Tubeless ja Ghetto tubeless

Viikin ja kantsun prismoissa on myös @hesalammäki.

Stanin litkut toimineet itellä mainiosti myös talvisin vuosien ajan.

Kokeilen Orangea lähinnä sen takia, koska Stania on vaivalloista siivota renkaan sisäpinnasta. En kyllä tiiä onko se edes niin kovasti tarpeen mut.

tnts - 0:28, 13.12.2016 » Ja just laitoin stania ekaan gummiin himputti. Eco sealantia joelta ois huginhyllyssä kai, mut pitäis googlettaa, et missä se kauppa on.
oisit ollu mash ensi-illas talvel ni tietäisit :/

Stanin purkissa luki että toimii ~-30 astetta celciusta asti.

Nyt laitoin kettukaupan OKO litkua, oli aika paljon paksumpaa kun Stanssi.

Aika riehakkaasti alkanut myös tubeless elämä kun alle puolessa vuodessa kaks tubeless pinch flattia ja yks vanne kunnolla lommolle #äärirajoilla. Toi kyllä hyvin paljon lisää maastossa täysjäykällä ajamiseen sisureiden heivaaminen.

anzi - 12:52, 11.12.2016 » Kokeilin saanko jalkapumpullani 2017 Unitin vakio kumit nousemaan kehälle ilman litkuja. Helposti napsahti ja painetta sai pumpattua hyvin. Takakiekko kuitenkin vuotaa kehän liitoskohdasta. Ei siis kumin ja kehän välistä, vaan itse kehän "rim joint" kohdasta. Onko tämä normaalia tubeless ready kehälle, vai pitäisikö asiasta olla huolestunut?
Laitoin Schwalben tubeless-venttiilit ja litkut(ilmeisesti Stanin lientä). Tiivistyi samantien ja "ongelmallisen" takakehän ja renkaan välistä tuli tippa litkua näkyviin sauman ja reunalangan välistä eli noviisina vain hätäilin turhia...

Mulla on nyt kolmatta, vai olisko jo neljättäkin, talvea alla Ice Spiker Pro Evo II GLS Combi Coupe Super Automaticit. Tai jotain. Joka tapauksessa sellaiset piarunkuorikylkiset. Tähän asti ovat toimineet tubelessina varsin jepa, mutta eilen duunista lähtiessä huomasin että etusesta tursusi kyljistä koko ympärysmitalta kuplia. Pyörä seisoo päivät kylmässä, mutta yöt lämpimässä. Aamulla rengas oli jokseenkin tyhjä. Mitäköhän tuossa on käynyt? Onko muilla tulleet tiensä päähän kylkien osalta ennen kuin nastat ovat kadonneet?

^Tämä hyvä Valoi minuun uskoa.

Hyvät muzakit taustalla :smiley:
tällei sivusta huutelen et ovat pitäneet ilmojakin kohta viikon.

Tollanen musiikkivideotahti on liikaa mulle.

Otetaans tällekin sivulle:

Lumikko - 10:50, 21.12.2016 » https://www.youtube.com/watch?v=HqfIDFtEhTQ
Jotta hitaimmatkin ehtisivät tajuta mitä tuossa tapahtuu, tässä lista tapahtumista:
  1. Venttiili avataan ja ilmat päästetään ulos
  2. Rengasvivulla otetaan toinen renkaan reuna pois vanteelta ja ongitaan sisuri ulos
  3. Ruuvataan tubeless-venttiili paikalleen ilman sielua
  4. Ripustetaan pyörä hanaan ja kaadetaan litkua sisään
  5. Siirretään renkaan reuna vanteen sisäpuolelle
  6. NAPSautetaan
  7. Irrotetaan letku ja tukitaan venttiili sormella, sitte sujautetaan sielu paikalleen jotta ilmat ei pakene
  8. Näytetään peukkua

Aikaa meni tosiaan vähän päälle kolme minuuttia.

doge u slow

tos muuten skipataan se kymmenen minuuttia mitä menee napsauttimen punppaamiseen, ja turvallisuusasiat elikkä kuulon ja silmien suojaus napsautellessa on sivuttettu.

muuten kyl 575

Valmistelua oli tehty joo, sielu ruuvattu valmiiksi erilleen ja muuta. Läski-napsauttimen pumppailuun ei kyllä mene kymmenystäkään väittämästäsi ajasta.

Ei mee, kompuralla

^what he said

Odie - 11:36, 21.12.2016 »

tos muuten skipataan se kymmenen minuuttia mitä menee napsauttimen punppaamiseen

10 minuuttia :o

puhutaanko tässä esim. 50 kg sammuttimesta tehdystä napsauttimesta

Oliko toi Napsautin täysin välttämätön vai löytyykö jotain keinoa jos ei ole?

Mulla ei kerrostaloasunnossa kompuraa ole eikä tule.

Joskus käy ihan tornipumpullakin tsägä, mutta sitten kun ei käykään ni on ikävää. Etenkin jos kaatoi jo litkut. Joissakin 150 euron tornipumpuissa on joku flash-toiminto. Napsautin on kuitenkin alle viiskybää ni valinta on aika selvä.

On noita pienempiäkin, toi mun malli on Läski-Napsautin. Menee vähemmän aikaa pumpata sellaista.

Mielessäni on ollut valmistaa limupullosta ja rautakauppatavarasta kotitekoinen ja repussa kevyesti kulkeva tubeless-renkaan läsäyttäjä, mutta en oo vielä saanut aikaiseksi.

Kyllä mä tota napsautinta suosittelen, tai sitten voi mennä tekemään ton videolla näkyvän operaation johonki huoltsikan pihalle.

vähän kattelin noita diy-virityksen kilkkeiden hintoja ja sit napsauttimen hintaa ja totesin että napsautin on kyllä hyvä diili.

Sunnuntai-iltana napsui vaan päässä kun Bud ei noussut jalkapumpulla. Oispa napsautin. Pitänee kevään aikana sijoittaa.