Työkalusetti reissussa.

Millastas arsenaalia pidätte varaosia/työkaluja fillarireissussa,siis jos lähdetään vaikka yön,parin,tai vaikka viikon reissulle reiteille joiden varsilla ei välttämättä ole fillarikorjaamotoimintaa tms,vaan joudut itse pitämään huolen ajopelistäs,on siinä sit vaihteet tai ei?

Mulla itsellä on paha tapa kantaa “liikaa” verstasta mukana,mutta se on varmaan jo sen takia että maastofillarien ollessa päämielenkiinotnai fillaritouhuissa,ne paskoontu aina,ja piti saada pyörä kuosiin siellä korvessa tai mäissä,ja vasta viimeinen optio oli kotio nilkutus ja talutus.PLUS,toi syntinen jätelavakonversiofundamentalismi(vai mikä se nyt olikaan,eh) tekee sellasen että kyylään aina ojanpohjat,roskalavat,puskat jne jos sattus löytyyn joku “tosi helmi” raato msitä pitää sitten irrotella varaosat jos ei saa koko paskaa kyytiin,joka harvemmin onnistuu etenkään fillaroidessani.Sillon jo pitää olla messissä joku monitoimityökalu,tai muuten vaan jakari+ketjutyökalu+risti/talttameisseli/pihdit,vaika ei missään matkaillakkaan :).

Mulla on 15/17 lenkkiavain, rengasraudat, sisäkumi, minipumppu ja Park Toll MTB 7 aina mukana Chromessa.

Osien irroitukseen…

Hakuun työkalu, ja heti löytyy aikaisempi keskustelu aiheesta:

https://www.yksivaihde.net/old/1848/26061

Fiksetin kanssa ei montaa työkalua tarvita, että saa vaikka purettua koko pyörän rakennussarjaksi. Kuusiokolot ja lenkki, niin alkaa pärjätä. Lisäksi paikkausvehkeet ja/tai sisäkumi ja retkeillessä ulkokumi ja ketjutyökalu sekä pätkä ketjua.

Päivittäin mukana on kumin paikkaukseen tarvittavat rensselit.

kattos pirua,sori,en tajunnut edes etsiä oisko aiheesta sen kummemin jopa omaa threadia.