Tunturi VIP omg

Huh, Nina parka siis joutunut koekaniiniksi…

Mika K - 9:37, 22.11.2010 » Huh, Nina parka siis joutunut koekaniiniksi..
Hieman oli vastentahtoinen, kyllä. Mutta eipä se pitänyt fikseistäkään aluksi!

Kävin puhaltaan rungon puhtaaksi vanhoista maaleista ja vetelin päälle telalla vasaralakkaa. Ei ole ihan sama kuin vanha sävy, nyyh.

On kyllä radikaali modaus

No kunnon tee-se-itse-menoa! Vähän sellainen kutina olikin, että eka viesti oli hupailua. :slight_smile: Aina on mukava nähdä, että joku osaa ja pystyy.

Tuo sininen vasaralakka näyttää kuvassa yllättävän hienolta. Kerrothan sitten tuonnempana, kuinka se on pysynyt pinnassa? Stemmi on muuten aika nätti, mutta kaipaa jotain korkinpyörylää tuohon avoimen putken päähän. Eipä olisi kiva pökätä siihen itseään vahingossa.

Hammerite high-five!

…tää on kyllä yks väkevimmistä projekteista vähään aikaan; hommasta huokuu aito ns. tekemisen meininki. Arvostin jo kerran - ja nyt arvostan vielä lisää päälle.

On hyvän näköistä tuo vasaralakka. (Sama taisi tulla todettua marlonin Nishiki-projektin yhteydessä.) Peukkua annamme; jälleen kerran.

Päätin viedä fillarin työmatkapyöräksi etelään, joten piti laittaa kaikenmaailman vipstaakkeleita suojelemaan vaatteita maailman kuralta. Ja lamppu!

http://normaali.net/wordstress/wp-content/uploads/2010/12/tunturi-vipster-600x353.jpg

Vasaralakka toimi ihan hyvin, mutta kunnon sellasta vasaralakkakuviota en saanut aikaan, jollaista näkee vaikka vanhoissa työstökoneissa. Aika näyttää kuinka kestää ruostetta.

Jopa on kiireisen näköinen pyörä. :smiley:

Tällä viikolla työmatkapyörästä puhkes rengas. No se olikin paska rengas, mutta en tiedä aiheutuko se luvattoman löysistä pinnoista takakiekossa vai vain huonosta ulkokumista. Ajelin sitten pari kilometriä vanteella Prismaan ostamaan uudet kumekset.

Prismassa ei ollut vannenauhaa ja aavistelin, että sellaiselle ois tarvetta. Leikkasin lopulta vannenauhan 24" sisäkumesta. Hyvin istu, sai just sopivan levysen. Takakiekolle pitäisi vielä keksiä jotain, uusi vanne ja pinnat enintään, muuten menee rottamaisuus.

Eilen olin helsingin keskustassa käymässä ja kopitin ratikkakiskoon, vittu kun sitä ei nähnyt kaiken lumen alta. Totesin bussia odotelleille, että ainakin oli pehmeä lasku. Uusi rohina alkoi pyörästä. Ajoin vielä Vantaalle 17km. Tänä aamuna katoin ketjua toimistolle lähdössä ja totesin, että yhdestä lenkistä on enää toinen sivu jäljellä. Ajelin 11km todella varoivaisesti. Onneksi rikkoutunut lenkki oli ihan tavallista mallia niin niittien leveämpi kanta ei päästänyt koko ketjua katkeamaan.

Oho, oot kyllä saanu ajaa tuota niinku kipiää pi***a :slight_smile:

Ihan v*tun siisti!
Vasaralakka tekee tosta täydellisen, me like!

Suosittelen isoa soittokelloa. Täällä ainakin Suvala ja Jussin pp myy sellaista.

tahi sitten clasulta sellanen veikeä torvi :smiley:
Hienoa tekemisen meininkiä tässä projektissa.

Vaihdoin uuden ketjun ja nyt kestää polkea. Suurin osa oudoista rutinoista lähti samalla. Kiristin myös eturenkaan pelkillä muttereilla dropeissa hieman alemmas, jotta lunta pakkautuisi vähemmän lokasuojiin. Onpa kumma kun jossain lentokoneetkaan ei lennä, mutta rotta vaan liikahtaa.

uljaa - 15:55, 17.12.2010 » tahi sitten clasulta sellanen veikeä torvi :D Hienoa tekemisen meininkiä tässä projektissa.
Laitoin pyörään tuon Clasun veikeän postitorven. Kiitos ojenpenkkaan reilusti ennen kosketusetäisyyttä sukeltavien koirankakattajien keskinopeus nousi 10.95km työmatkalla 22.9 kilometriin tunnissa entisestä 19.9km/h ennätyksestä. Selkeästi suurempi vaikutus kuin uudella takakumella, ketjulla tai polkimilla yhteensä.

Kiistämätön todiste torven tehosta:

OIKEIN! Omassakin pyörässäni aika-ajoin torvi ollut ja uskottavan ulkonäön lisäksi tosiaan tehokkuus aivan eri luokkaa kuin yhdelläkään piripirikellolla

WAdap!

Tohtori hoiti mulle uudet pinnat ja vanteet. Sopiva pinnan pituus Rigida Sputnik vanteelle ja Sachs Torpedo Dreigang navalle on 286mm. Ite otin milliä lyhemmät ja vähän kierrettä jäi esiin. En murehdi asiasta, enää ei lenua takavanne. Prismasta hoidin itse Nokian A10:n etuvanteelle. Pitäis laittaa joku etujarru sillä alamäkeen pysähtyminen on toisinaan täysin mahdotonta ja vauhti vaan kiihtyy kun takarengas menee lukkoon. Jos seuraavaksi hitsais levarin kiinnikkeet etuhaarukkaan?

Oon yrittänyt huutaa täysii kaikille fikseille ja sinkuloille kaupungissa, mutta kukaan ei ole huutanut takas koska mulla on nuo vaihteet. Vituttaa vähän.

Jos muuten joudut ilman kunnon työkaluja katkoon pinnoja niin taivuttelu on tehokkainta. Pikku sivuleikkureilla ja rautasahalla ei tullut hommasta mitään.

http://www.normaali.net/temp/sputnik.jpg