Tunnistusapua

Ostin tällaisen taannoin ja ei ole aavistustakaan, mikä runko on kyseessä. Myyjästä ei ollut apua, olivat ostaneet käytettynä. Salapoliisityöhön saa nyt osallistua jokainen Sherlockki, oikeaa vastausta ei tiedossa. Osat ovat suurimmaksi osaksi Shimano 600 -sarjaa, keskiö ja jarrulänget on Dura-Ace, rungossa lukee, että sitä ois ehkä ollut enemmänkin.

Mutta kuvat auttavat enemmän: vihreamarsu | Flickr

Palkinnoksi riemua ja kiljahduksia.

Hienoja yksityiskohtiahan tossa on.

Minä nyt näistä muutenkaan mitään tiedä mutta voisin kuvitella että kun kaikki komponentit on Shimanoa niin runkokin voisi olla Japanilainen. Lukeeko dropeissa mitään? Ne voi myös olla Shimanot. Jos haluat olla tosi salapoliisi itse niin purat pyörän ja mittaat ohjainlaakerin koolien halkaisijat jolloin saat selville onko ne JIS (=Japani) vai ISO (=euro) -standardin mukaiset joka vahvistaa melkoisella varmuudelle onko fillari Nipponista vaiko ei.

Dropeissa lukee kyllä jotain, mutta en ole vielä ennättänyt tutkia mitä. Katon seuraavaksi, jos saan selvää.

Shimanoa nekin on, hyvin kyllä kulunut tekstit…

…mää mitään tiedä mutta eiks Champion ole Tangen putkea? eli Japskiterästä.

Centurion on mun tän hetkinen vahvin veikkaukseni ja sekin lähinnä ton sarjanron perusteella (M8F0 743).

HIENO! Ratkaisu ongelmaan, hommaat jostain suosikkimerkkisi badgen ja liimaat sen fillarin nenälle :wink:

Hyvän näköinen peli. Väri on upea. Champion on tangen putkea, eli se viittaisi japski rautaan. Ne tangen tarrat, joita minä olen nähnyt, ovat ihan eri näköisia ja niissä lukee Champion ja #1-5 joista 1 on hifein. Sitten on joku yyber hifi champion prestige.

Centurionilta toisiaan vaikuttaa, esim. noita outoja vaijerinohjureita keskiön yläpuolella en oo muissa nähnyt, kuin Centurioneissa. Ja nuo vanhat Centurionithan on japseja, nykyään joku tanskalainen vaan käyttää samaa nimeä.

En ole vaan Centurioista vielä löytänyt tuollaista vaihdevipujen alla olevaa “sydäntä” tai nuolen kärkeä, mikä lie. Eli malli hyvin hyvin hakusessa. Väri on minustakin todella hieno, harmillista vaan, että paikoin aika heikossa kunnossa. Tosin alta paljastuu jotain kovin kiiltävää… :slight_smile:

Kiitokset avusta!

Täyskrominen runko siis. Voisko olla kyseessä vanha kovemman tason panasonicin maantiepeli tai vaikka huippupään miyata?

Miyatassa näyttäs ainakin joissain malleissa olevan samanlaiset vaijerinohjaukset. Esim tässä.

Mulla on tuossa Miyata 512:ssa kans tuommoiset:

TNTS: Onko sulla missä ja millainen se sarjanro?

Tämmöinen oikeassa laidassa:

Koko onkin näköjään virallisesti 54cm eikä 53, kuten olin mitannut (c-c)

Shimpan osat sanois, et ne on tehty syys-marraskuussa 1978.

Noh, se on ehkä Centurion ja vuodelta 1978. Mutta mitäs kivaa sille keksisin? Värin aion pitää tuollaisena ainakin niin kauan kuin se vielä kestää. Onko ehdotuksia, mitä väriä satulaan ja tankoteippeihin jne?

pacstar - 9:01, 19.5.2009 » Noh, se on ehkä Centurion ja vuodelta 1978. Mutta mitäs kivaa sille keksisin? Värin aion pitää tuollaisena ainakin niin kauan kuin se vielä kestää. Onko ehdotuksia, mitä väriä satulaan ja tankoteippeihin jne?
Jääkö jarrukahvat? Jos jää niin, niin ruskea satula ja tankoteippi. Muuten kanariankeltainen vois olla pop.

Jää jarrukahvat, mutta nuo noitten kumipäällykset on vähän heikossa kunnossa, että ne ei ehkä jää…

Splittirunko, kromoa, orggismaali, hämmentävät saranoina toimivat rostericouplerit.
Mitä minä oon ostanu, auttakaas sherlokit?

Edit. Tummainen keula, orggistemmi oli jonkinlainen folderi ja muita merkintöjä ei ole. Vaakaputken tarroissa on couplereiden käyttöohjeet englanniksi.