Veloaamiainen alottelijoille 10.5.2019, HUOMIOI MUUTTUNUT PÄIVÄ

kuinka nopee helsingin velolla tarvii olla, ettei ulompi poljin straikkaa lattiaan? veloilu kiinnostaa

Veikkaan et 0km/h

hmm

Riippuu fillarin geosta, ratapyörillä ei osu edes paikallaan, maantiepyörillä etenki moderneilla ollaan lähellä.

sitä voi ajaa ympäri lähes millä vaan pyörällä, mut jos haluat kellottaa lentävän nelisatasen tms, niin keskiön pitää olla sen verra ylhäällä et voi kriipata matalalla sykkeellä vika kaarre ylähyllyllä polkimen osumatta. jos siis haluat vaan mennä tesmailee nii ei ressiä

Jeps. Eli riippuu rungosta, kampien pituudesta ja polkimista, mutta yleensä fixi/ratarunkojen keskiöt on sen verran korkeammalla maasta, että ne ei kolise edes nollavauhdeilla. Maantiepyörillä ja konversioilla taas on useammin ongelmia tämän kanssa, mut kyl ne kaarteet onnistunee vauhdilla, jossei ny ihan hissuttele. Ja alareunalla voi ajella ainakin.

Ja tämän voi kokeilla viemällä pyörän kaarteeseen, laittamalla vedon puolen kammen maata kohti ja pyörän nojaamaan kaarretta vasten. Jos pyörä ei pysy pystyssä, niin pedalstrike voi tulla hiljasissa vauhdeissa. Jos taas pyörä pysyy pystyssä ja nojaa mutkaan, ongelmia ei pitäs tulla.

Urvelossa on droppia ehkä joku about 65mm, ja 165mm kammilla ja XT speduilla ei ole ollut ongelmia. Jotain pientä raapaisua joo, mutta ei mitään dramaattista.

häkeillä ei kannata vissii mennä ajelee

Kyl häkeilki pärjää jos on ratageo

Mentäiskö joku päivä?

no voitais kyllä mennä. huomenna?

9.30 pitää olla merihaassa sulkapalloilemassa. Eli jos 8.00?

Käy.

Mulle ei huominen taida kireän iltapäivän takia natsata, mut hyviä ajeluita!

Voisin kattoa jos ois aikaa saada pyörä ajokuntoon illalla. Mut ehtisin vasta ehkä
~8:45

no sehä ois käyräsarvee kiinni sitte. toisko joku kahvit? mul ei oo termaria :frowning:

Taakse vaihettu varakiekko johon sopivat välit ja kumi. Ajelen ainakin velon kautta kurkkaamassa onko siellä ketään siinä 8:30-8:45 aikoihin.

Itse asiassa se ois hyvä startti viikkoon. Voin tuoda kahvia.

Höh, itse tiukasti duuneissa kiinni heti aamusta. Ajakaa kovaa!