Työtila-, verstas- ja varastointi-topic

Onkoha Samlas vaihtunu matsku. Vanhemmat pysyny ehjänä pitkään, mut tos pari päivää sit tiputin matolle uudemman sukupolven paikalleen napsahtavan kannen ja se hajos samantie

Heh, oli tossa kieli poskessa. Hyvä ettei liian tosissaan tulkittu.

Mutta oli siinä osa tottakin. Eikä tällainen mariekondoilu vaadi isoa harrastusbudjettia. Ennemmin olen miettiny, että tarviinko oikeasti kymmentä pyörää ja jokaiseen vaihtoehtoisia komponentteja ei-geneerisistä ja kuratoiduista löydöistä koostettuna.

Olen siis vähentäny pyörieni määrää neljään ja ehkä kolmeenkin vois edetä. Rojujen myymisen ohella olen välttäny uutta ostelua tekemällä parempia valintoja. Esim. kalliimpia ja ei-kiinalaisia tuotteita ostaessa hankittavien tuotteiden määrä on väistämättä pienempi.

Ymmärrän kyllä tunteen, ettei hyvää löytöä halua pistää eteenpäin. Jos kyseessä on ei-geneerinen laatukampe, eikö niiden laittamista vitriiniin voisi oikeasti harkitakin?

Saattais olla. EX duunissa noita käytettiin elektroniikkakrääsä & pikkupiuhalaatikkoina ja hyvin kesti. Hain joskus omaankin varastoon kymmenisen lootaa, mut uskaltaako noita enää hakea lisää?

Hyvinkin mahdollista että Ikean tuote on muuttunut. Koko liikeideahan on luoda sinällään ihan fiksu tuote kohtuuhinnalla ja markkinoille saamisen jälkeen alkaa järjetön tuotantokustannusten viilaaminen ja halvimpien tehtaiden etsintä jonka aikana tuotteen mitat ja materiaalit saattaa muuttua.

Itse olen hakenut lukittavia Smart Store bokseja, osa niistä kesti hyvin esimerkiksi pari vuotta rakennustyömaalla työkalujen säilytyksessä (jatkuvaa siirtelyä ja availua) ja yksi oli peräkärryn kiinnitysliinalaatikkona (ei myöskään pehmein kohtelu).

Ai niin, kävin joskus viime viikolla Prismassa hypistelemässä jotain puulaatikoita. Vähän samankaltaisia kuin tuo miltä tuo Jyskin THORMOD kuvassa vaikuttaa, eli etäämpää ihan siedettävän näköisiä ja kokojakin oli useita. Näitä en löytänyt nettisivuilta. Puumateriaali oli kuitenkin ihan höttöä, lähinnä palsaan verrattavissa! Paulowniaa vissiin. Kynnellä olisi voinut rapsutella reunasta sälöjä. Ei nuo kyllä täytä mun mielestä edes maltillisia odotuksia kestävyyden suhteen, jätin hankkimatta.

En oo ny seurannu enkä jaksa lukea mutta Bauhausissa oli ainaki ennen semmosia ihan männystä tehtyjä laatikoita. Saatto olla jopa saksalaisia.

Edit. On niitä näköjään edelleen, hinnat tosin noussunna, harmi.

peeäs omien smartstorejen vanhimmat yksilöt kohta 15v ja edelleen kyllä pelittävät vaikka ollu talvella pakkasessa ja kesällä helteessä.

Kiitos, tuohan oli hyvä vinkki! Valikoimaakin tuntuu olevan.