Yksivaihde 2.0 - Moderointi ja säännöt

Tehdääs tästä aiheesta nyt viimein oma topikkinsa kun migraation jäljiltä tomu on laskeutunut.

Tätä aihetta ei tosiaan ole nyt sitten tämän nykyisellään aktiivisen moderointiporukan myötä olla toistaiseksi liiemmin mietitty, mutta nyt vois olla hyvä hetki käydä siitä hieman keskustelua.

Kaadoin just lasillisen giniä että oon luultavasti päissään viimeistään kun oon painanu submit-nappia eli koittakaa kestää. Tätä viestiä ei ole myöskään hyväksytetty muulla ylläpitoporukalla.

Miksi edes moderoidaan netti on sanan vapauden linnake

Aika moni ihminen tietää mikä on polkupyörä ja osoittaa mielenkiintoa sellaisia kohtaan, joten mielenkiinnon polkupyöriä kohtaan jäädessä jotakuinkin forumin käyttäjien ainoaksi yhteiseksi nimittäjäksi, tilanteet saattavat hitusen eskaloitua.

Miten se on mennyt ennen

No käytännössä myyntitopikeissa on nillitetty jutuista, siirrelty vähän topikkeja ja välillä pistetty tahmikselle bannit mutta siinäpä se oikeastaan. Voi tietysti olla että muistan omiani mutta about näin.

Mikä on muuttunut

Yksivaihde oli riitaisassa maineessa ja tämän asian muuttamiseen ei käyttäjien oma tahto riittänyt, eikä tunnu oikein riittävän vieläkään. Meininki on tapahtumissa parhaimmillaan järeä ja kyllä täällä tietotaitoa ja ajoseuraa on, joten minkä takia pitää olla perseestä netissä?

Nyt sitten vähän kokeillaan erilaisia käytäntöjä ja tulokulmia ankeaan menoon, aiheutti sitä vahingossa tai tahallaan, mutta kun ei itsekään aina kykene olemaan niin tää on vähän mitä sattuu.

Toistaiseksi ylläpitoporukasta on kukin tahoillaan tehnyt mitä nyt sattuu huvittamaan, jonkinsortin ohjenuorana, että koitetaan puuttua keskusteluun vähän herkemmin. Itse olen vähän suvakoinut + kiukutellut randomilla jengille ja jotkut sitten kuittailevat topsuja poistettavaksi ja tälleen. Jokainen tekee minkä jaksaa.

Mitä ylläpito odottaa teiltä?

Käytöstapoja ja malttia. Ei myöskään kannata ottaa kauheen henkilökohtaisesti juttuja. Suomalaiset ei kestä kritiikkiä mutta noustaan sen yläpuolelle.

Ennen kaikkea olisi mukava kuulla teidän mietteitä näistä asioista tässä topikissa.

15 Likes

Myydään mainostilaa 1 tää-ääni