Tein itse enkä säästänyt

haluan kaikki ne vuodet takas mitä oon ns. pökäleen kiillotteluun käyttänyt elämässäni

koskee sekä elotonta että elävää materiaa

2 Likes

p.s. foorumin surullisin topi

2 Likes

Entä koskeeko aineetonta omaisuutta kuten nikkibrändiä? Sinulla yksi foorumin kiilloitetuimmista mutta mitä sillä tekis ja voiko enää edes palauttaa

museokortilla ilmaiseksi

2 Likes

V.2009 ostin Toikan alesta karate Monkeyn rungon 50% alennuksella 250€. Nyt en enää pysty edes laskemaan paljonko rahaa mennyt kaikkiaan pyörän käyttötarpeen muutoksiin.
Sinkula, vaihteet, sinkula, monstercrossari, sinkula, sähköistys, maastokäyttöön joustokeulalla ja taas vaihteilla täysjäykkänä.

v.2020 uutta maastopyörää hankkiessa päädyin hankkimaan edullisen jäykkäperän rungon, kun kompliitti olisi ollut kuitenkin niin kauhean kallis. Lopputuloksena rahaa paloi yli kolme tuhatta.

2016 ostin bikeshopin alesta Kona rove st. Pyörän 1200 euron hintaan. Tähän päivään mennessä kilometrejä melkein 20k, vaihtanut vaan kuluvaa osaa. Tuskin vielä lähelläkään kahta tuhatta kokonaiskustannukset.

On muitakin projekteja joiden parissa huomannut ettei itse tekemällä säästä yhtään mitään. Varsinkaan aikaa tai hermojaan.
Silti siitä nauttii.

3 Likes

Mulla on joku kellokeskiö (fauber nelikanttiakselilla) tuol lojumassa, jos tarttet? Runkoon tulevat kupit ehkä puuttuu, mutta varmaan cressun alkuperäisillä pärjää

Jos harrastais polkupyöräilyä niin olis varmaan kannattanut ostaa semmonen hybridikompliitti ja ajella vaan onnellisena.

Mutta harrastuksena on polkupyörät ja niitten runkkaaminen niin eihän sille voi hintaa laskea. Halvempaa se ainakin on kuin moni muu harrastus.

4 Likes

Täähän se on. Liian monta kasailtua pyörää, käytettyä euroa, kirottua paskottua osaa ja ärsyyntymistä kuljetusfirmoihin. Kompliittiskeneen hypättyäni ei tee mieli katsoa taakse.

Vaikka ostaminen onkin ihmisen parasta aikaa.

3 Likes

tein itse enkä säästänyt maantiepyörän. mutta pidän sitä LOOKkia oppirahaprojektina muutenkin. ja parasta siinä projektissa oli että sain sen myytyä melkein samalla summalla rahaa mitä olin siihen laittanut niitä oppirahojakin.

no tää merkkarin mäshi mitä nyt harrastan on sit uus oppirahaprojekti omalla tavallaan. tosin ostin sen käytettynä kompliittina ilman polkimia, mut sit kun on pitäny erilaisia gummeja tesmiä ja välitys suhteita funtsata nii ohan siihen mennyt jo varmaan sen 300 vähän yli vuoden aikana. ja bullis tietty, se oli kympin bullis. kiitos vaan keneltäs mää sen ostinkaan! paras tankosijotus mitä oon tehny.

mut mä hiffaan kyl tän topsun ytimen tai ainakin luulen niin. pystyn rileittaan ton kaiutinrakennusharrastuksen kautta aika hyvin (:

3 Likes

Paska etutarakan aihio 10€
Huonekaluputki 8-9€
Putkentaivutin 15€

Jalkojen taivutteluyritystä pari tuntia jonka jälkeen annoin tarakka-aihion pois ja ostin valmiin etutarakan.

4 Likes

kulunut ja umpikiero jarrulevy
säästän tässä näin kyllä nytten:
tän saa varmasti suoraks, onhan tossa tollane parkin jämäkkä oikomistyökalu
pari tuntia levynoikomisähellystä fillari katollaan
oikomistyökalu kimpoaa kahdesti haarukan liukuputkeen
levy roskiin edelleen umpikierona ja sidi huonona ostamaan uutta levyä

=/

3 Likes

Tarakka 45€: on, on se kallis.

Kaupasta: huonekaluputkea 5€, putkileikkuri 10€, kaasujuotosvälineet 100€ ja kotona muutama tunti käytettyä aikaa. Lisää huonekaluputkea ja lattarautaa 15€, uusi kertakäyttöhappi 25€ ja sitten vielä kiinnitysruuveja ainakin 3€. Hiki päässä kiillotusta ja lakkapullo 10€.

Lopputulos omatekemä tarakka: seuraava on varmaan jo parempi.

Monta muutakin tulokulmaa aiheeseen löytyy, yleensä alkavat ajatuksella ”onpa tavallaan edullinen <pyöränosa x>, tuohonhan tarvii enää vain…”.

Niin kauan kun ajo/paja-tunnit on noin 50-50 niin mä oon ok.

3 Likes

jotenkin nyt lähti soimaan se quotti pTerryltä, kun yhdessä kirjassa taiteilijalta kysytään että minkälaiset tuotto-odotukset hänellä on työlleen:

”Profit? What profit? You put money in, and art comes out.”

9 Likes

Vai kuitenkin ajo/paja-tonnit 50/50?

1 Like

Ah, tää pitää ottaa selitykseksi moneen tekemiseen.

1 Like

Polkupyörät ovat nieluja. Niihin sidotaan valuuttaa joka on silloin pois muusta pahanteosta.

13 Likes

Mihin huoraus ja narkkaus ajon ajaksi.

2 Likes