Valmis sinkula tai fiksie – Virallinen ensifiksitopsu

http://www.turbomatik.de/images/product_images/original_images/2969_0.png
http://www.turbomatik.de/product_info.php/info/p2969.html
???

schmuk - 17:39, 11.4.2012 » http://www.turbomatik.de/product_info.php/info/p2969.html ???
Ei jatkoon.

Oho. Taisin mennä halpaan. Ei tainnut olla oikea käyttäjä.

Naurut myös Tuloksen mitoittelupolitiikalle, ok?

Jostain syystä Tulos saa mussa puistatuksen ja halveksunnan tunteen.


http://indiebikes.com/en/build

Toukokuussa luvassa pari päivää Kölnissä ja kaivellessa kaupungin pyörämeininkejä, niin tuli tommonen vastaan. Värikoodaaminen tehty helpoksi ja postien kanssa 550 €

Roger Kuitti - 20:37, 11.4.2012 »

http://indiebikes.com/en/build
Toukokuussa luvassa pari päivää Kölnissä ja kaivellessa kaupungin pyörämeininkejä, niin tuli tommonen vastaan. Värikoodaaminen tehty helpoksi ja postien kanssa 550 €

ankkuri ja samalla enskesän muodikkain.

Kyselin täällä loppukesästä sinkulamaastureista ja sain hyviä vinkkejä. Päädyin lopulta Karate Monkey -nimiseen kapistukseen ja suhauttelin sillä läpi talven. Olen aivan myyty siitä, kuinka paljon hauskempaa on ajella ilman vaihteita. Lisäksi, kun polvet on sinkuloinnista paremmassa kunnossa kuin vuosiin, niin nyt on aatoksissa myydä vaihteellinen cyclo pois ja ostaa sen tilalle maantiesinkula. Mutta mikä…

Olen lukenut tuntitolkulla näitä ketjuja täältä, sekä lontoonkielisiltä foorumeilta, mutta en ole pystynyt muodostamaan ihan selkeää kuvaa siitä mikä olisi juuri minulle oikea pyörä. Toivon, että täältä löytyisi taas vähän vinkkiä/apua.

Eli haen pyörää maantielle -vapaarattaallista, mutta voisihan sitä fixiäkin kokeilla. Ajaisin sillä toki kesäisin reilun kympin työmatkaakin, mutta lähinnä sen tarkoitus olisi palvella lenkki-/kuntoajopyöränä, esim. Pirkan Pyöräily. Talvet ajan KM:lla, en siis tarvitse tilaa nastarenkaille tai lokareille. Pyörä saisi luonnollisesti olla kevyt, mutta mukava. Ei mikään kisakireä ratapyörä (oletan näin -en ole kyllä koskaan testannut). Hintaa saisi olla maks. 700-800€. Rakenteluun ei oikein ole aikaa tai paikkaa. Mitä tuossa nyt itsellä on mielessä käynyt, niin Steamroller kiinnostaa kovasti, mutta onkohan se nyt ihan se mitä etsin. Vähän tuntuu olevan ristiriitaisia mielipiteitä.

Asun Tampereella, jos vaikka jollakin olisi heittää vinkkiä malleista, joita voisi täällä testata. Netistä tilaaminenkaan ei ole ongelma. Kiitosta.

noilla spekseillä löytyy varsin kivasti vaihtoehtoja, ihan kompliitteinakin. ehkä voisit seuraavaksi pohtia runkomateriaalia ja geoa/ulkonäköä: klassinen teräs vai modernimpi, mahdollisesti kompaktigeollinen alumiini tai miksei ylikoon teräskin?

ottaisin itse steamrolleria mieluummin “vähemmän monikäyttöisen” ja keveämmän raamin, ehkäpä alumiinisen ja kuituisella keulalla. toki myös siksi, että pitkä ja matala rolleri ei itselleni käy lainkaan. vaikkapa palstallakin taannoin esillä ollut langster osuu tähän alugenreen.

Kiitos vastauksesta. Ylikoonteräs ei kyllä sano yhtään mitään :slight_smile:
Teräs houkuttelee KM kokemusten perusteella, mutta ei se alumiinikaan pois suljettua ole. Kaikkea saa ehdotella. Langster on ihan ok näköinen ja varmasti harkittavissa.
Pyörät on kauniita -ne on vaan erilaisia. No ei vaan, on niitä rumiakin joskus näkyny.

Onko XS plugi liian pieni 175 cm ukkelille? S ois ilmeisesti optimaalinen koko, mutta ei ole kuin XS:ää saatavilla…

On liian pieni. S:kin olisi, mun mielestä. M vois olla sopiva.

aivan varmasti on liian pieni.

itse olen ajellut ongelmitta m-koon plugilla + kymppistemillä, ja olen 187 pitkä korkeahkojen runkojen kaveri. parhaiten homma tietysti selviäisi kokeilemalla ässää ja ämmää.

Plugin Small oli ihan aavistuksen iso mun (169 cm) makuun, eli suht normivartaloiselle 175-senttiselle varmaan S ois aika passeli.

superapina - 19:24, 17.4.2012 » Onko XS plugi liian pieni 175 cm ukkelille? S ois ilmeisesti optimaalinen koko, mutta ei ole kuin XS:ää saatavilla...
Mikä liike kyseessä?

Varmaan Wiggle, siellä on Plugeja puoleen hintaan ja olisko Plug Grinderiä vain XS:nä. Tilasin itse tuossa viime viikolla L-kokoisen Plug Freestylerin.

^kuulostaa korkeahkolta - mulle ainakin liian iso.

geot:

                Xtra Small 	Small 	Medium 	Large

Top tube length 525mm 535mm 545mm 566mm
Head angle 70° 70° 71° 73°
Head tube length 100mm 126mm 154mm 176mm
Seat tube length 554mm 569mm 590mm 626mm

Seat angle 73°
Chain stay length 405mm
Seat clamp 30mm
BB Shell 68mm
Seat post size 27.2mm

Katoin et pituus oli ainakin täsmälleen passeli. Korkeaksihan noita sanotaan, on mulla vasemman käden sormet ristissä että sopii. Mä oon 189 cm pitkä ja pystyn seisomaan ilman kenkiä jalat eri puolilla 90 cm korkeudella olevaa tankoa, jalat tukevasti maassa.

Yritin löytää jostain tietoa standoverista heikolla menestyksellä. M-koossa se on 82 senttiä, joten oisko L sitten 85,6 cm? Sit lueskelin et 180-185 cm pituusluokan tyypit kehuu M-kokoa just sopivaksi. Saa nähdä.

Muistaakseni mittasin joskus M-kokoisen Plugin ST:n puolitoista senttiä ilmoitettua lyhyemmäksi.

175cm pitkät ja siitä ylöspäin voisivat harkita Plugia jo M-kokoisena, mikäli jalat ovat ennemmin suhteellisesti pitkähköt kuin lyhyet. Rungon pituus tuskin muodostuu ensimmäiseksi ongelmaksi. Keulakulma on hieman (olennaisesti) jyrkempi isommassa rungossa ja stemmin ei tarvitsisi olla niin pitkä. Näin ollen isompi runko saattaisi olla rivakampi käsiteltävä? Riippuu tietysti käyttötarkoituksesta, mitä pyörältä haluaa.

Mä ostin palstalaiselta L-kokoisen Plugin rungon. Se on kyllä korkea, ja sen reilun sentin verran optimaalista pidempi, mutta kyllä sen kanssa tuntuu pärjäävän. Pituutta mulla on 183. En usko, että Lumikolla on ongelmia pyörän kanssa.

Ittelläni kanssa L-koon Plugi ja itse olen noin 181cm. Oon hieman persjalkainen joten rungon pituus on kohdallaan, mutta korkeahan tuo on. Seuraava runko on varmaan yhtä pitkä, mutta toivottavasti matalampi.

Tossa pyörä
talvisetupissa eli eihän toi satulatolppa kovin korkealla ole. Nyttemmin kiinni on alkuperäinen Chargen stemmi ja bullhorni jolla voin ajella selän kipeytymättä. Stemmi taitaa olla noin 100mm.

Tuossa jokunen postaus ylempänä kyselin maantiesinkulaa ja kid _scientifik vinkkasi/heitti ilmoille Langsterin. Olisko jollakin heittää muutamia muita käyttötarkoitukseeni sopivia vaihtoehtoja? Itse kun noita olen tutkiskellut, niin melkein kaikki sinkulakompliitit on joko track tai kaupunki -tyyppisiä. Ei oikein ymmärrä noita geometrioita katsomalla. Droppitanko sais olla ja runko mieluusti sitä terästä.