Työkalut kunniaan!

Mulla pyöri jotain vastaavaa mielessä. Etsinki jotain pöydänjalkaa säädöllä tjsp, et sais viel pelivaraa kun tykkään välillä olla jaloilla, välillä istua. Olen siis oikeilla jäljillä, kiitos.

Sähköinen työpöytä ja kuitit verovähennyksiin? On nimittäin kelpo vehjes kiekon kasaamiseen, ompelemiseen ja piirtämiseen. Niin ja työn tekoon tietty kans.

Olis kiva mut loppuu tila. Löysin jo torilta jonkinlaista pöydänjalkaa but no winners. Eiköhän jotain valmistu kun nyt on visio. Joku säädettävä jalka siihen tulee, niin, että saa työnnettyä kompaktisti nurkkaan pois tieltä. Senaikaa vedän kiinni ikean leikkuulautaan.

Saranoitu taso seinälle, ja siihen joku pikakiinnitys pukille. Sit ku ei oo käytössä ni nostaa tason ylös tjsp?

1 Like

Mulla on aikanaan Pyörätohtorilta hommattu aikansa legenda eli Dura-Ace -ketjupiiska haka-avaimella. Tällä on selvitty fiksielämässä hyvin mutta Mavicin lukkorenkaaseen ei tunnu tepsivän.

Ellipsien lukkorengas muistaakseni mitä foorumilorea olen lukenut niin on paskoista paskoin, onko vinkkejä millä ruveta aukomaan? Vai onko vaan user error kyseessä? Samalla O: Mavic Ellipse lukkorengas

jos siihen menee mackin lukkorengas niin saat sellasen

1 Like

noissahan on ranskalaiset kierteet ofc, eli ihan mitkä tahansa ei mee. pitääköhän velodrome shopin 33 x 1 kierretieto paikkansa?


Mistään kotoisin?

Vaikuttais osien puolesta samalta kuin samaan hintaan Prismasta ostamani Jupiter, joka vääntyili pilalle melko vähällä käytöllä.

1 Like

Mulla on ollut tuollainen ~20 vuotta. Aika painava, eikä kätevin käytettävä, mutta kestävä siis, ei ole kulmat pyöristyneet. Materiaali on voinut toki muuttua 20 vuodessa.

Maksoin omastani vuosia sitten vitosen, on ollu hintansa arvoinen mutta olis voinu jäädä kyllä hyllyynkin. Tää vois siirtyä jollekin toiselle jinka käyttöön tää sopisi paremmin.

Olikos täällä konsensusta hyvän hinta-laatu suhteen “aina mukana pidettävistä” työkaluista? Onko noissa esim. <30€ hintaluokassa suurempia eroja?

Esim. joku tällainen näyttäis omaan käyttööni sopivalta, lähinnä tarvii ristipäät, 4-6-8 kuusiot ja muutaman lenkin tai hylsyn isommille muttereille ja pulteille

1 Like

Kyllä. Oma konsensukseni on Crankbrothersin yleistyökalu. Siinä on sellainen ero verrattuna muihin, että se on niitä muita parempi.

3 Likes

Mun konsensus on että mukana on täysikokoiset kuusiokolot ne 2-3 yleisntä kokoa, mitä nyt sitten lie ovatkaan milleissä. Monitoimityökalulle jää aika vähän hommia, jolloin sen laadulla ei olekaan niin väliä.

Topicci:
kuva

Kommentti:

Milloin tästä forumista tuli tällainen keskinkertaisuuden mekka? Kysyn vaan.

3 Likes

okei, my bad. Olkoon myös monitoimi työkalu laadukas. Mitä tässä yritin sanoa on että irto kuusiokoloavain on (lähes) vääjäämättä laadukkaampi, kuin monitoimityökalun vastaava.

No jos ny aletaan tosiseikolla laajemmin nysväämään, niin se että kuusiokoloavain on irto, ei kyl tee siitä laadukasta.
Vrt. Ikean kalusteitten mukana tulevaa vaikkapa Bondhusin tuotoksiin…
Ihan takuuvarmalla laadukkaammissa monitoimityökaluissa on myös kaik väänninosat ja kärjet jotain kromivanadiinia ja jotkin tarvenipuskat, saranoinnit ja vipstaakit kenties peräti karkastua kamaa.
Paitti että esim. ihan laadukkaa sähkövääntimiin tarkotetut kärjet on kait ihan tarkotuksella pehmeempää metallia, jotta käytössä kuluis tai jopa murtuis kuiteski ennemmin ne kärjet kuin ruuvin kannat.
Että jos ny koittaa kuiteski välttää yleistyksiä, ni hahmottuu pidemmän päälle asia-asiat ja seikka-seikat vähän kattavammin ja täsmällisemmin.

Enkä ny millään pahalla.
Aurinkoista perjantainjatkoa! :sun_with_face:

Ymmärrän kyllä tämän, siksi tuossa lukeekin lähes.

Omasta mielestäni työkalun laatuun liittyy kovan kärjen lisäksi olennaisesti myös käytettävyys, joka omien kokemuksen perusteell pyörien kanssa toimiessa monitoimityökaluilla on ollut melko huono, koska niissä on usein lyhyet varret ja isot kahvat, jolloin on hankala mahtua joihinkin paikkoihin.

Toki laatu termistä ja sen subjektiivisuudesta voi ottaa omat väännöt jos haluaa.

1 Like

No nyt on Ameriikan Meisseli poikineen.
Kelpaa meisselöidä suu messingillä.
Enpä oo tommosia kärjille sopivia räikkäkahvoja tienny olevankaan. Salut!

Ja nimim. jollalle vielä: Sori vaan prillit nenällä -henkinen niuvotukseni. Toi ergonimia noissa multitooleissa kieltämättä lähes poikkeuksetta kehnonlainen. Kompaktius edellä niissä toki mennään.
Käytössä kevyempi ja miellyttävämpikin setti todnäk. semmonen tarvevalikoima sopivia perus L-mallin kuusiokoloavaimia ja joku snadi lenkkiavain yms. tms.
Itelläki itse asiassa lähes aina matkassa sellanen “penaali”, jossa sopivat kuusiokolot, paikkaussetti ja (kunnon) nippeliavain.
Kejunkatkaisin ynnä muuta tarpeita sit, jos oikeesti useemman päivän tai pidemmän rykäsyn “tien päällä” tai sit vaan syrjemmässä liikkeellä.

Multitooleista en tiedä mutta mun pääasiallinen vääntelytyökalu niin kotona kuin pikkusen pidemmillä fillarimatkoilla (jos on joku sivulaukku mihin tää mahtuu) ties kuinka monta vuotta jo on ollu Bahco 2058/S26. Ei ole menny vielä rikki.

(Ton kaikkein isoimman hylsyn ja ton jatkovarren tai mikä onkaan oon kyllä ottanu laatikosta pois painonsäästön takia. Tyhjässä tilassa mulla on venttiiliadapteri ja jotain isompia lattapääruuvarin paloja ja sitten pari irrallista pikku-kuusiokoloavainta.)

8 Likes