Työkalut kunniaan!

Metallinen kierteetön menee kyllä tuollaisella ihan nätisti poikki (hiilikuitu ei ja kierteiden kanssa menee helposti klenuun), vähän joutuu hiekkapaperia näyttämään jälkeenpäin.

1 Like

Mulla taitaa olla toi ja oon sillä pari keulaa, monta satulatolppaa ja stongaa lyhentänyt. Eka terä varmaan yhä käytössä, eli ihan ok laite.

2 Likes

Muistaa vaan oikean pyörityssuunnan niin hyvin toimii (metalli kuin metalli)!

Tässähän voisi itsekin leikellä ylimääräiset pois satulatolpista. Jos 200cm käyttäjällä on yli 10cm ylimääräistä satulaputkea, niin turha sitä kaikkea kyllä on kantaa mukana. Pitää vielä selvittää, kumpaan suuntaan härveliä pyöritetään :new_moon_with_face:

Putkileikkurista jää etenkin alumiiniseen kaulaputkeen ja satulatolppaan paksunnos, joka tarttee ihan viilaa. Muuten ok laite.

Nuo viilaukset huomioiden tämmösen ja sahan kanssa varmaan nopeampaa.

1 Like

Mikähän tän nimi on :smiley: Rautasaha kyllä löytyy, yläasteella itse tehty, ja toimii edelleen suht hyvin.

Kiitos. 18-65€ on näemmä hintaluokka, ja Park Toolihan se pitää sitten ostaa, jos jokin. Ei ole montaa halvempaa työkalua, jota ei olisi lopulta joutunut Park Toolilla korvaamaan… Search results for Saw guide | H&S Bike-Discount GmbH

E: verkkiksessä hyllyssä 50€. Tolla sahais kaikki metallit ja hiilarit ja ei tarvis olla pyöreää edes. Huh huh… Park Tool Sahaussapluuna SG7.2 – Verkkokauppa.com

1 Like

Löytyiskö joltain Myyrmäki-Malminkartano–lähitienoo-akselilla vartiksi lainaan semmonen ohutseinäinen (edit: mitta oikein) 14mm avain jolla sais auki “vanhanaikaisen” kammenpultin? Noita avaimia multa löytyy että hevoset söis mutta niiden ulkomitta on liian suuri tähän.

Ja juu, käyn pajalla jos ei löydy :blush:

Kyy se 14mm on tavannu olla

1 Like

Tänks, korjasin!

Iteltäkin löytyy. Ostin putkimieshommia varten aikoinaan, kun piti kupariputkia katkoa, mutta kiva tietää jos toimii muihinkin metalliseoksiin.

Ostin just tämmöseen tarkoitukseen aikoinaan Biltemasta nivelavaimen

Saa myös lainata, muttei oo ihan sun toivomilla alueilla, paja taitaa olla lähempänä

1 Like

Saako tuohon uusia teriä? Itse olen käyttänyt tämmöistä, Bahco 302-35 putkileikkuri 3-35 mm | Motonet Oy. Sillä on saanut katkottua niin haarukan kaulaputkia kuin tankojakin. Teriä meni aluksi pari murusiksi ennen kuin opin lisää kärsivällisyyttä, mutta tämä ei ollut ongelma kun uusia teriä sai paikallisesta mätänetistä.

Ei kannata mitään vempuloita.

toimi kyllä moitteettomasti tuon yhden teräsputken katkaisuun tuo linkkaamani bilteman kökkäre. en sillä näitä 20kpl/pv katkaisisi mut toimii jos käyttää kuin tolkun mies käyttää halpaa esinettä.

1 Like

IMG_8212

tässä hassu äitivitsi (lukijan oma keksimä)

Mitä eroa on Park Toolin TNS-1 ja TNS-4 käpytyökaluilla?

TNS-4 on ”deluxe”, mutta mitä tämä tarkoittaa käytännössä ja huomaako eroa käytössä? Omaan silmään tuo halvempi, eli TNS-1 vaikuttaa lähinnä kestävämmältä :grinning: