Yksityisviestit ja niihin liittyvät kysymykset

Pitää tehdä hieman turvakorjauksia yksityisviestiplugariin, joten koittakaas välttää viestittelyä la 4.4.09. Älkääkä ihmetelkö, jos jokin ei toimi oikein. Vanhat viestit säilyy (toivottavasti) tallessa.

Helou,

Ainakaan mulla ei näy yksityisviestejä. Ei muuten, mutta meni Sakaen satulatolppa muihin suihin, kun en vastannut yksityisviestiin (jota ei siis ole mulla missään). Korventaa…

Mulla on kerran tässä viime aikoina mielestäni käynyt niin, että mailiin tuli ilmoitus uudesta yksityisviestistä käyttäjältä x mutta sitä ei näkynyt foorumilla yksityisviesteissä. Eikös joku valitellut samaa?

PM

Lähettäjähän pystyy poistamaan viestinsä niin kauan kunnes vastaanottaja sen lukee. Oisko tosta kyse?

niin siis lähettäjä voi deletoida yksityisviestin ennen kuin vastaanottaja on sitä lukenut. email lähtee vastaanottajalle heti, kun pm-lähetetään, mutta sen hetken jälkeen ja ennen vastaanottajan lukemista voi lähettäjä viestin deletoida. Ongelmia on ollut myös, jos lähettäjä on niin vähäkääpiö, ettei osaa laittaa otsikkoa viestiin. Tällöin vastaanottajan on hankalampi avata viestiä, koska linkkinä toimiva otsikkosarake on tyhjä.

Tervetuloa sankoin joukoin jossain vaiheessa yksivaihteen kehityspäivään, jossa luodaan suuntaviivoja pidemmällä aikajänteellä ja ihan lähikvartaaleillekin.

EDIT: nyykkäri ehtikin ensin…

Juu, en tiedä mistä johtuu, mutta yhtään ei laatikossa viestiä näy. Ja niin hieno tolppa! Hitto.

Kehityspäiville myy lippuja mm. Keskusta nimellistä korvausta vastaan.

vasaraasialainen - 14:26, 20.10.2009 » Juu, en tiedä mistä johtuu, mutta yhtään ei laatikossa viestiä näy. Ja niin hieno tolppa! Hitto.
siis pitäiskö siellä olla viestejä, mut se on itsekseen tyhjentynyt kokonaan vai mitä häh?

Postilaatikkoa siivotessani poistin vasaralle lähettämäni otsikoidut yv:t, koska niitä ei oltu luettu pitkästä odotusajasta ja foorumilla käynneistä huolimatta…ei sen kummempaa.

no hyvä, että tällekin löytyi onnellinen loppu, eli minun ei tartte rueta kotona koodaamaan.

tizumo - 15:22, 20.10.2009 » Postilaatikkoa siivotessani poistin vasaralle lähettämäni otsikoidut yv:t, koska niitä ei oltu luettu pitkästä odotusajasta ja foorumilla käynneistä huolimatta..ei sen kummempaa.
No siis kyllä mä olen käynyt aika tiiviisti tällä sivustolla kuikuilemassa, kun odotin jotain vastausta tai tietoa siitä, selvisinkö "voittajien" joukkoon. Ehken vain osannut. No, näin voi käydä.

Vai olisko viestit voineet jäädä johonkin bittiavaruuteen, josta ilmaantuivat vasta deletoituani ne? No, mene ja tiedä…Mulla tais omassa fillarissa olla Campan 26,4 mm tolppa. Jos on, niin saat sen sopuhintaan jahka pääsen irroittamaan osaa (menee n. kk, että pääsen käymään kotipuolessa, jossa tää pyörä on).

mulle on tullut eilen sähköpostiin ilmoitus saapuneesta yv:stä mut sitä ei näy täällä… mikähän on vialla? se joka laittoi viestiä campan polkimista vois laittaa uudestaan…

jos lähettäjä on poistanut viestinsä ennen kuin olet ehtinyt lukea, niin se ei näy sulla. maili lähtee heti.

^ Äh, just tämä homma iski äsken, ja nyt harmittaa.

Toisaalta: meinasin postittaa tästä jonkun bugivalituksen, mutta täältähän löytyi jo vastaus siihen että mitä tapahtui, joten kaikkihan on lähes aivan hyvin.

Ja sinä, joka lähetit yksityisviestin Ishiwata-haarukasta, ja poistit sen ennen kuin ehdin lukea: palaa asiaan kun kiinnostais tietää että mistä oli kyse!

Tyhjästä inspiroitunut perjantai-illan feature request:
Yksityisviestistä tulevassa sähköpostissa voisi lukea lähettäjä, viestin otsikko ja vaikkapa 100 ensimmäistä merkkiä viestin sisällöstä.

Ja tämän viestiketjun saattaisi voida nimetä uudelleen vaikkapa “Ongelmia yksityisviestien kanssa”, kun sisältökin vaikuttaa olevan enemmän siihen suuntaan.

tnts - 17:06, 20.10.2009 » ..lähettäjä voi deletoida yksityisviestin ennen kuin vastaanottaja on sitä lukenut. email lähtee vastaanottajalle heti, kun pm-lähetetään, mutta sen hetken jälkeen ja ennen vastaanottajan lukemista voi lähettäjä viestin deletoida..
FYIkkistä päivää.

Itse poistanut muutaman kerran vahingossa lähteneitä tuplaviestejä, Nokialainen kun kysyy että “lomake lähetetään uudelleen, haluatko jatkaa?” → kyllä → “viesti lähetetty”.

Mistä johtuu että mä en saa mun meiliin ilmoituksia PM:stä? Aikoinaan sain, nyt en enää. Mikä vikana?

en tiedä. itsekään en ole saanut palvelimen vaihdon jälkeen, mut moni muu saa ihan normaalisti.