Valoa kansalle! Millä valoilla jengi ajaa

Tähän oli semmonen sisäkumikikka, fiksipirkka osastoa, mutten löytänyt sitä haulla - ehkä joku muu löytää?

Mut about niin että otetaan sopivan mittanen pätkä sisuria, noin lampun mitta. Sit leikataan siitä sopivasti pala pois, jonka jälkeen pujotetaan lampun toinen pää ensimmäiseen lenkkiin, sit venytetään sisuri tangon ali ja toinen lenkki lampun toiseen päähän.

En osaa piirtää, mut ehkä se silti havainnollistaa paremmin


Vastaavaa käytin ite aikoinaan menestyksekkäästi. Kattoo vaan ettei jää leikkauksessa teräviä reunoja, ettei sisuri repee niin herkästi.

3 Likes

tuotevirhevastuu tulee mieleen eli näppistä kauniiseen käteen

Vau, tää on hyvä!

Voisko tällainen toimia Lumonite Cross Mount, erisuuntainen | Valaisintelineet | Varuste.net

2 Likes

Itelläkään ei riittänyt taidot löytää alkuperäistä niksiä, mutta valo täytyy laittaa stemmin viereen ja pyöräyttää toi lenkki stemmin ympäri, niin valo ei pääse heilumaan pystysuunnassa.

Edit: löyty!

1 Like

Just toi!

Toi et laittaako stemmin kautta riippuu kans lampusta ja siitä kiinnikkeestä. Omaan silloiseen lamppuun riitti vaan ohjaintangon ali ja pysy riittävän hyvin. Isommille ja painavimmille lampuille varmaan toi ylimääräinen kiepsautus on tarpeen, tai jossei muuten pysy. Vaikuttanee kans, että vetääkö droppiin tankoteippien päälle vai paljaalle tangolle.

Mistäkohtaa se hajosi? Itellä hajos se kiinnitys sieltä valon sisältä ns. Nippuside hoitaa asian hyvin.

2 Likes

Jee nyt on mistä valita! Kiitos tyypit :heart:

riippuu toki lampusta, mutta tää on vähän hölmö tai ylimietitty ja todennäköisesti aika löysästi kiinnittyvä dissain kun voi vaan leikkaa lenkuran sisäkumista ja vetää sen fikkarin molemmist päist yli niin, että kiertää tangon alta. valaisimen ja tangon väliin jotain kitkaisaa esim. lisää sisuria ja virityksen kireysastetta voi säätää mutiloitavan sisäkumpparin koolla.

2 Likes

Mikäköhän nykyään ois semmonen hyvä perus takavalo kaupunkiin? Ja miks ei etuvalokin.

Jotain tälläistä kuvittelen toivovani:

  • Kestää talvellakin >2h
  • Hinta ehkä <50e
  • Saa ostettua Helsingistä
  • Pitkäikäisyys
  • Yksi valoteho eikä mitään villkkuja tms.
  • Jos jotain erikoisasetuksia on, niin ne toimii eri napista kun on/off
  • usb-c lienee toiveajattelua?

Pitkään takana ajossa ollut knog plus, jolle erityisesti pisteet kiinnityksestä. Nykysellään akku kuitenkin kestää hyvänäkin päivänä puolisen tuntia. Edessä taas moonin meteor, jossa akku riittää täpärästi suurimpaan osaan arkiajosta. Käyttöliittymä kuitenkin hanskat kädessä aika raskas.

Fastr Stick polkupyörän USB-ladattava takavalo | Motonet Oy Tämä vaikutti ihan pätevältä mutta onnistuin viikossa hukkaamaan omani. Ei muistaakseni mitään vilkkumoodeja yms. En tosin ehtinyt kokeilemaan miten akku kestää…

E: Sori, näemmä tuossa on joku vilkkuhomma ainakin tuotekuvaukseen perusteella. En huomannut kyseistä ominaisuutta kun valo oli minulla käytössä.

Luokkaa 25…30 mm sisurit on minulla oikein kivasti toimineet yhden 18650-akun lampussa. Mitä perfektionistisemmin saa leikattua täysin pyöreäksi sisurin leikkauksen käännöksen sitä hitaammin alkaa purkautumaan.

Sattuuko kellään olemaan tämmönen takavalo käytössä?

Ole ikinä ennen nähnytkään, mutta onpas tuolla jotenkin asetyleenilampun omainen muotokerroin.

Tai itse asiassa ei tarvi edes omistaa jos on sen sortin matemaagikko että osais kertoa että tuleeko tuon valo järkevässä kulmassa jos sen kiinnittää ylösalaisin takahaarukan putkeen


Nyt sitä taas saa.
Heittämällä parasta saksalaista standardia ja hintalaatu-suhdetta 15 eurolla. Lidl - kiitos olkaa hyvä.

Minkämallin usb-liitin näissä on?

E: tuollahan se luki mainoslehdessä että USB-C

Täällä parhaillaan horjuu syvä StVZO-usko vakavasti syystä että

Talvella joku pölli mun paristokäyttöisen takavalon ja nyt tarttis uuden vastaavan. Ja paristoisen nimenomaan koska nuo usb-ladattavat tuntuu olevan perin lyhytkestoisia toiminta-ajoiltaan ja mulla on muutakin ladattavaa kampetta matkoilla ihan riittävästi. Also mä en tartte taakse mitään satoja lumeneja. Oiskohan tollanen Moon Merak sitten hyvä? Magneettijutut vähän epäilyttää kyl mut eipähän ole kallis tosin.