Yksivaihteen pakettiseuranta ja kuriirifirmojen kanssa puljailu

Tän pakettini seurantatapahtumalista vaan pitenee. Tänään tuli bike-components.de:ltä sähköposti, että kuriiri tarvitsee puhelinnumeroni, jonka toki toimitin. Nyt on mennyt se reilu kolme viikkoa tilauksesta.

voihan vimpledon kyl on tosi hanurista ja symppikset sulle tälleen sivustaseuraajana

DHL:n mukaan Bike24 ei toimita asiakkaiden puhelinnumeroja. Kannattaa soittaa etukäteen DHL ja varmistaa, että asia on kunnossa.

Yritin ehdottaa DHL, että seurannassa ois ilmotus, jos asiakkaan puhelinnumeroa ei ole toimitettu. Haha. Hehe.

Nyt tuli PostNordilta tekstari ja yhteystiedot, että soita ja sovi uusi toimitusaika itse

Hyvin tulee kuriirilta soittoa, kun laittaa puhelinnumeron Bike24-tilauksen etunimikenttään.

Joo siis. Paketin statukset näyttää tältä:

Mulle tuli viime keskiviikkona tekstiviesti, että pitäisi sopia uusi toimitusaika ja että pakettia säilytetään 7 päivää. Noh, sovi siinä mitään kun makaa Töölössä jalka palasina lastaan köytettynä odottamassa leikkausta suht napakassa opioidipöhnässä. Kotiuduin torstaina ja pistelin sitten yhden PostNordin ilmoittaman viestintäväylän, WhatsAppin, kautta viestiä perjantaina puolilta päivin ja ehdottelin aikaa ensi tiistaille plus, että voisivat soitella etukäteen kun ei tässä ihan tosta vaan pompi ovia aukomaan. Pakettikoodit mukaan ja kaikki. Viestiä ei perjantain aikana luettu ja nyt on tietysti viikonloppu, mutta vähän alkaa hiipimään sellainen fiilis, että onko syytä pistää vedonlyönti pystyyn siitä, että

A) saan pakettini ensiviikolla kotivelle toimitettuna?

B) paketti lähtee takaisin ilman, että yhteydenottooni reagoidaan ja otetaan uusi kierros tämmösellä n. kuukauden vekslauksella kunhan se käy ensin Saksassa ja alan säätämään lähettäjän kanssa asiaa taas kerran?

Päivittäisestä (ja tänään jo useamman kerran) viestittelystä huolimatta paikallinen kuriiri eli PostNord ei ole reagoinut viesteihini. Laitoin vielä varmuuden vuoksi suosittelemansa Facen kautta yhteydenottopyyntöä, mutta toistaiseksi sielläkään ei ole elämää. Ellei sellaiseksi laske asiakkaiden aika tylyn oloisia viestejä kommenttiraidoilla.

Ainakaan yrityspuolella Postnordin kanssa mistään ei tule hevon vittua ennenkuin tarttuu puhelimeen ja soittaa pääkallopaikalle. En tiedä onko niillä joku chattibotti meilin varressa, mutta olen saanut useammankin kerran sanasta sanaan identtisiä vastauksia - puhelimen kautta asiat lähtevät toimimaan ihan eri meiningillä.

Tähän semmonen kikka että ensin facessa yksityisviestiä ja sitten käväset taivastelemassa huonoa palvelua heidän viimeisimmässä postauksessa. Tulee vastaus viestiin päivän sisään yleensä

Njoo, siellä oli ensimmäisessä viestissä semmoset reilut 200 kohtalokaveria huutelemassa, mutta nokkelana pistin tokaan viestiin, jossa oli ehkä viisi valittajaa.

Jännää on.

Kannattaa diilaa bissepalkkaa lähimmälle pyöräkaupalle yms et tilaa suoraan sinne ne kamat.

Sieltä tuli aamulla vakiotekstari, että ota yhteyttä sopiaksesi ajan blaa blaa eli ihan sama kuin viikko sitten. Olen nyt myrkytellyt tuonne PostNordin FB-sivulle ja tägäillyt firmaa viestiin jne., mutta eipä vastausta edelleenkään kuulu tietenkään.

Ootko kokeillu soittaa kys. yrityksen puhelimeen? Tiedän kyllä että se on maksullinen.

Itseasiassa sain äsken messengerin kautta vihdoin sovittua asian, mutta siis meinaat, että pitäis vielä maksaa tästä riemusta varsinkin kun somen kommenttiraidat itkee 30min jonotusaikoja tai pelkkää tuuttausta? Itsehän ovat ilmoittaneet käyttämäni väylät yhteydenottoa varten.

Kiirehän mulla ei sinänsä ole ollut, koska pyörän päälle ei ole vielä kolmeen kuukauteen mitään asiaa. Tänne raportoinnilla on lähinnä viihdearvo.

Mutta huomenna pitäis olla kiekko hallussa.

Kaksi kuukautta eikä DPD vieläkään vastaa selvityspyyntöön. Rahat onneks palautuu nyt parin päivän sisään ja ei kun uutta yritystä. Mielenkiinnolla odotan jos toi paketti joskus löytääkin perille

Koko topingi summattuna, olkaa hyvät

Mä oon Postnordin ja DPD:n kanssa tehnyt aina niin, että olen vaan mitään sen kummemmin ilmoittamatta marssinut paikalliseen terminaaliin, kun seurannassa näkyy, että se on sinne saapunut. Omalla kohdallani oon todennut että ihan vitun turha alkaa tappelemaan minkään kotiinkuljetuksien kanssa tai odottamaan viestejä, kun käy vaan suosiolla tosta parin kilsan päästä hakemassa. Kyllä ne monesti ihmettelee että mistä muka tiiän paketin olevan terminaalissa jos mulla ei oo näyttää sitä viestiä, mutta kyllä ne myös uskoo kun selitän mikä on homman nimi.

Tasan kuukausi add to basket-nappulan painamisesta:

DHL tuli paketti, jonka päätin ohjata DHLn automaattiin Rediin, meni Arabian kauppakeskukseen. Hain ja päällä luki isolla käsin kirjoitettuna REDI. Close enough.

1 Like

PostNordilta tuli eilen klo 22.18 tekstiviestinä paketin saapumisilmoitus ja linkki jonka kautta voin muuttaa toimitusaikaa klo 22 asti. Kätevää. Eiku. :thinking: :face_with_raised_eyebrow: