--

Hell Yeah! näin.

Toivottavasti putket kestää jalkajarrua, muuten kyllä aivan helvetin hieno, ja erityisesti plussaa kattavasta dokumentoinnista ja tee-se-itse meiningistä! +9000!

On se hieno! On jaksettu askarrella ihan urakalla.

Hitto kun ei ole lähdeviitteitä muistissa, mutta olen kuullut kyseenalaistavia argumentteja tuon puutapin hyödyllisyydestä. Joka tapauksessa vaikea uskoa, että pehmeällä ja joustavalla puutapilla olisi mitään rakenteellista virkaa tuossa. Haarukan kaulaputken sisälle päässeen kosteuden haihtumisen se ainakin estää tehokkaasti.

Olen kyllä ihan samaa mieltä tosta hyödyllisyydestä. Tulee mieleen jonkilainen hetkellinen parin sekunnin aikavoitto, niin että ehtii just lyödä jarrut pohjaan ennen kun on turvallan tiessä. Kun huomaa, että haarukka antaa oudolla tavalla periksi, hah! No joo, lähinnä tässä on vaan “se juttu” että tuo puupalika on tuolla ja sitten sitä voi kuriositeettinä esitellä. Olis kyllä mielenkiintosta kuulla josko k.o. viritys on jollakulla, joskus oikeasti toiminut, tai edes auttanut.

Nimenomaan kaikista muista pyöristä silmä osui tähän huolliteltuun kaunottareen “tallillasi”. Propsit kyllä muistakin pyöristä mutta omaan makuun tämä iski. Kyllä jotkut jaksaa vääntää huolella. Onnittelut!

Upeaa työtä ja erittäin hieno fillari lopputuoksena!
Korjaus on jo ihan omaa luokkaansa, ja minusta erityisen hienoa on, että nimenomaan et maalannut tota uudestaan. Nyt ton vanhan maalipinnan ja uusien teippauksien välille tulee todella maukasta kontrastia. Rapea meiniki, upea pyörä, onnittelut!

En ole vielä törmännyt jämptiin askarteluterään joka ei joustaisi, klappaisi tai antaisi myöten. Oletko sinä?

Oiskohan askarteluun olemassa jotain hipokeraamisia teriä?

EDIT kas, tokihan niitä on, mutta mitenköhän saatavuus?

Tuli interneteissä vastaan tämmönen, ajattelin että voisi ehkä tilata yhden tai kaksi testiin.

tolla voi askarrella lentokoneessakin

…askartelu sopivasti vielä tapetilla. Hyvä! Tein tuolla jo aiemmin esitellyllä metodilla kauan kaipaamani headtube -tarran Laporteen. Pyörä on pienen kevätpäivityksen alla muutenkin (mm. stonga) siitä sitten tuonnempana.
Mitä tähän tarrauutuuteen tulee, niin mielikuvitus oli talven jäljiltä vähän jäässä, mutta tällä nyt niin sanotusti mennään. On se ehkä tyhjää värikkäämpi.




Todella nätti pyörä ja todella hyvä stoori.

Moi,
Kiitos.

Pyörä hieman muuttunut viimevuotisesta, nyt on näin:


Uutta Nitto B123 42cm, Mavic 192H vanteet, Stronglight kammet/ratas ja teräs-Lyotard polkimet korvattu 45CA (ei kuvassa).

Renkaat listalla seuraavaks, kun ovat lopussa.

Näin tuon eilen liikenteessä, vähän ennen viittä, Mannerheimintiellä.

Kaunis on.

Renkaat uusittu Michelin Dynamic Classic 25mm, mun versio “aero-tolpasta” ja mittari koska nopeus kilsat ja kalorit ja nyt noi polkimetkin näkyy. Kiitti. Ei mulla muuta.

EDIT: Poljinpäivitys a’la Gipiemme Sprint ja niissä ennestään tutut MKS klipit ja mahonkiset-pidennykset tähän kavioon.

huomasin nyt vasta jalkajarrun. vaikka en pidä sellaisen tuntumasta, niin onhan se aika rento :slight_smile: oon viime aikoina ajanu aika paljon jalkajarrullisella talvipyörälläni ja välillä tulee sellainen fiilis että miksi edes ajan millään muulla pyörällä.

Mulla on toi jalkajarruhomma niin selkäytimessä, että vaikea siitä on äkkiä luopuakaan. Kun pitkiä matkoja enimmäkseen poljen, niin jalkojen vapaavalintainen liikutus sopii kuvuioon. Noita eri ajo- ja jarrutustuntumia puolestaan tuntuis olevan yhtä monta, kuin on eri jalkajarrumallejakin. Osa on jo uutena surkeita. Olen kyllä ollut tyytyväinen tähän Jet:iin. Rullaa moiteettomasti ja pysäyttää oikein hyvin. Plussaa keveys, äänettömyys ja näköjään huomaamattomuus .) Kiitti.

Hieno projekti ja ihailtavaa raportointia. Pitänyt kokeilla pitkään dekaalien tekoa ja siirtoa samalla tekniikalla, en ois uskonut että normi kontaktimuovi toimii. Joskus +10 vuotta sitten nyppinyt noita tarroja ollessani tetissä jossain pikkuisessa teippi/mainostoimistossa.
Keuladekaali näyttää hiukan ylimääräiselle, ainakin raidat, mut enemmän varmaan mieltymysjuttuja. Lisäksi haluisin nähdä tässä hienon kromisen pumpun!

Jos ootte tilailemassa noita keraamisia askarteluveitsiä niin miten ois kimpat? Hinta ei ois ainakaan paha.

Pelkkää mahtavuutta!