Turku Slicks'n Slide 13.11.

Sääntöihin tarkennusta:

  • Lähtö Kauppatorilta.
  • Ällärit ajetaan ns. piste-ajoina joissa jokainen rasti on tietyn pistemäärän
    arvoinen.
  • Aikaa pisteiden keräämiseen on 1h 30min, jossa kuitenkin varaa molempiin
    suuntiin 15min eli maalissa tulee olla 1h 15min – 1h 45min lähdöstä. Kerää niin paljon pisteitä kun ehdit, myöhästymisestä (1h 45min) seuraa hylkäys.
  • 5 min on arvoltaan 1 piste eli voit saada +/- 3 pistettä maaliintuloajasta
    riippuen.
  • Ällärit tulee ajaa yksin, ei parina tai joukkueena.
  • Kuviollisista renkaista vähennetään 3p, nastoista 6p. Kuskit huolehtivat itse protestoinnin.
  • Maaliintulojärjestys ratkaisee tasapisteissä.
  • 2e osallistuminen.
  • Kynä ja kartta hoitakaa itse.
  • Ilman valoja ei asiaa mukaan.
  • Maali Cup & Pintissa, Humalistonkatu 17.

Ja pitäkää pojat sitten mielessä, että megarengas, eli Contin GP 4season, luokitellaan ihan varmasti kuviolliseksi.

Gatorskinia ei.

^Eli mulle rapsahtaa tod.näk. 1½pistettä miinusta. Pakko… ajaa… täysimpääää…

Aika jäätävät säännöt :smiley:
Pitääkö sitä perkele vaihtaa vielä Vittoria Rubino Pro Slick eteen…

En rupee renkaita vaihtelemaan, tulkoon miinuksia. Sitä paitsi mun 4season on sen verran skidailtu, että kuviollisuus on vähintäänkin tulkinnanvarainen juttu. Eteen jää Hutchinson Excel, se on kuviollinen, sen myönnän.

Parempi nuo rengasspekulaatiot/-säännöt on hoitaa etukäteen :slight_smile:
Mun mielestä rengas on sliksi, eli siis ei kuvioitu, silloin kun kontaktipinta on kokonaan sileä. Tuossa 4seasonissahan kuviointi ylettyy renkaan harjalle asti. Ja onhan se muutenkin lähes kiistattomasti pitävin märän kelin rengas. Koita nyt siinä sitten kitkutella niiden kulahtaneiden 23mm Gatoreiden kanssa. Jos, kerran Slide on teemana, niin mennään kesäkumeilla sitten. Jos räntää/lunta sataa ja maahan kertyy muutakin kuin lätäköitä, niin sitten pitänee arvioida tilanne uudelleen.

No perkele pitääkö sitä nyt ottaa toi 4Season edestä pois?! Se siitä tiimiajelusta, pakko kai opetella Turun katuja huominen päivä.

Edit: Mitenkäs se turistikartta on rajattu, vai löytyykö se peräti netistä?

Varsinaista empiriaa 4seasonin märkäpito-ominaisuuksista mulla ei kovin mainittavasti ole. Lähinnä kai usko megarenkaan pitävyyteen perustuu tornihuhuihin sen üüberiydestä. Hypisteltäessä se tuntuu tahmeammalta kuin Gator. Voin ottaa kolme miinuspistettä, no prob. Kun kerran keskustellaan säännöistä ja pisteistä niin saako jarruttomuudesta plussaa? Olen siinä käsityksessä, että joskus on saanut.

Hienoa spekulaatiota täällä : )

Jos vain toinen rengas on kuviollinen niin puolikkaat miinukset kuten Frede sanoi.
Loppuunajetut kuviolliset renkaat voidaan tarkastuksen jälkeen määritellä slikseiksi.
Se turistikartta rajoittuu Artukainen-Luolavuori-Nummenmäki-Länsikeskus.
Jarruttomuudesta on saanut jossain ajoissa plussaa mutta nyt en siihen yllytä olosuhteista johtuen.

kapexi - 2010-11-11 20:38:18 » Hienoa spekulaatiota täällä : ) Jos vain toinen rengas on kuviollinen niin puolikkaat miinukset kuten Frede sanoi. Loppuunajetut kuviolliset renkaat voidaan tarkastuksen jälkeen määritellä slikseiksi. Se turistikartta rajoittuu Artukainen-Luolavuori-Nummenmäki-Länsikeskus. Jarruttomuudesta on saanut jossain ajoissa plussaa mutta nyt en siihen yllytä olosuhteista johtuen.
Plussat eivät yllytä, meillä kaikilla ei ole jarrupaikkoja.

Toi osallistujamäärä on muuten pikkasen kysymysmerkki, vahvistaneita on 13, ehkä 9 ja sit vielä kysymysmerkkejä kuten Tuukka, Lepe, Kimi, Valtsu… Siihen vielä muutama joka ei aikaisemmin ole ollut…

Se oiskin aika HC TurQ meininkiä jos meitä olis yht’äkkiä 30 lähdössä lauantaina! :smiley:

^Helsingin vieraista ainakin Tuukka ja Mirka jäävät pois. Mut Tippis on ainakin messiss, Lepestä en tiedä. Pitää kait soittaa… Tai no, kyll se välillä palstaakin lukee.

MikeNAS - 2010-11-11 20:41:40 » Plussat eivät yllytä, meillä kaikilla ei ole jarrupaikkoja.
Yllyttää ne. Meitsi ainakin heivaa jarrun, jos siitä tulee bonusta. Mutta ei kai sillä niin väliä. En mäkään sitä jarrua koskaan käytä ja eihän muilla juurikaan edes ole jarrua.
Teemu - 2010-11-11 22:40:16 »
MikeNAS - 2010-11-11 20:41:40 » Plussat eivät yllytä, meillä kaikilla ei ole jarrupaikkoja.
Yllyttää ne. Meitsi ainakin heivaa jarrun, jos siitä tulee bonusta. Mutta ei kai sillä niin väliä. En mäkään sitä jarrua koskaan käytä ja eihän muilla juurikaan edes ole jarrua.
Haha, totuttuun tapaan kovaa kilpailuintoa Teemulla. Mä en oo niin vakavissani älläreiden suhteen, että jaksaisin vaihtaa rengastusta, saati ruuvata jarrua irti, jos mulla sellainen olisi. Tosin voi olla, että laitan kokonaan toiset kiekot illalla koska niissä on takana pienempi ratas kiinni, ja sattumalta päällä Michelinin Pro Race kolmoset joiden sliksiyttä ei voi kiistää vaikka olis mitä psilosieniä safkannut. Eli ehkä minussakin nyt pieni kilpailullisuuden liekki syttyy. Saa nähdä.

Tommi tulee kuitenkin 48/15 välityksillä, jarruttomana ja loppuun ajetuilla Gatoreilla ja ajaa ihan helvetin lujaa, joten pakko tässä on hiukan itseään psyykata.

Teemu puhuu asiaa.

Jeh, meitsi ei taida kyetä sittenkään paikalle, harmi kyllä. Vapaapäivät ovat olleet turhan harvassa viime aikoina ja rahatilannekin vähän niin ja näin. Tuli tuossa eräänä päivänä jo ratikkakiskoslaididiskoa harrastettua ja sääri telottua, joten sikäli kehotan noudattamaan siellä tommi & teemu -linjaa ja sliksailemaan kohtaloa uhmaten!

Tommi&Teemu on uusi TT.

Julistan omalta kohdaltani kilpavarustelun alkaneeksi.

http://img517.imageshack.us/img517/4366/kuvaotettu12112010klo09.jpg

(rubino X pikaliima X kevlar → 228 g)

Ai niin, lasketaaks se kuvioks jos Gatorskin on kulunut paikka paikoin kankaille? Nehän on niinq karhennuksia siinä kumissa…