC:stä ja otatte sen “Express 3 day” kuljetuksen Suomeen, jättäkää väliin. Itellä oli kiire saada osa hyppysiin ja projekti juhannukseksi ajoon. Hetki tilauksen jälkeen tuli DPD:ltä viesti että tämmöinen paketti ois tulossa, arvioitu toimitus 27.6…Tilauspäivä oli 14.6…

Otin yhteyttä CRCn asiakaspalveluun ja kerroin että sen lisäksi että minä olen maksanut premiumia kuljetuksesta, he ovat varmaan myös ja että jos he eivät tiedä, niin DPD ja Express eivät kuulu saman kuljetuksen nimeen. He sanoivat, että odota vaan, anna mahdollisuus.

No, pakko kyllä sanoa että CRC:llä on paras aspa minkä kanssa ollut tekemisissä. Loppujen lopuksi sain rahat takaisin ja osakin tuli tasan kahdessa viikossa. Ihmettelin kyllä että eikö tuota voisi lentorahtina laittaa, joku 40 grammaa painava kirjekuori… :thinking:

Seuranta sanoo, että näin melkein viikko myöhemmin tilausta keräillään edelleen Epsanjassa. Toimitustapana myös tietenkin Postnord, eli varmaan “kivoja” yllätyksiä luvassa sielläkin.

Jaahas, seuranta ei näyttänyt mitään koko aikana mut tänään joku soitti ja kysyi ovikoodia, ja sain paketin ovelleni.

Minä sydän Posti.

Ke 6.7.2022 klo 2.04
“Lähetys on otettu kuljetukseen lähtömaassa.”

To 7.7.2022 klo 2.04
“Lähetys on lähtenyt lähtömaasta.”

Ma 11.7.2022 klo 16.07
“Lähetys on saapunut kohdemaahan.”

Ke 13.7.2022 klo 10.06
“Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle.”

Ke 13.7.2022 klo 16.02
“Lähetys luovutettu.”

To 14.7.2022
“Arvioimamme toimituspäivä oli liian aikainen. Lähetyksesi saapuu hieman myöhemmin kuin 13.7., joka oli alun perin arvioimamme toimituspäivä. Kerromme sinulle, kun lähetys on valmis noudettavaksi.”

To 14.7.2022 klo 14.37
“Kuljetuksessa.”