Varastetut pyörät

Viime yönä lähti omasta pihasta Lahdessa nämä ysärit


1 Like

Vituttaa eniten kun lähtee tuollasia varkaille ja vakuutusyhtiölle arvottomia mutta itelle rakkaita fillareita. Nyysis edes mielummin jotain sieluttomia kuitupulkkia.

5 Likes

Tämäpä se, yritän hinta-arviota tehdä ja hämmästelen.

Edit: Eniten vituttaa: Marin lite cantit, club roost polkimet, dx kammet, m952 ja m953 takavaihtajat.

Brookseja saa hyllystä.

3 Likes

Kaverilta vietiin Unit. Voi pistää vaikka yv:tä, jos sattuu tulemaan vastaan:

Varastettu Porissa 18. - 19.5. Kona Unit X. Tanko vaihdettu kuvassa näkyvään Surly Molokoon. Lisävarusteina tavarateline ja seisontatuki. Etuhaarukassa juomapullotelineet. Ortliebin runkolaukku oli tuossa lisäksi, mutta sen saa revittyä nopeasti pois.

17 posts were merged into an existing topic: Pyörävaraston tyhjennys ja muut taloyhtiöperseilyt

Moro. Keravalta löytyi hylättynä Kona Paddy Wagon, mahdollisesti 2010 mallia. Sen perään sopii soitella Helsingin poliisille ens viikon jälkeen.

1 Like

mulla ei kun ei ole kaikkia someja hallussa niin onko näkynyt missään?

herättää aina epäilyksiä nuo eri parin kiekot ja sramin 10spd kahvat 8spd pakalla?

Marin Nicasio 650b “flatbarkonversio” viety Helsingin Laajasalosta juhannuksen aikana. Microshiftin Advent X-vaihteisto ja Pelagon Commuter-tarakka.

Olisi kiva saada takaisin.

Lähtikö samalla siis useampikin pyörä? Perse juttuja

1 Like

Rakas projekti Stavanger viety juhannuksena Helsingin Laajasalosta. Kasattu talven aikana mm. GRX-/Ultegra-osista.

Oispa ihanaa saada takasin, kun ei keretty yhdessä vielä kovin montaa retkeä ajamaa :smiling_face_with_tear:

Tunnistanee ainakin sekavärisistä spacereista.

1 Like


Trek Roscoe varastettu Hämeenlinnassa su-ti välisenä aikana. Kuva perjantailta. Roscoe 6 2020 malli mutta moni osa vaihdettu, tunnistettavia osia Suntour Raidon 32 Boost keula (ei löydy vakiona), XT kammet, SLX jarrut. Wahoo stem cap kiinnike

Epäonnen suma kun auto hajos mökkimatkal ja hinuri vei auton pyörineen Hämeenlinnaan korjaamolle, perheen kanssa pakko jatkaa matkaa taksilla kotiin. Pyörä oli toki lukitettu telineeseen mutta se ei nyt auttanut.

Jos jollain käy samoin niin kannattaa kyl kaataa penkit ja sulloa pyörä autoon, vakuutus ei taida nyt korvata kun oltiin kaukana kotoa.

Vähän vaikea tietysti hoidella täältä Helsingistä käsin palautusoperaatiota mutta arvostan kuitenkin vinkkejä ja yrittää täytyy :pray:

Yksityisviestit tiheässä seurannassa!

2 Likes

Mites matkavakuutus?

Pelkästään terveys voimassa.

Tässä kävi niin että pyörän jo ostanut otti yhteyttä ja saan pyöräni takaisin! :pray: Toki reilun hengen nimissä huokean ostohinnan hyvitän hälle takasin että sen verran joutuu tässä häviimään mutta mielestäni onnellinen loppu.

12 Likes

Ööh. En kyllä maksaisi varastettuun tavaraan ryhtyneelle vaan ilmoittaisin, että tullaan hakemaan poliisin kanssa jos ei muuten onnistu.

Millä logiikalla on reilua maksaa tuossa tilanteessa omaisuutensa takaisin saamisesta… itse epäilisin kyseistä henkilöä alkuperäiseksi varkaaksi, koska mikään ei todista muun puolesta.

2 Likes

No ymmärrän myös sun kantasi, mutta tässä ei ole epäilystäkään että varas olisi itse tämä henkilö. Hän ei myöskään esittänyt tai pyytänyt osallistumaan omiin menetyksiinsä vaan mun moraalikompassi sanoo näin ja soitin perää että tehdäänpä näin. Hän myös sai kaupassa hyvin aidon oloset kuitit ja tilausvahvistukset, kauppakirjan jne. Kaikki hoitaa nää asiat tavallaan mutta mun mielestä tää menee nyt oikein näin.

4 Likes

Ööö, ei ystävällismielisiä ja rehellisiä henkilöitä kannata heti uhkailla ja kovistella. Jos ei itsellä ongelmaa maksaa niin antaa mennä vaan, kyllä mäkin maksaisin omasta pyörästä löytöpalkkion. Iso osa ihmisistä ei kuitenkaan oma-aloitteisesti ottaisi yhteyttä, vaikka huomaisivatkin ostaneensa varastetun pyörän.

6 Likes

Löytöpalkkio lie vähän eri kuin varastetun tavaran ostaneelta omansa lunastaminen.

Toki tuli aika oleellista lisäinfoa viestini jälkeen ja vieläkin tarinassa on aukkoja, kuten miten henkilö löysi alkup omistajan, miksi myyjää ilmoiteta poliisille, kun kerran tiedot olemassa, jne.

Uhkailustahan ei missään vaiheessa kyllä ollut puhe. Varastetun tavaran ostaminen on rikos ja omansa hakeminen poliisin kanssa on täysin asiallinen toimintamalli. Nyt toimittiin rikollista ja varastetun tavaran ostanutta hyödyttävällä tavalla, joka kuitenkin teki rikoksen uhrin iloiseksi, joten ei kai siinä.

1 Like

Olen eri mieltä. Ei ostohommille. Poliisille ilmoittelut ei sun uhrina tarvitse mitään maksaa.

Tottakai rikosilmoitus jo tehty ja heti huomenna soittoa sinne poliisille ennen kuin luovutus tapahtuu. Videokuvaa myös itse teosta pitäisi olla olemassa ja muuta johtolankaa, toivottavasti poliisi vaivautuis tätä vähän tutkimaan.

2 Likes