Valokuvanäyttely. JATKOAIKAA

Pidetäänkö valokuvanäyttely?
Saisimme sitä kautta vähän kuuluisuutta (nyk. tunnettuutta) ja arvostusta harrastukselle.

Resursseja löytyy, täällä näkee silloin tällöin todella hienoja pyöräaiheisia kuvia. Alla muutama esimerkki:

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/11/xobl.jpg
ununu

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/593/rc1k.jpg
tnts

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/202/0c8g.jpg
TheMiklu

Kuvat voisi tulostaa A3-koossa hyvällä väripirintterillä ja kehystää 40x50 cm Ohlsonin raameihin. Ei maksaisi kovin paljon kuvaa kohden. Osallistumismaksu voisi olla juuri tuon kehyksen hinnan verran. Kehystyksen ja ripustuksen voisi tehdä talkoilla. Näyttelytyilan saisi varmaan ilmaiseksi joltakin harrastustoimintaa tukevalta taholta.

Jos kiinnostaa, ideoikaa toteutusorganisaatiota, valintaraatia, taiteellisia tavoitteita yms.

Edit:
ImageShackin uusi versio rajasi kuvia ikävästi ihan omin päin. Korjaan illalla, nyt pitää kiitää muihin hommiin. Korjattu.

Edit2:
Kuvia voi laittaa osoitteeseen olli.jokinen@wippies.fi

Huomio yleiseltä tasolta: Tää taitaa olla tän yhteisön pahimpia keissejä, pyydetään muita tekemään siistejä juttuja.

^ Eikun se oli demokratiaa. Kyllä minä voin kyllä organisoida jutun, kun vaan ensin yhdessä speksataan. Hyviä kuviahan on jo foorumilaisilla pöytälaatikoissa (nyk. kovalevyillä) vaikka kuinka paljon.

^ Huomio yleiseltä tasolta: Tää taitaa olla tän yhteisön pahimpia keissejä olla negatiivinen.

Biciolli - 13:20, 19.1.2014 » ^ Eikun se oli demokratiaa. Kyllä minä voin kyllä organisoida jutun, kun vaan ensin yhdessä speksataan
Sori Olli, mutta taiteessa ei ole sijaa demokratialle.

Ei yhtään.

Ikinä.

^ Ei tietenkään taiteen tekemisessä!

Näyttelyn pystyttäminen ei ole taidetta vaan julkaisutoimintaa.

En siis halua ampua alas ideaa. Vain sen, että kollektiivi tylsämieliä valikoi kaikkein keskimääräisimmät kuvat.

konkeli - 12:30, 19.1.2014 »

Huomio yleiseltä tasolta: Tää taitaa olla tän yhteisön pahimpia keissejä, pyydetään muita tekemään siistejä juttuja.

Samaa mieltä, turhan usein siisteillekin jutuille on netissä huutelijat, mutta tekijöitä ei löydy.

Voihan aina perustaa juryn, joka koostuu tyypeistä, joilla on sekä näkemystä että neuvottelukykyä. Tosin tämä alku ei nyt vaikuta lupaavalta. Olen ennenkin törmännyt siihen että tyypit eivät edes halua asioiden onnistuvan.

Smurf, minähän jo ilmoittauduin organisoijaksi, mutta en minä pääse foorumilaisten pöytälaatikoita penkomaan.

Biciolli - 16:12, 19.1.2014 » Voihan aina perustaa juryn, joka koostuu tyypeistä, joilla on sekä näkemystä että neuvottelukykyä. Tosin tämä alku ei nyt vaikuta lupaavalta. Olen ennenkin törmännyt siihen että tyypit eivät edes halua asioiden onnistuvan.
Ei, vaan taputetaan jos tapahtuu ja ei reagoida mitenkään jos ei tapahdu.

Pitäydyn lausunnossani huutelijoista ja tekijöistä. Apua saa aina jos päättää tehdä… Tässäkin tapauksessa kannattaa päättää tehdä ja kysyä kiinnostuneita, eikä huudella että olisi kiva jos joku tekisi.

Eli siis, biciolli, oletko järjestämässä vai olisko kiva jos joku jossain tekisi jotain kivaa?

Biciolli - 16:12, 19.1.2014 » Voihan aina perustaa juryn, joka koostuu tyypeistä, joilla on sekä näkemystä että neuvottelukykyä. Tosin tämä alku ei nyt vaikuta lupaavalta. Olen ennenkin törmännyt siihen että tyypit eivät edes halua asioiden onnistuvan.
Ei, vaan taputetaan jos tapahtuu ja ei reagoida mitenkään jos ei tapahdu.

Pitäydyn lausunnossani huutelijoista ja tekijöistä. Apua saa aina jos päättää tehdä… Tässäkin tapauksessa kannattaa päättää tehdä ja kysyä kiinnostuneita, eikä huudella että olisi kiva jos joku tekisi.

Eli siis, biciolli, oletko järjestämässä vai olisko kiva jos joku jossain tekisi jotain kivaa?

Ok. Muutan tyyliä. Järjestän valokuvanäyttelyn. Ensin kerään kuvia foorumilaisilta. Sitten perustan juryn. Sitten hankin näyttelytilan.

Edit: Lisäohjeita tulee myöhemmin.

Smurf - 16:11, 19.1.2014 »
konkeli - 12:30, 19.1.2014 »

Huomio yleiseltä tasolta: Tää taitaa olla tän yhteisön pahimpia keissejä, pyydetään muita tekemään siistejä juttuja.

Samaa mieltä, turhan usein siisteillekin jutuille on netissä huutelijat, mutta tekijöitä ei löydy.
Eli siis hienotkin ideat kannattaa pitää omassa pöytälaatikossa jos niitä ei ole valmis itse aslusta loppuun asti toteuttamaan.

No en näkis sitä noinkaan, mutta joku vastuu olis aiheellista ottaa toteutumisesta, eikä huudella “jos mä annan tän idiksen, ja sit toivon, että joku muu tekis sen”. Toinen on just tää suunnittelemisen suunnittelu, johon huudellaan muita osanottajia.

Mukana kuin peräpukama


Ilmeeni kun Instagrammi skaalataan A3 kokoon. Mut meitsi ainaki alkaa tähän mukaan, oletan että Turusta tulee suihkukuvia.

Onkos pakko olla suihkukuvia? Sellaisia ei vielä nimittäin mulla ole, mutta tietty pakon edessä kai Oulustakin nyt pari mallia moisille löytyis…

konkeli - 17:00, 19.1.2014 » No en näkis sitä noinkaan, mutta joku vastuu olis aiheellista ottaa toteutumisesta, eikä huudella "jos mä annan tän idiksen, ja sit toivon, että joku muu tekis sen". Toinen on just tää suunnittelemisen suunnittelu, johon huudellaan muita osanottajia.
Näin, mutta hyvä jos toteutuu.

Jos tulee hyväksyvää hyminää lisää, alan laatia toimintaohjeita pöytälaatikkokuvien toimittamiseen.
Korjasin ensimmäisen viestin kuvarajaukset.

Voisiko näyttelyn pitää Cafe Lemon Barissa? En ole koskaan käynyt, mutta valokuvanäyttely voisi olla hyvä tekosyy aloittaa lähibaarin asiakkaana.