Torpedo Jet huolto apua?

Olen kunnostanut sellaista 60luvun Jopoa ja napana siinä on Torpedon Jet (yksivaihteinen siis), tämä on siis löydetty romukasasta ja kertaalleen rahinan takia purettu, nyt kuitenkin ilmeni vikana että;
Jarruttaessa polkimet eivät pysykkään paikallaan, vaan nousevat väkisin.
Vapaalla ei voi rullata kuin muutaman metrin ja polkimet alkavat jälleen pyörimään väkisin.

En löytänyt räjäytyskuvia tms googlen avulla että varmistaisin että onhan kaikki osat oikein päin.
Olisiko kellään tietoa mistä vika johtuu tai muita apuja?
Kiitos jo etukäteen.

Kuulostaa fiksinavalta?

No ei, mut mä hoidin samanlaisen torpedo-ongelman purkamalla kiekon ja hakemalla kyläsaaresta uuden navan kahdeksalla eurolla. Hyvin pelaa.

Noi on kaikki suht samanlaisia sisältä. Multa löytyy kyllä räjäytyskuva tohon himasta fahrradtekhnik kirjasta mutta olen matkoilla niin se ei nyt auta. Tääon aika hyvä, vertaa siihen.

Muista laittaa paljon lämmönkestävää rasvaa ja jätä laakereihin ihan snadi klappi. Se häviää kun kiristät navan runkoon… (tää on tosin aika subjektiivinen juttu)

Oon pari kertaa takunnu saman ongelman kanssa. Jossain wanhassa vastaavassa koko hässäkkä piti jättää vähä löysemmälle, muuten kuluneet palikat jumuitui jotenkin. Ja sitte eräässä muutaman vuoden vanhassa Nexuksessa sama ilmiö esiintyi kun jarrulänki oli kiinnitetty runkoon niin, että se kampesi aavistuksen sivulle.

Georg - 9:02, 9.10.2009 » Noi on kaikki suht samanlaisia sisältä. Multa löytyy kyllä räjäytyskuva tohon himasta fahrradtekhnik kirjasta mutta olen matkoilla niin se ei nyt auta. [Tää](http://www.scheunenfun.de/f+s_torpedo-boy-nabe.htm)on aika hyvä, vertaa siihen. Muista laittaa paljon lämmönkestävää rasvaa ja jätä laakereihin ihan snadi klappi. Se häviää kun kiristät navan runkoon... (tää on tosin aika subjektiivinen juttu)
Kiitos, tuolta löysinkin Torpedon Jet navan räjäytyskuvan, pitää purkaa atomeiksi taas ja muistaa jättää tuo klappi (viimeksi kiristin tiukalle..)

Vika selvisi, tai ainakin joku vika ilmeni aukaistaessa, vasemmanpuoleinen laakerihan se oli mennyt aivan mutkalle ja jumiin. Mistähän korvaava löytyisi, tai vaihtoehtoisesti uusi napa?

Sheldon auttaa mutta laita samankokoiset irtokuulat. Ne saa mistä tahansa hyvästä pyörähuollosta. Mahtuu varmaan yks tai kaks enemmän kuin kehässä. Kehänkin voi tsägällä löytää laakerikaupasta tai pyörähuollosta.

Kehä tässä olisi hakusessa kuulineen, luulen ettei tuo irtokuulilla tulisi onnistumaan.