Veitset ja niiden teroittaminen

Opinelit varmaan ihan kivoja jossain sudenpentujen kesäleirillä sillain et pääsee yöksi sisätiloihin jos sataa vettä

e: itellä ei siis käyttökokemusta, oon vaan kädessä pidelly ja todennu legendaarisuuden yhtä kurantiksi vuonna 2019 kuin semmosen markettilinkkuveitsen misson 36 eri ominaisuutta mm. muovinen hammastikku

Maailma 2019: ”Hmmmm mitäs nämä Opinelit oikein on taitavat olla muotia. Hankinpa sellaisen vaikka en ole koskaan kuullutkaan (koska olen syntynyt eilen). Mutta perinteisiä tuotteita Ranskasta joten kai hyviä. Ja muotia. Ostan!”

Turku 2019: ”Opineli. Aiva vitu paskoi veitti.”

Ilmeisesti tässäkin lajissa pääsee vähällä kun ei vaan tajua hyvän päälle.

vanttera - 12:28, 18.9.2019 » Opinelit varmaan ihan kivoja jossain sudenpentujen kesäleirillä sillain et pääsee yöksi sisätiloihin jos sataa vettä e: itellä ei siis käyttökokemusta, oon vaan kädessä pidelly ja todennu legendaarisuuden yhtä kurantiksi vuonna 2019 kuin semmosen markettilinkkuveitsen misson 36 eri ominaisuutta mm. muovinen hammastikku
Tää on mun mielikuva myös.

Tässä pitäis ny pystyä erottamaan tuotteeseen ja ostajaan kohdistuva kritiikki. Kun sä kuvittelet kritiikin kohdistuvan itseesi ja yrität torjua sitä kuviteltua kritiikkiä vääristelemällä ostamasi tuotteen ominaisuuksia ollaan silleen paskassa tilanteessa, että joku ostaa kohta paskan linkkarin kuvitellen sen olevan hyvä, eikä siten tiedosta paskan linkkarin käyttämiseen liittyviä riskejä.

Kun se tuote ei ikinä parane sillä, että hintaa lasketaan, koska hinta laskee valmistusmenetelmissä ja laadussa säästämällä. Silleen vaikea kuvitella, että kympillä sais hyvän linkkarin, kun sillä ei saa edes hyvää kiinteäteräistä. Miten se laatu nyt paranee tekemällä roimasti kalliimmat valmistusmenetelmät?

Te voitte nauttia niistä halvoista linkkarista aivan hyvin ilman, että teeskentelette niiden olevan jotain muuta, kuin mitä ne on.

onre - 12:51, 18.9.2019 » Ilmeisesti tässäkin lajissa pääsee vähällä kun [i]ei vaan tajua hyvän päälle[/i].
Tietty jos ei ymmärrä ostamansa hyödykkeen ominaisuuksia, niin ei ehkä vältsiin kannata kirjotella arvioita niiden sopivuudesta käyttötarkoitukseensa.
Konsta - 12:35, 18.9.2019 » [b]Maailma 2019:[/b] ”Hmmmm mitäs nämä Opinelit oikein on taitavat olla muotia. Hankinpa sellaisen vaikka en ole koskaan kuullutkaan (koska olen syntynyt eilen). Mutta perinteisiä tuotteita Ranskasta joten kai hyviä. Ja muotia. Ostan!” [b]Turku 2019:[/b] ”Opineli. Aiva vitu paskoi veitti.”
Naurahdin.
asb - 12:59, 18.9.2019 » Silleen vaikea kuvitella, että kympillä sais hyvän linkkarin, kun sillä ei saa edes hyvää kiinteäteräistä. Miten se laatu nyt paranee tekemällä roimasti kalliimmat valmistusmenetelmät?
Tämmöstä justiin olisin voinut kans sanoa jos olisin etukäteen ajatellut sanomisiani vähän pidemmälle
asb - 12:59, 18.9.2019 »
onre - 12:51, 18.9.2019 » Ilmeisesti tässäkin lajissa pääsee vähällä kun [i]ei vaan tajua hyvän päälle[/i].
Tietty jos ei ymmärrä ostamansa hyödykkeen ominaisuuksia, niin ei ehkä vältsiin kannata kirjotella arvioita niiden sopivuudesta käyttötarkoitukseensa.
...mutta jos veitsi on tuota lukitusongelmaa lukuunottamatta toiminut erinomaisesti niissä tehtävissä, mihin veistä käytän, niin mikä tässä on multa jäänyt ymmärtämättä? Enkö vain huomaa, että se on itse asiassa kelvoton?

Eiku eikse oo ny sovittu, että Opinelilla saa hienosti avokadon halki, sixpackin pahvit silvottua ja se patinoituu kivan näköiseksi runkolaukussa? Mutku mainostavat 16 euron veistä

“Intended for resistant materials N°12 has the optimal size for farm work and hunting. At the table, it becomes an original and effective utility knife to cut cheese and mountain ham.”

ni vähän epäilyttää ja aiheesta kirjoitteluni motiivina on varoittaa ranskalaisen mainosmiehen pastis-päivästä

oispa vuorikinkkua

No tota joo, kyllä vain. Jos pitäisi valita autiolle saarelle yksi veitsi niin ei se kyllä tuo olisi. Parin yön randolle sen sijaan helpostikin kyllä.

edit; oletuksena toki tämmöset meikäläiset tissiposkiolosuhteet missä ei tarvi alkaa rakentamaan laavua tyhjästä jne.

Mihin Jää gravelsiirtymän ajaksi?

Opinel on vähän kuten teräsrunkoinen pyörä.

Ei sillä tee mitään mitä ei muillakin tekisi, eikä se ole millään objektiivisilla mittareilla paras oikein missään, mutta lämmittää mieltä ja on omanlaisensa artefakti.

Ihan OK ja kivaa fiilisjuttua.

Unohtu muuten mainita että ton Opinel kymppini korkkiruuvi toimi moitteitta!
Siinä Moralle mietittävää

Opinel hyvä:

  • sieniveitsenä
  • randokeittiöveitsenä

Ja sopii myös grammanviilaajille.

Mut, että autiolle saarelle ainoaksi veitseksi… hihi

Opinel ei hyvä:

  • alakoolin haarukastairrottamistyökaluna

: (

Rips Konstan opinel :frowning:

Todellaki. Sain sen faijalta 1980-luvulla. Edelleen harmittaa ja hävettää vaikka itse väärinkäytöstä on jo monta vuotta ja oon jo ostanu uuden tilalle.

Koivulan dynamo - 14:39, 18.9.2019 » Mihin Jää gravelsiirtymän ajaksi?
https://www.kendalenseigne.com/wp-content/uploads/2017/02/long-gun-scabbard-1_2.jpg

Mun laukussa on aina tämmönen (ja kotona muutama lisää). Tosi hyvä kaikenlaiseen leikkelyyn, mutta huomattavasti helpompi perustella poliisille kuin vaikkapa perhosveitsi tai machete :slight_smile:

Mulla on noita puukko!
Sienejä.