työmatka fillarilla?

Olis kiva tietää kuinka pitkää duunimatkaa palstan porukka ajelee? Paljonko kertyy kilometrejä? Ja plussana tieto millä fillari kuski polkee. :slight_smile:

vajaa 15/suunta. Kesät tuolla langsterilla (no brakes tällä hetkellä ja kapea riseritanko) ja kurakelit ja talvet jäykkäperäisellä maasturilla jossa n-määrä vaihteita.

14km per suunta, vuoden ympäri mennään. Aika monella on tullut vedettyä.

8km suuntaansa ympäri vuoden kelissä kuin kelissä.
Yleensä matkan taitan tuolla fixillä. Mutta joskus tulee ajettua myös maastopyörällä.
Fixi on vaan tosi paljon nopeampi ja kevyempi ajaa kun suurin osa matkasta on pyörätietä.

Mulla on matkaa noin 20km/suunta. Vanhalla 10 vaihteisella Monarkilla tullut ajeltua. Tänään murtui poljinkampi polkimen kiinnityskohdasta ja lopulta poljin putos kadulle. Loppumatka sit yhdellä polkimella. Onneksi mulla on häkit ja remmit. Vasen jalka vaan tiukalle ja yhellä jalalla himaan. Mikäs nyt neuvoksi?
Taitaa olla vanha Fauber kampi Monarkissa, mutta ihan varma en ole.

oho, tais mennä vähän off-topic :slight_smile:

Työmatkaa on ainoastaan reilu 2 km suuntaansa, niin sen voi cruisailla trendikkäästi Jopolla.

Kesätöihin tullut ajeltua tien laidassa 6km suuntaansa fiksillä.

Vanha ketju samasta aiheesta täällä. Itsellä tuo n. 3km on vaihtunut n. 1km, mut hiki tulee silti.

hiki tulee joka kerta vaikka kaupassa kävis. Urhoilu o perkeleestä!

about 7km/suunta kesät ja talvet. useimmiten fiksillä sulan aikaan, muuten milloin milläkin. joskus paita kastuu vähän.

Pikkasen vajaat 15km suunta joka päivä jossei ole hirveä kaatosade, fiksilla/sinkulasitimaasturilla/pappiksella.
Hiki tulee kaikilla muilla paitsi pappiksella kun sillä ei tarvi yrittää uutta nopeusennätystä.
Fiksillä Puotila - Annankatu tähän mennessä 32min. Ja kovempaa helposti.

Edit: aikasekoilua…

Työmatkaa vain joku 2,5km suuntaansa.

Ympäri vuoden filolla ja viimeiset 4-5 vuotta ainaskin pääosin fiksillä. Nykyään kun matkalla pitää viedä/noukkia juniori hoidosta, niin pyöräkärryä vedetään yksivaihteisella herrapyörällä. Erittäin harvoin tulee töihi mentyä kunnon lenkin kautta joko maastosinkulalla tai cyclolla…

17km suuntaansa kestopäällystettä pitkin, ja viksillä taitetaan matkaa. Joskus tulee ajettua sama väli myös maastoja pitkin, silloin tulee matkaa n.20km.

matkaa ehkä maximissaan 1 km. tod näk alle.

kesällä fixillä täysii, talvella maasturilla oikaistaan puiston läpi tai jopolla jollei rouva vie mua autolla. tai kävelen.

Edelleen 14,7 km sinne ja saman verran takaisin. Pääsääntöisesti fillarilla, usein kiinteällä mutta enenevissä määrin maantiepyörällä. Talvella kiinteällä paitsi pahimpina lumisadepäivinä maasturilla.

Mul on jotain 25km suuntaansa, tosin tän kuun on ollut vain hiukka alle 20km kun oon eri mestassa. Hikoilen törkeesti ja suihku duunissa on pakollinen. Fiksillä mennään, en edes omista kun yhden tsygän. Täytyy kyl myöntää et ihan joka päivä ei kyllä pysty polkemaan… Talvella polkemisen taidan unohtaa suosiolla.

Tämän kesän olen ajanu yksivaihteisella Nishikillä n. 15km suunta, satoi tai paistoi. Talveksi katselen tässä juuri lokasuojilla varusteltua vähän leveämpirenkaista pyörää. Saa tarjoilla jos nurkissa pyörii ylimääräinen järkipyörä joka olis suunnilleen sopiva 177,5 cm lyhyelle herralle.

matkaa töihin on noin 6km ja sieltä sitten yleensä kotiin pienen lenkin kautta (15-20km)lähes joka päivä.

matkat taittuvat sinkulalla tai maasturilla huonommilla keleillä/talvella. maasturi tosin myös alkanut tiputtamaan rattaita eli siis sinkuloitumassa kovaa vauhtia.