Veijo esson nurkkapöytä nolojen pyörämerkkeihin liittyvien ennakkoluulojen paljastamiseen. (perjantai topi)

Ah. Yksi elämäni kohokohtia. Alotan!

Mikä on puristijengin vastine espoolaiselle diplomi-insinööri-spändex-ohjusporukalle?

No tietysti mvsta surly gäng, jonka mielestä tylsin ja persoonattomin ylihintainen, mutta toisaalta puristisetä-skene-uskottava valinta on aina parempi ku luottaa omaan makuun.

2 Likes

Ihan helvetin noloja liikenteessä.

Foorumi pilattu vaihdepolkupyörillä!!1!

1 Like


Varauksin eri mieltä. Se poliisipyörähomma toki sitten jotain ihan muuta.

Cervelo/3T/Open on haastavia merkkejä omien ennakkoluulojen kannalta, etenkin kun Sir Veló Caledoniaa on ollut aika tiukassa tarjouksessa kiusaamassa.

2 Likes

En osaa päättää onko tää hirveen hieno vai vaan hirvee :thinking:

Edit. Päätin että maalipinta on hieno, koska se mätsää mun höyryttimeen.

mätsin höyrytin

No siis just tää: en mä nyt mitään skenejengipyörää ainakaan osta, ja lopulta noita penteleitä on tossa kaksi. Puolustuksekseni sanon, että kumpikaan ei ole musta ja molemmissa on lokarit.

Sosiaaliset normit: koskaan et voi voittaa, ironia on rekursiivista.

Sekä Surlyä että Canyonia oon joskus meinannut ostaa mut en oos sit saanu ostettua. Kaks Konaa on kyllä mutta Kona on vaan jotenkin niin perus, etten kyl heti keksi mitään hyvä irvailua siitä.

Kaikki muut on vaarallisia, koska ei ole pakko ennakoida kilometrin päähän ja on harhaluulo siitä, että pyörän saa halutessaan pysähtymään.

3 Likes

Tämä bianchi - canyon keskusteluhan nyt karkasi totaalisesti aiheesta johon viittasin itse.( ja hyvä niin) Eli alkuperäisen topin aiheeseen onko Canyon kuski = Audi kuski. Haluaisiko audimies lapsensa ostavan Alfa-romeota. Oli sitten oikeassa tai väärässä.

Olen ehdottomasti samaa mieltä tästä ja uskon että myös tämä pyörää ostamassa oleva henkilö tekee valinnan itse.

Muutenkin mulle on ihan sama millä pyörällä kukakin ajaa, ja onko sen osasarja 105 tai maksoiko joku 2200 vaikka toiselta merkiltä olisi vastaava ollut 2000. Tästä asiasta olen vaan kokemut että insinöörihenkisessä osto ajattelussa on useimmiten kyse.

Aaah! Tuo selitää miksi kesällä kun vastaan tuli Rynkeby-letka niin vaan viimeinen kuski (ei-niin puhtaassa asussa, olemukselta jonkunlainen ohjaaja / virallinen valvoja) moikkasi.

2 Likes

Tämä saa miettimään onko Canyoninsinööri todellisuudessa vain facen pyöräilyryhmien laumaeläin, joka ei ole kuullut Cubesta.

Elvesistä yms. puhumattakaan.

Pohdin reilu pari vuotta sitten minkä maantiepyörän hommaan ja kandidaatteina pyöri Canyonia, Bmc:tä, Cerveloa ja 3T:tä ainakin. Rotko ois ollut ihan jepa, mutta niiden saatavuus heikkoa tuolloin keskellä covidia. Muissa oli nähdäkseni hinnassa brändilisää turhan paljon ja mua kiinnostaa enemmän ajaminen kuin prestige, niin päädyin saksalaiseen aika no-name-merkkiin kuin Votec. Insinöörivibat siinäkin, mutta sentäs mitään proprietary-ratkaisuja ei ole, jos Mavicin speed release -läpiakselitoteutusta ei lasketa. Tylsäksi järkipyöräksi miellän vähän kuin Radon ja sen sellaiset.

Orbea oli kanssa listoilla koska fanitan baskeja, mutta sitäkin sai aika huonosti. Ehkä seuraavaksi sellainen tai sit joku Willier, La Pierre tai Ridley -tapainen vähän nimekkäämpi kampe…

Anteeksi aiheen vierestä kirjoittelu, mutta ilmeisen vähän on varmaan ryhmässä käsien puutumisongelmia tai sitten vetävät kaksin käsin täysin tunnottomasti.

Jos vielä joskus menen maantiepyöräretkuun, niin tää olis kyl aika aah ja iih: Wilier Superleggera

Votecit oli kyllä järkivalintoja hinnan ja speksin puolesta. Harmi että merkki taitaa olla kuopattu omistajan, pörssiyhtiö SIGNA Sports United NV:n takia. Taitavat mielummin luukuttaa Serious-pyöriä. Tällainen oli muutama vuosi ajossa ennen kuin vaihdoin teräksiseen lähes sieluttomaan Norcoon Votec VRX Gravel Bike - Pedal Room.

1 Like

Niinpä, tavallaan eli tietyllä varauksella Trek on ihan jees. Eniten ehkä ahistaa noi aivan saatanan isot TREK-logot ja in-house-everything. Spessu putoo ehkä samaan kategoriaan.

Wilier kun mainittiin, niin Astanalla oli kyllä rajut Wilierit ja Corimat tänä kesänä. Ajaisin.

Mitä Konaan tulee, niin siinä on tosiaan semmonen perusheebon järkimerkki ettei siitä tosiaan löydy mitään sellaista särmää, mistä alkaa vittuilemaan. Paha homma tän ketjun kannalta.

No siis Konahan on pyörämerkkien aatelia ja täysin aliarvostettu, mutta jos jotain haukuttavaa siitä pitää keksiä, niin vanhat logot on hirveitä ja munalurupulu-nimet typeriä. Omat Dew, Paddy Wagon, Honzo ja Process ei sentään oo nimipolitiikan pahimpia uhreja.

Täähän on sitä sarkasmia jota on vaikea välillä netissä kirjoitettuna tunnistaa.

edit. Lipsahti kyssäri alkuperäiseen postaukseeni

2 Likes

Ei ku rehellinen mielipide. Sori siitä.

Välillä elämässä tulee tilanteita joissa käy ilmi että ihmiset tykkää samoista asioista, mutta toinen tykkää niistä vääristä syistä :slight_smile: