Yksivaihteen pakettiseuranta ja kuriirifirmojen kanssa puljailu

Neljä viikkoa Saksasta Suomeen. Asiakaspalvelua ei vieläkään kiinnosta

Tracking details

Apr 1, 2021
5:26pm

Finland, Arrived at Facility

Mar 29, 2021
5:41pm

Finland, Arrived at destination country airport

Mar 26, 2021
1:03pm

GMTC, Departed

Mar 25, 2021
2:26pm

GMTC, Arrived

Eli hienosti ollut jossain varastossa vasta pari kuukautta. Kyllä tuokin kilke varmaan vielä joskus on tulossa, ei siinä.

Mulla on vastaavasti Aliexpressin paketti ollut facilityssä 17.3. lähtien. Joutu eilen tekemään disputen kun Ali oli sitä mieltä että ”order is completed”.

Kellään havaintoo, mikä on toimintatapa FedExin kanssa? Paketti odottaa tullausta, mutta missään ei kerrota, miten dokumenttien kanssa pitäisi toimia.

Itse muistaakseni jouduin lähettämään FedExille sähköpostia että tullaan lähetykseni itse, jolloin sain sieltä tullausta varten tarvittavat tiedot. Sitten tullin sivujen kautta tullaus ja tulli lähettää autom. FedExille ilmoituksen että tarvittavat maksettu ja paketti pääsee taas liikkeelle.

Viitaten pieniin kehähaasteisiin: How-To: Vian etsintä yksivaihteisesta pyörästä - #166 by Karlsson

Uusi kehä (ja ketjutyökalu, jonka senkin paskoin) on tulossa Saksasta. Tein tilauksen 17. päivä kuluvaa kuuta ja paketti on jo liikkumassa ainakin lähtömaansa rajojen sisällä. Yltiöoptimistiset tunnelmat.

Mulla ollu saksalaisilla vielä melko hyvää toimintaa. Tilasin esim ma iltana kello 19:02 aurinkolasit Bike24:ltä. Oli keskiviikkona Vuokatissa kello 12:32. Keskimäärin kannattaa aina maksaa se 10€ ekstraa next day shippingistä.

Bike24 tuli kotiovelle ilman ongelmia päästyään liikkeelle, Goldsprint ei vieläkään liikkeellä. Kysyin viime viikolla oottaako ne siihen jotain tyhmää pikkuosaa ja ne sanoi et joo mut on tulossa alkuviikosta. Tein silleen tyhmästi että uskoin.

Tilasin jotain pikkusälää AliExpressistä noin kuukausi sitten. Lupailivat että kamat tulee 75 pv sisällä tai rahat takas ;D noh, nyt näkyy OmaPostissa 5 saman nimistä toimitusta Kiinasta mut ei mitään sen tarkempia seurantatietoja kuin “kuljetuksessa”. Onneks ei oo kiirettä tai montaa euroo kiinni, vaan sellasta bulkkikamaa niinku aluprikkoja rataspulttien väliin, vaijerinkuoren päätyholkkeja ym.

Tekee vain tullauksen normaalisti tullin sivuilta ja soittaa perään fedexin aspaan ja kertoo että tullaus on suoritettu.

Nyt on kyllä todella outoa. Lähti meinaan tiistaina paketti tulemaan Saksasta ja äsken noudin sen lähiautomaatista.

On erittäin outoa kyllä. Lähettäjä on tehny jo pari viikkoa sitten selvityspyynnön johon ei tullut vastausta ja tiistaina laittoi uudestaan. Sinänsä ei iso homma jos vaikka rahat palautuis mutta paketissa on mun uudet kiekon osat ja sit pitäis speksata uudestaan ja tehdä uusi tilaus johonkin ja taas odotella sitä

Rapha-paketilla meni 50 tuntia klikkauksesta pakettiautomaattiin, 感心

Soitin ja tsekkasin. Riittää kun tekee nettitullauksen lähetystunnuksella, tieto menee sähkösesti Fedexille, ei tarvi mitään postitella. Ilmeisesti heillä on tullaus nii totaalisen jumissa, että tekstiviestiäkään ei ole aiheesta ehditty lähettään. Em. syystä ne lähetyksen tila ei kuulemma ihan heti tullauksen jälkeen muutu.

Coolness. Viime kesänä vastaan tuli ongelma fedexin kanssa että paketin seurantatunnus vaihtuu saapuessaan suomeen/tai jostain syystä paketilla vain sattuu olemaan kaksi erilaista tunnusta (en ymmärrä miksi), samaa kai muillakin kuriirifirmoilla. Kun tein tullauksen, seurantatietojen mukaan tulli oli luovuttanut paketin eteenpäin mutta mitään ei tapahtunut 1-2 vkon. Ajattelin että tullaus ihan tukossa chillisti vaan odotellaas. Viimein soitin fedexille; olin tehnyt tullauksen “väärällä” seurantatunnuksella ja tieto paketin tullauksesta ei fedexille asti ollut siirtynyt.

joo. mäki oon kokenut ton tunnarin muutoksen. nyt tullaussysteemi löysi automaattisesti paketin lähettäjän nimen ku syötin seurantatiedot, jota tuskin väärällä tunnuksella tapahtuu… vai tapahtuuko?!

1 Like

Hyvinhän tuo heilahti Saksasta tänne (vaikka bike-components.de ilmoittaakin yhteenvedossaan, ettei paketti ole vielä lähtenytkään), mutta täällä kotimaassa liikenne on taas tämänkin kerran hitaampaa. Luulen, että Vantaalla on joku Valko-Venäjään liittyvä blokkaus ja paketti kiertää ympyrää kunnes ilmatila vapautuu.

baiku24 laitto email et olis paketti ny kuriirilla kyydissä. ku ei täs hitompiikaan ole nii tulin pihalle venaileen. viimeks ku tänne koitettii toimittaa jotai nii sisäpihan ei lukossa oleva portti oli riittävä este toimittamiselle

tällä kertaa mää nään portille jonka avasin. jos tulee vessahätä nii mulla on varasuunnitelma: myös rapun ovi on ei lukossa.

tää on vähän tällänen hengellinen kamppailu, luovutanko vai istunko tässä kunnes on paketti kourassa.

tavallaa iha helmi et tulin ulos täs sisäpihalla on ihanan pysähtyny tunnelma (:

ja niin se elämä heittelee että tätä kirjotellessa paketti toimitettiin käteeni. kävipä mukavasti!

4 Likes

Ihana onnellinen loppu! Mullakin kävi tasan kerran tuuri. Olin juuri astumassa ulko-ovesta, täysin tietämättömänä saapuvasta paketista, kun huomaan kotipihassani kuriirin hiutelevan suoraan kohti tuntematonta. Onneksi vastasi huutooni ja sain pakettini suoraan käteen toimitettuna joka muuten olis päätynyt takaisin kehä III:n ulkopuoliseen limboon.

1 Like

noista sattumista tulee kyl hyvä mieli jos osuu kohdalle (: