V: Fixie Inc + Mavic? 135mm fiksikiekko -> 120mm kiekkoon

Löytyhän se kiekko, mutta tulipa myös ongelmia.
Kyseessä siis Mavicin Open Prota hyvin paljon muistuttavaan kirkkaaseen kehään ja Fixie Incin fixed/free -napaan kasattu kiekko, pinnoina luultavasti jotain perus DT Swissiä. Ostettu pari tuntia sitten Kumiluodista, mutta ketjulinjan heitto ja ähkiminen 122mm-haarukkaan ei nappaa. Napa on ilman pikalinkkua/pultteja, sain mukaan vain lyhkäsen pikalinkun, jonka kierteet korkkasi kun yritin kiristää sen paikalleen.
Vaihto samantasoiseen 120mm-napaan kasattuun kiekkoon.

edit. kiitos siirrosta!

Kiekko kiinnostaisi, mutta mulla ei ole muuta kuin on-onen kirkas napa… Paljon tarviit väliin?

Siis pelkkä napa? Haluisin tosiaan mieluiten vain kiekon äkkiä, mieluiten valmiiksi kasattuna. En osaa oikein heittää arviota, koska sit pitäisi ostaa vielä kehä ja pinnat…

oukei, menee hankalaksi… varsinkin kun tarve on kova.

No ei siis hengenhätä, mutta mahdollisimman rivakkaan ois silti kiva saada uusi kiekko alle. Mietin kyllä, että kävisin tänään Kumiluodissa vielä järjestelemässä asiaa, jos onnistuisi vaikka kasauttaa siellä joku kiekko alkuviikoksi tms, siellä oli eilen vaan sen verran vähän tavaraa myynnissä, että otin melkein sen mitä pystyin, koska sitä mitä ois tarvinnut, ei oikein ollu. Mutta pidän tätä tässä nyt tyrkyllä, jos jollain ois suoraan tarjota kiekkoa vaihdossa.

olihan siellä ainakin yksi takanaabeli hyllyssä ja hulahula-kehät katossa ja välillä kadussa.

No joo, totta. Ja vihreitä pinnoja pussillinen. Ja käytettyjä kehiä vitosella, pinnoista se oikeestaan on kiinni, pitäis varmaan vaan lähteä metsästämään.
Ja eilen kumpikaan niistä ei kyllä ehkä ois mielellään lähtenyt kasaamaan mulle kiekkoa.

Myytkö?

Oon ens viikon Helsingissä. Hommaa kamat, niin kasaan sulle sen kiekon.

tupla

Jos jostain sais tässä vaikka tänään kiekon ostettua, niin voisin myydä sellaiseen hintaan että saisin uuden tilalle. Kun tuon kuitenkin sain aika edullisesti, niin haluisin tehdä kaupat oikeestaan ilman rahaa, koska tossa on aika hyvät palikat, niin en tiiä myydäkö sit omakustannehintaan vai palikoihin nähden realistisempaan. Moraalinen pulma. Koska omakustannehintaan en saa välttämättä ees toista kiekkoa tilalle. Siks haluaisin vaihtaa.

Ymmärrettävää, kattellaan ens viikolla jos ei ole ratkaisua löytynyt…

Joo, en mä ton myymistä ole lainkaan poissulkenut. En tosiaan lainkaan osaa arvata, onko kellään edes tilannetta missä 120-millisellä navalla kiekko ylimääräisenä ja leveämpää tilalle, mut kokeillaan nyt kuitenkin…

Itseäni voisi myös kiinnostaa koko kiekko (Ostettuna). Olen nimittäin juuri etimässä itselleni 135mm fiksi takanpaa, mutta koko kiekkokin on mahdollinen ratkaisu.

Täytyy muuten korostaa vielä, että jos myyn tuon, niin se on ilman minkäänlaista kiinnitysmahdollisuutta. Ei edes sitä pikalinkkua. Kannattaa varmaan hankkia ne pultit, jos aikoo fiksinä käyttää.
Mä en oo tätä varannut kenellekään vielä, joten sikäli saattaa tulla vähän hankala tilanne, jos myymiseen päädyn, koska en tiiä tosiaan kelle sitten myydä. Smurf toisaalta ilmaisi kiinnostuksensa ekana.
Voin mä tuon vaihtaa johonkin suht peruskaurakiekkoon, eli jos joku hankkii sellasen eka niin voi sitten vaihtaa tähän, jos haluaa nähdä vaivaa…

Äh, älä meikää noteeraa. Kiekkoja taloudesta kyllä löytyy. On enemmän tarvitsevia kuin minä.

Mahdollisesti voisin tuon ostaa, jos et vaihtajaa tuolle löydä. Voi myös olla että tilaan One-Onelta navan ja kasailen siitä kiekon…En osaa sanoa. Toki siis hinnalla on merkitystä koska itse napa tilattuna on halpa ja kehä ja pinnat eivät kauheasti maksa, jos tyytyy halpaan ratkaisuun.

Jos tuon myyt, niin en mene nyt lupaamaan että sen ostaisin, joten Smurf voi sen minun puolestani ostaa vaikka seinälle koristeeksi, niin ei jää ainakaan Sirkukselle turhaan pyörimään ja samalla hän saa rahaa uuteen kiekkoon.

Etsi nyt vielä sitä vaihtoa 120mm kiekkoon aivan rauhassa, ei mulla tän asian kanssa mikään kiire ole.

Paljos muuten tuosta puliti Kumiluodissa?

Mä mietin, että ensisijaisesti jos vaihtoa ei jonkun muun kanssa tuu, niin yritän ensi viikolla Kumiluodin kanssa sopia vaihtoa, ja siten kiekko jäisi sinne vapaille markkinoille, ja kiinnostuneet voisivat kilpajuosta sen sinne ostamaan. Hintaa en tässä sano muuta kuin että reilusti alle Pyörähuolto.comin hinta pelkästä navasta.
Helpointa silti ois, jos vaihdokki löytyisi joltain suoraan, mutta katsotaan.

edit. ja tuo on tosiaan sen verran edullinen, että jos se päätyy takaisin kauppaan, kannattaa se noutaa sieltä hetimmiten, LRM.

Eipä tullut vaihdokkeja, joten käyn varmaankin huomenna viemässä Kumiluotiin, josta voi käydä noukkimassa mukaansa.

^ Noukittu - takavanne siis tällä hetkellä täällä. 126-millisen takahaarukan pikalinkkuakseli oli riittävän pitkä eikä ketjukaan mene vaihtoon, joten huomenna jännitetään osuuko ketjulinjakin samantien kohdalleen… Sitten vaan vaihtajat naftaliiniin.

Update: Varasin jo foorumin innoittamana kakkosnelosen mukaan pyörävajaan mutta napa solahti ihan vaan käsin avittamalla takahaarukkaan ja tuntuu pysyvän mainiosti kiinni kohta 30vee vanhoilla pikalinkuilla :slight_smile: