Veloaamiainen alottelijoille 10.5.2019, HUOMIOI MUUTTUNUT PÄIVÄ

uljaa - 14:43, 24.4.2019 » Täähän vois vaikka onnistua, kum merkkaa heti kalenteriin. Herää kysymys välityksistä. Olemassaolevalla 46-17 ei tee velolla mitään. Löytyy vain 1 piikin pienempi 16t takaratas. Ei riitä. Lainaako joku etuleipää/takakiekkoa isompaan väliin ja mihin kannattaa tähdätä? Ensifiksissä oli vuonna 2008 52-16. Sillä ainakin pääsisi lujaa jos jaksaisi pyörittää
jos sulta löytyy esim Michen adapteri takakiekkosesta niin mulla on niitä adapteriin meneviä rieskoja.

Ps. onneks on duunissa niin ei pääse paahtamaan itseään tainnoksiin arktisessa keväässä.

Otetaan sellainen säävaraus tälle eventille, että mikäli huomenna sataa tai on riski, että velo on kostea niin siirretään vaan viikolla eteenpäin.

Siirretään säätilasta johtuen suosiolla viikolla tätä tapahtumaa, sen verran kylmää on tiedossa ja jos illalla/yöllä tihuttaa ei velo välttämättä ole edes kuivunut.

eli sama kellonaika ?

joo

Are there any requirements about the bike? Google translate didn’t really did the job.

Cheers!

Not really. Bikes with freewheels and brakes are also fine.

Kattelin että vähän vettä lupaa mutta ei ehkä ihan aamusta. Ajetaan siis huomenna jos ei sada.

Vähän epävakaiselta näyttää mutta suuntaan velolle jos sää vain antaa myöten. Pyrin tuomaan termarillisen kahvia ja perus keksit. Oma kuppi olis hyvä, ei tuu sit roskaa.

Mä olen pärkele työestynyt.

No onko siellä ajettu? Ite duuneissa, menin velon ohi ennen kasia mutta ei näkyny villejä fixie gooneja ainakaan siinä pihamaalla

Piti olla kans töissä aamusta, oliko nää vai siirtyikö?

Ajettiin 3 hengen voimin. Voidaan toki kiinnostuksesta riippuen ottaa toinenkin setti jos halukkaita on. Kyllä mulle veloilu ja ajaminen kelpaa.

Kyllä kiinnostais joo. Tää aamu ei natsannut, ihan hirveä olo! :smiley:

Joo aamuvelot viikottaiseksi tapahtumaksi kiinnostais.

asb - 14:15, 24.4.2019 »
Antti K - 14:11, 24.4.2019 » Voih, tämä olisi juuri sitä mitä tarvitsisin. Valitettavasti pomo on päättänyt tarvita minua työpaikalla täsmälleen samaan aikaan. Onko näitä tilaisuuksia tulossa lisää? Tai muuta aikaa, jolloin joku voisi opastaa velon rutiineihin ja ajosääntöihin?
Tuosta alkuun ja ajamaan. On ollu käytäntö, että kun huutelee olevansa menossa velolle, niin joku muukin sattuu paikalle samaan aikaan. https://www.yksivaihde.net/old/27151
Noin alkuun voisin suositella laittamaan pystyyn topicin "Helsingin Velodromi 2019"

Tai Helsingin velodromi 2020 niin voidaan vielä hetken aikaa keräillä itseämme ja kamojamme…

Harmi kun on siunaantunut duuni, jossa suht tiukat työajat, taitaa aamuvelot jäädä välistä.

Voi sinne illallakin mennä.

Voisin tulla jos aika on oikea, tänää ei eihtiny.

Helsingin kaupungin sivuilta pääsee katsomaan velon varaustilannetta.
Kohdasta Laji valitse pyöräily, kohtaan alue ei tarvitse valita mitään, kohdasta Paikka valitse Käpylän liikuntapuisto/velodromi ja kohdasta Resurssi valitse Käpylän pyöräilyrata sisä-Velodromi.
Lähtökohtaisesti arkisin on aikaa pyöräilyyn 8-17 ja vkl 8-12. Näinä aikoina voi kuka hyvänsä mennä sinne. Seurojen ajoajat ovat periaatteessa seurojen jäsenille (esim. CCHn ajat torstaisin).
Kalenteri ei kuitenkaan aina pidä kutiaan.
Huom! Termi sisävelo ei tarkoita mitään katettua aluetta vaan sitä veloa. Kalenterista löytyvä termi ulkovelo tarkoittaa niitä tekonurmialueita velodromin alueen pohjoispuolella.