Työkalulainaamo

Olisko jollain lainata länsihelsingissä ihan tavallista Shimanon HG kasettiin sopivaa avainta? Mitä lähempää Munkkivuorta, sitä lähempää Munkkivuorta.

Mikäsesemmonen juttu millä saa suoravetopinnan pidettyy paikallaan että ei pyöri?
Semmosen tarttis lainaan jos onnistuu thx.

DT:llä on semmonen pidike. Mutta ota vaikka jakoavain nyt paremman puutteessa.

Unohtu mainita: pyöreä suoraveto…:expressionless:
Taiemmätiiä onko sille edes mitään

En mä tiä onko semmosille oikeen oo sen enempää ku normaaleillekaan pinnaliineille. Pihdeillä voi yrittää.

(Parempi ehkä vanha kunnon teippikikka. Laitat teippi-“lipun” siihen pinnaan kun se ei ole vielä kiertyny, sojottamaan suoraan. Sitte painat mielees sen asennon ja siinä vaiheessa kun pinnat on jo tosi kireellä ja kiertyminen on ongelma niin kiristettäessä käännät aina “yli” kunnes teippi ei enää käänny. Silloin se kiristys oikeasti vasta alkaa. Sitten kun oot kiristäny haluamas määrän niin voit kääntää avaimella takaspäin kunnes lippu on taas suorassa. Löysätessä sama mutta toiseen suuntaan.)

2 Likes

Teippikikka hyvä, ite tykkään myös ottaa knipexin cobrat tai muut siirtoleukapihdit, vetää sen leukojen ympäri vähän sähkäriä ja sit ottaa kiinni. Saa hyvän otteen ja jäljet pinnoissa minimoituu. Ens kerralla ku kasaa kiekkoa suoravetopinnoilla niin suosiolla lättänät pinnat.

Parkilla on ainakin ihan toimivat pihdit tätä varten, CSH-1.

Knipexin pihdit missä ei oo niitä uria. Ei tee jälkeä pinnaan ja saa ihan tarpeeksi kiinni. Muutenki maailman parhaat pihdit.

1 Like

ja sit

1 Like

Kellään helsingissä työkaluja chainstayn krimppailuun? Lisäksi tarvitsisin Park Tool FR-2 tyylisen vapaarattaan irroittimen.

image

Mäkin tarvin! Voisko joku jeesaa täällä hoodeilla :pleading_face:
Deadline: HEL-POR-HEL :sweat_smile:

Pyöräpajalla on. Auki tänään 14->

Mulla on kanssa joku setti tommosia. Ei filarispesifejä mutta olen mä niillä jonkun vaparinkin saanu irti.

E: krimppailutyökalukin löytyy mutta sopivuus just sun tilanteeseen ei ole taattu

Joo uumoilinkin mutta ei ehdi. Ehkä viikon päästä.