Työkalut kunniaan!

Tuossa TNS-4:ssa on minusta ajatusta siinä, että se ohjaa paremmin kävyn suoraan asennusta, jos oikein ymmärsin toimintaperiaatteen. Kaulaputki menee holkin sisään ja se pitää suunnan kohdillaan.

TNS-1 on minusta lähinnä edistyneempi versio pitkän pultin käytöstä. Toki tämä vaikuttaa yksinkertaiselta työkalulta, joka tekee sen työn, mitä siltä odotetaan. Rikki ei varmaan tätä saa ihan helposti.

Minulla ei ole käyttökokemusta näistä.

Tns-4 toolia käyttäneenä sen voi ainakin sanoa olevan todella hyvä jos haluaa kerralla hankkia fiksun työkalun tota hommaa varten. Ite tykkään tossa eniten siitä, että voit vaan paukuttaa kävyn sisään eikä tarvii ns. Puolivälissä miettiä että missä asennossa käpy nyt menee. Menee oikeassa asennossa alusta loppuun.

Tns-1 kanssa voisin kuvitella että täytyy jotenki hieman ohjailla naputellessa/alkuvaiheessa että menee tasasesti sisään.

juu ei näitä käpyjä kannata vapaalla kädellä alkaa paukuttamaan kun 5€ saa kotiin kannettuna toimivan kamppeen.

Jep, TNS-1 ei oo hyvä koska se pitää käsin ohjata menee suoraan. Osaava saa silläkin kävyn suoraan, poropeukalo ei.

Itelläni on Pedrosin tää josta löytyy erikseen puoli 1" ja 1 1/8" putkelle -

Toimii samaan tapaan kuin TNS-4

Hätäirroitus: M4 XZN (triple square)

Pro meni paskaks, suositelkaas mulle oikeesti hyvää ketjunkatkaisijaa jonka vois ostaa Helsingistä. Kokemuspohjaa pitää olla. Semmosta työkalupakkiin laitettavaa. Ei mukanakannettavaksi.

Varmaan löytyy myös jostain oikeasta pyöräliikkeestä kun jaksaa kysellä. Tosi jämerä tämmöinen tämmöiseksi ja samalla kapineella menee vaihdevitjat sekä bmx halflinkit.

5 Likes

CT-3.3 saa vaihtokärkiäkin varaosana, mikä on oikein hyvä kapistuksen elinkaaren kannalta.

1 Like

Coffe Time 3.3 ollut kyl hyvä, ostaisin uudestaan.

1 Like

Mä speksasin hartaasti pari vuotta sitten, että nyt ostetaan kerralla kunnollinen loppuiän ketjutyökalu, ja ostin Park Tool CT-3.3:n. En ole katunut.

1 Like

CT-5 Mini ollu kans toimiva, jostain kivijalasta Hesoista ostanu

3 Likes

Ei ole ollut tämänkään kanssa ongelmia, mutta ergonomiasyistä verstaan seinältä kouraan tarttuu silti joka kerta tuo 3.3:nen. Voiskin ehkä pistää möiden tuon pikkuisen.

1 Like

Dibs, multa hajos just

1 Like

Ostin sitten CT-3.3:n ohjeidenne mukaisesti. Lähikivijalasta, sikahinta oli kyllä mutta sainpahan työkalun käteen heti paikalla.

Oikeen hyvältä vaikuttaa tämä, kiitos paljon kaikille vastanneille!

(Okei okei myönnetään että yritin ettiä eka mallia CT-4.3 mutta se on discontinued eikä sitä ei ole saatavissa mistään joten.)

2 Likes

Jos kellään tarvetta pienelle vesivaa’alle, niin Industria Centerillä on nyt Milkkarit flash-salessa euron kappale.

Kiitti tästä, oli mulle uus työkalukauppa, ja ostoskoriin tarttu täytettävä kaasuliekki (melko välttämätön jarrulevyjen putsaushommissa ja punasen lukitteen availuissa jne) joka on pitkää pitäny hankkia omalle pajalle.
Unohtu vaan laittaa suojalaseja samaan tilaukseen, ens kerralla sitte.

1 Like

Ostin herätteenä motonetista Bahcon kuusiokolosetin. Omat olivatkin sekalaista sontaa ja osin jopa jotain ikea-tasoa ja ihme, että näin kauan viitsi niiden kanssa puljata. Kai nää Bahcot nyt sitten ois edes semi-kunnollista, vaikka Kiinassa nykyisin valmistetaankin. Bondhusin torx-avainsetti jo löytyykin.

Kuusiokoloista täytyy sanoa sen verran, et ku hankin Weran HexPlus-setin ni oon saanu kaikki vähän nylpätytkin kolot auki siitä lähtien. Ks: Wera: Hex-Plus - lets hexagon socket screws last longer

En enää vaihtas näitä muihin…

4 Likes

Jep, noissa Weran kuusiokoloissa ei ole muuta vikaa kuin että ne eivät mahdu kaikkialle mihin normaali kuusiokolo (paksumpi keskiosa ja muovikuori päälle).

2 Likes

Vaihtaisit, jos olisit kokeillut näitä :stuck_out_tongue:

Olin nimittäin itsekin aika varma siitä, ettei vastaan tulisi kuusiokolosarjaa joka peittoaisi esim. mainitsemasi Werat tai PB Swissit.