Yksivaihde 2.0 - Tekniset ongelmat ja kehitysideat (vaarallisesti ja vapaasti editoitava työlista aloituspostauksessa)

jos jumalalla on suunnitelma niin se jos joku näyttää tältä

vähän luottoa nyt, en mä niitä 1-2 kpl yleishyödyllistä 2008 jälkeen tehtyä postausta aio poistaa

1 Like

no jos nyt kerran tästä asiasta keskustellaan niin en mä kyllä näe mitään tarvetta tai syytä lähteä deletoimaan sun postauksia.

näin yleisesti voidaan ajatella vaikka näin:

vittu mitä (ei pelkästään mutta myös rasistista tai seksististä) paskaa tänne on tullu vuosien saatossa itsekin tykiteltyä mutta jos siitä mulle, sulle tai jollekulle kuumaa tulee niin voidaan sanoa että YV:n modet, JOPA ADMINIT, ovat osa sitä mieltä että se oli silloin ja nyt on nyt, sitä SRAM PC-1:llä voimansiirtoon joka vanhoja muistaa, YOLO, mutta uusista transgressioista saa ja täytyy huomautella että hommat kehittyy.

Eli voidaan miettiä asiaa, mutta (ainakin minun mielestäni, ja puhun/puhuin nyt tälleen yksityishenkilönä enkä koko YV:n mode/admin äänitorvena) pitäis ottaa huomioon sekä se että tämä maailma on ollut vielä 5 vuotta sitten aika toisenlainen, ja ihmiset myös, ja että koitetaan luottaa siihen että koko ajan tässä itse kukin koitetaan Juti #7 opeilla mennä eteenpäin.

En tiedä onko siinä mitään järkeä vanhoja viestejä lähteä editoimaan, ellei siellä nyt jotain aivan pöyristyttäviä loukkauksia tai muita hölmöilyjä ole joiden katoaminen bittiavaruuteen on lähinnä ehkä hyödyksi.

Mutta tää on iso kysymys ja koitetaan miettiä asiaa, jos on jollakulla mielenkiintoa puida aihetta laajemmin niin se on ihan ok, mutta voitais ehkä splitata se omaksi topicikseen?

1 Like

Minä lupaan julkisesti etten ole eilen laittanut polkupyörääni uutena ostamaani Sram-merkkistä ketjua joka olisi malliltaan PC-1

1 Like

tää vähä eskaloitu ny

oli tarkotus kysyy vaan, että onks toi timeri tossa tarkoituksella kun en keksiny mitään syytä sille oikein. vähän ärsyttävä lähinnä niinku tollaset yleensä.

1 Like

Tosi hyvä, kiitos.

1 Like

se on defaulttiarvo eli siitä on enemmän kuin ok keskustella, mutta jos haluu miettiä jotain defaulttiarvoa niin mikä sen pitäis olla, ja sit pitäis perustella että miks se on just se eikä enemmän tai vähemmän, ja sit kun niitä asioita miettii niin väistämättä joutuu sitten puimaan tätä että miten suhtautua siihen että jengi deletoi (tai editoi) vanhoja viestejään.

esim. musta oli todella ikävää kun tää yks bmx-taustanen tyyppi aikanaan buffas viestihistoriansa, ja siellä meni muutama aika herkullinen projekti sitten bittiavaruuteen kuvineen, mut samalla en mä haluais et joku jonninjoutava sössötys jostain twitterlangoista katoaisi, eritoten kun se nyt on yks pala historiaa ja se oli semmosta ja nyt on tämmöstä jne.

hiffaaks?

edit: ja joo, todella pidän sun panosta tälle forumille niinkin keskeisenä osana yv-elämystä että vertaan sun viestejä em. keissiin :heart_eyes: :ok_hand: :cool_cry:

4 Likes

se oli kyllä erikoinen keissi se

1 Like

Testailin parit läpi ja päädyin tähän, ehdotuksia luettavasta fontista otetaan kyllä vastaan :thinking:

1 Like

TÄä on kyl hyvä mut ihmettelin kans samaa koska arvelin ettei merkkari ole ainakaan asialla kun fontiksi ei vaihtunut papyrus

5 Likes

skaalasin myös fonttia vähän alaspäin kun tuntuu että toi defaultti oli jotenkin kohtuuttoman vaikealukuinen kaikessa valtavuudessaan.

2 Likes

Oliko siinä vanhassa jokin vika? Tää uus on läppärillä mun silmille liian “laiha” etenkin jos ei ole rillejä. Kännykälläkin kattoessa tuntuu että ei ollu parannus.

1 Like

Ensinnäkin, hyvä pointti toi läppärihomma ja toisekseen osaatko sanoa suorilta mitä fonttia (jos nyt jotkut monospace hommat unohdetaan… tai no miksei :thinking: ) oot tykännyt katella ite?

edit: droppasin ensalkuun ton skaalauksen koska vaikutus oli niin pieni suuntaan tai toiseen.

Käyttäisin ite selaimen oletusfonttia, mut olenkin HTML-devaaja 90-luvulta.

2 Likes

Katoin että otsikossa ei riitä edes line height kunnolla tolle fontille (g:n alaväkkyrä jäi johonkin matkalla) ja heitin HELVETICA:n. Tää oli joskus defaultti mielestäni tässä softassa ja tää on ihan semi ok.

7 Likes

Derp tuollahan muuten on ihan käyttäjän henkkoht asetuksissa mahdollista skaalata fonttia että ehkä mä en koske nyt siihen. Mennään sillä oletuksella että tää itse fontti on kuitenkin ihan ok ja luettava.

alotin nyt duunit ton dark moden suhteen ja huomasin että siinä on vähemmän hommaa luultavasti kuin mitä ajattelin.

2 Likes

Ja prodissa tunkataan tietenkin… soita kytät :sunglasses:

8 Likes

Riskei on otettava

3 Likes

nonni, oiskohan nyt vähän siedettävämpi.

kukaan ei estä. suosittelen:

browser.display.use_document_fonts: 0
2 Likes