--

8-I Huh! Mainio reportaasi ja komee pyörä.

tykkään muuten, mut jalkajarru? :frowning:

Arvostan. Erittäin kaunis ilmestys!

Rispektiä isolla kädellä!

no huh!

Hyvää opetusmateriaalia tarrojen tekoon !
Velo yhdistelmä uutta ja vanhaa vanhaa patinaa kunnioittaen .
Bravo

JT

Ois kyl aika jees, jos 2Fresh irrottelis ton tarraosion myös omaksi How-To langaksi pyöräverstaan puolelle.

No huhhuh. Vilpittömät ja lämpimät kiitokset kommenteista!

Ammatiltani en ole valitettavasti kirurgi, mutta huonekalupuusepän paperit löytyy. Kaikenlainen näpräily tee-se-itse meininki on kyllä aina kiinnostanut. Faija maalas nuorudeessaan tekemänsä vanerisen kajakin oranssiksi. Kysyin mistä oranssi väri? ‘Käytin sitä mitä oli’. Siinä on musta hyvä elämänohje moneen tilanteeseen.

Veitsistä tuli kyselyjä; ne on suht perus askartelu/rautakauppakamaa joita on rehellisesti sanottuna vaan siunaantunu vuosien mittaan jostain ja kuvissa tosiaan vilahtelee perus katkaisuterämalli ja niitähän on usean kokoisia, värisiä ja näköisiä. Jotkut tosin on niin siroja rungoltaan, että tuppaavat kahvapäästä uppoamaan käteen jos pitää painaa vähän kovemmin leikatessa, joten kunnon kädensija/varsi olis yleensä hyvä olla. Mutta sitä vastoin esim. mattoveitsi on taas liian Saab Turbo, joten sellaisella ei mun mielestä ainakaan kannatta lähteä kokeilemaan. Tossa koko arsenaali:

En mä näitä tarroja päivät pitkät leikkele, mutta sillon kun leikkelen on hyvä olla vaihtoehtoja. Tossa vanhassa alumiini-Stanleyssä on muutama erilainen vaihtoteräkin, mut muuten mennään yleensä tolla snap-off meiningillä. Leikkuu-alustana tällä hetkellä toimii valkoinen akryylilevy mutta lasi on paras koska siihen ei tule viiltoja. Tiheään kertyneet viillot levyssä alkaa häiritsemään siistiä leikkausta etenkin jos on kovin pikkutarkkoja kohteita. Terä tietysti tylsyy herkemmin lasilla, mutta tylsyy se tossa muovillakin lopulta. Kirjaimista ärrän sakara ja sen loputtomat kaarteet ja A:n haara oli ne tukalimmat.
Kädet rasvassa kuvia? Canon Shower Pot A-85 ja pieni tripodi, 10s ajastin tai sitten puoliso kuvaamaan.
Jalkajarru; on kyllä käynyt mielessä, että jos vaan löytyy tähän joku henkeen ja etunavan kanssa esteettisesti yhteensopiva freewheel-napa joka on suht vintage, niin että kokeilisin sitten sitä. Olen vaan niin tottunut jalkajarruttelemaan noilla muilla vehkeillä, että se oli tähänkin alitajuisesti luontevin valinta.
Hämähäkit; fillari oli kaikesta päätellen seissyt ulkosalla hyvän tovin, ja sinä aikana ne pirulaiset on sinne ryöminy. Niitä oli oikeasti ihan joka paikassa, pieniä pirulaisia. Sekä heinää ja epämääräistä purua.

Piti vielä mainita, että rahaa tähän varsinaiseen projektiin ei paljon kulunut. Renkaat 25€, stemi suunnilleen saman verran posteineen + jotain sekopalikoita Uusixilta mutta reilusti alle satasella ollaan. Kammet, satulat ja muut hommattu jo ajat sitten jemmaan, joten niitä ei voi oikein suoraan laskea tän projektin hintaan mukaan, mutta ei nekään kalliita aikanaan ole olleet. Mä oon monta kertaa taivastellut itekseni ja tutuille miten halvalla nykyaikana saakaan fillarin jos vähääkään pysyy työkalut hyppysissä, on motivaatiota ja kelpuuttaa valikoimaansa myös käytettyjä osia.

Joo tosiaan kiitos vielä palautteesta.
-Timo

rispekt

Todella iso arvostus. Jos et tarvii alkuperäisiä lokareita ja pakkaria, mulla ois yhdessä projektissa käyttöä.

EDIT: pakkari taitaa olla aika ruosteensyömä?

Todella hieno projekti, kunniamaininta myös ensiluokkaisesta projektikuvauksesta.

Yksi parhaita lukemiani AMA-lankoja ja erinomainen lopputulos! :slight_smile:

Hieno projekti taas kerran !

Dawham - 0:45, 9.10.2011 » Todella iso arvostus. Jos et tarvii alkuperäisiä lokareita ja pakkaria, mulla ois yhdessä projektissa käyttöä. EDIT: pakkari taitaa olla aika ruosteensyömä?
Pakkari oli niin ruosteessa, ettei oksaalihappokaan olis sitä enää pelastanut. Samaten lokarit myös niin kuhmuilla ja halkeemia kiinnityskohdissa, että nämä kaikki meni metallinkeräykseen jo heti kättelyssä. Muuten olisit ilman muuta saanut ne. Ne näyttää kuvissa paremmilta kuin mitä todellisuudessa olivat. En tiedä missä sijaitset, mutta Kyläsaaren kierrätyksessähän on jatkuvasti läjäpäin lokareita mistä senkun valitsee parhaat päältä jos tarvetta. Multa löytyy yks hieman kulmikkaampi kromattu hyväkuntonen kasaripakkari ylimääräsenä jos sellaselle käyttöä.

Kiitos vielä kaikille!

Erinomaisen hieno projekti ja lopputulos! Iso peukku!

Ei oo muuten aivan helppoa tuo tarrojen askartelu. varsinkin pikku ääkkösten kanssa meinas palaa käpy. Eikä tosiaan riittänyt omat taidot noin siistiin jälkeen, vaikkei oma peukalo ihan kämmenen keskellä mielestäni ole.

+1 rispekt
+1 mad skillz

Miellyttävän pitkä raportti, ja todella hieno lopputulos! Taisin ajaa tätä vastaan Paciuksenkadulla loppuviikosta?

Jos pikkujouluissa jaetaan diplomi vuoden eeppisimmästä AMA:sta, niin vastaanottaja on löytynyt.

Puutappilegenda aka “Le cornouiller”.

“Tidens Cykelbok - En handbok föt alla sorters cyklister” 1978 Staffan Skott & Carl-Edvard Gavenius
Suom. “Pyöräilijän Kirja” soveltaen suomentanut Jukka Tuominen, Otava 1979

Accro; voi hyvinkin pitää paikkansa, koska sieltä päin yleensä mankeloin. Mikä/värinen peli alla?

Kiitokset!

Hieno laite. Toivottavasti puutapin ei tarvitse täyttää tehtäväänsä…