Tarunhohtoiset Rivendell -polkupyörät

Lumikko - 1:00, 23.11.2016 » Entä sitten jos tämä tulikin vasta nyt mieleen? Menneidenkö takia bike shamingia ei saa lopettaa? Ite en anna tässä mielestäni siimaa erityisesti Rivendellin pyörille, mutta kuskien poseeraaminen hymyillen pyöriensä kanssa herätti ajatuksen. Pelkälle fillarille on helppo naureskella, oli se miten kallis tai halpa hyvänsä.
Tämä ihan ok syy, jos näin on. Ei menneisiin tartte hirttäytyä

Esim. “maailman kauheimmat pyörät” -toba on kanssa tässä suhteessa melkoista fencewalkingia. Samoin esim. puheet “paskakonversioista”. Tai “paskan kiillotuksesta” muun kuin kiillottajan itsensä toimesta. Eli ilmiö on mun mielestä foorumille ja foorumilaisuudelle melko tavallinen, ellei jopa keskeinen.

Vähn häiritsee satulan mataluus ja qullin sojotus noissa tän sivun poseerauskuvissa. Ajomiehiä ja ajonaisia ovat, joten eiköhän se ohjaamo vain näytä hassulta. Oon varmaan liikaa tottunu slämmättyihin katuhävittäjiin.

Ei tarvinnut mennä radavistia kauemmas että löysi rivendellin jossa on tanko satulaa alempana (tai ainakin samalla tasolla):

http://theradavist.com/wp-content/uploads/2014/12/Hunqapillar-42.jpg

Tämänkin kanssa on selkä suhteellisen mutkalla aerodynamiikasta (varmaan johtuu tosta stemmistä jossa nostovaraa ei oo samalla lailla kuin quillissa):

http://www.bicycling.com/sites/bicycling.com/files/rivendell_roadeo_20160111.jpg

ton hunkpillarin kuva kyl soljuu verkkokalvoilta aivolohkoihin niin että synapsit ja neuronit oikein hyrisee ilosta, tossa roadeossa sen sijaan joku tökkii

Mun mielestä noi ryöpsäytyksen rungot näyttää kuskeilleen lyhyiltä. En ymmärrä, mitä järkeä on rakentaa kustomi, jossa on jopon ajoasento, mutta ehkä mä en vaan ymmärrä.

Miksi täällä puhutaan customeista kun suurin osa rivendelleistä on ihan stokkirunkoja.

Mun Mercier näytti samalta, kun edellinen omistaja oli koittanu väkisin laittaa siihen 22.2 stemmin. Jos haluaa ajaa vaan alaotteelta niin ehkä sit viiksitanko ja normaali quill?

mindw - 0:22, 23.11.2016 » Noissa droppitangoissa pääasiallinen ote on alaote, jossa tangonpäävaihtajatkin ovat. Tuskin noita hupuilta ajetaan juurikaan. Täten satulasta tangolle pudotustakin tulee, vaikka tanko on visuaalisesti ylhäällä.
Tässäpä tämä. Huomatkaa myös, että suurimmalla osalla jengistä on ihan oikea droppitanko, eikä kompaktia.
accro - 8:59, 23.11.2016 » Miksi täällä puhutaan customeista kun suurin osa rivendelleistä on ihan stokkirunkoja.
aivan. jos se on customi, siinä lukee [i]Rivendell[/i]. Muussa tapauksessa(mallinimi) se on stokki-koko.
stenu - 8:45, 23.11.2016 » Mun mielestä noi ryöpsäytyksen rungot näyttää kuskeilleen lyhyiltä. En ymmärrä, mitä järkeä on [s]rakentaa kustomi[/s] ostaa 2300 $ stokkirunko, jossa on jopon ajoasento, mutta ehkä mä en vaan ymmärrä.

ite en en ymmärrä jopoja mut kyllä niillä monet ajaa. varmaan jotain samaa ajatusta nuissa rivendelleissä sitten käyttäjälleen, paitsi että saavat samalla kotimaassa tehdyn käsityötuotteen yksilöllisesti sovitettuna mukavan ajoasennon kanssa käyttöpyöräksi, jolla voi tehdä jotain muutakin kun ajaa jalkakäytävillä etelä-helsingissä. :smiley:

mindw - 0:22, 23.11.2016 » Noissa droppitangoissa pääasiallinen ote on alaote, jossa tangonpäävaihtajatkin ovat. Tuskin noita hupuilta ajetaan juurikaan. Täten satulasta tangolle pudotustakin tulee, vaikka tanko on visuaalisesti ylhäällä.
otetaas tää vielä tällekin sivulle jos joltakulta meni ohi

toisaalta siellä kyl näyttäs olevan ihan noita uudenmallisia jarruhuppuja, jotka toimii ihan hupulta eikä tarvi ajaa dropilta.

kyttyra - 9:57, 23.11.2016 »
mindw - 0:22, 23.11.2016 » Noissa droppitangoissa pääasiallinen ote on alaote, jossa tangonpäävaihtajatkin ovat. Tuskin noita hupuilta ajetaan juurikaan. Täten satulasta tangolle pudotustakin tulee, vaikka tanko on visuaalisesti ylhäällä.
otetaas tää vielä tällekin sivulle jos joltakulta meni ohi
Oma arvaukseni on erilainen. Tuo dumppi näyttää siltä, että keskiluokkainen amerikkalainen on ostanut polkupyörän kaupunkikäyttöön. Tukee paikallista tuotantoa. Se ajoasento laitetaan just sellaiseksi, että se tuntuu turvalliselta ja mukavalta, kun lähdetään liikenteen sekaan pyörimään. Ei se Rivendellikään niin vakavarainen firma ole, että ne käännyttäisi maksavat asiakkaat ovelta instagram-sisällön takia.

Tolle nauraminen on vähän ku ilkkuis läskille kuntosalilla.

Näkisin, että joillakin Rivendell-kuskeilla on halu korostaa tätä järkipyöräteemaa ja erottautua suorituskeskeisemmästä pyöräilystä. Että osaltaan tästä kumpuaisi korostetun korkeat stemmit. Vaikka onhan noita tääläkin kaikenlaisissa helkamoissa, jotka lienevät vastaavassa arkipyöräkäytössä henkilöillä, jotka eivät varsinaisesti harrasta pyöräilyä, kuten ehkä nuo kuvissaolevatkaan, tai osa niistä. Ja nämä jälkimmäisenkaltaiset ostajat olisi tuota asbin yllä mainitsemaa.

Tavallaan Rivendellit on viety niin pitkälle siinä omassa tyylissään, huolettomassa järkevyydessään, että se menee jo läpän puolelle, nähdäkseni tietoisesti. Hyväntuulisesti ja positiivisesti niin, että siinä on ihan mielellään mukana. Niinku toisaalta peltimukit satulalaukun sivulla roikkumassa, kaikki mitä ultraromance-Benedict internetissä tekee ja mitä leveet tangot tms. on katurataskenessä. Vähä hönttiä, toistaa näitä tunnettuja kuvioita korostetusti, mut se on osa sitä omaa skeneään.

olen rasisti mutta

negaatio - 9:59, 23.11.2016 » toisaalta siellä kyl näyttäs olevan ihan noita uudenmallisia jarruhuppuja, jotka toimii ihan hupulta eikä tarvi ajaa dropilta.
Itse asiassa tää oli [s]ryöpsäytyksen[/s] ryöpytyksen ainoa jossa sellaiset oli:

…ja siinä näyttäis olevan yläote aika tarkkaan satulan korkeudella.

mites tässäkin topissa nyt niin kävi että meno on aika

kyttyra - 10:12, 23.11.2016 »

Itse asiassa tää oli ryöpsäytyksen ryöpytyksen ainoa jossa sellaiset oli:

…ja siinä näyttäis olevan yläote aika tarkkaan satulan korkeudella.

Tässä pyörässä ei ole mitään muuta vikaa kuin nuo muoviset(?) lokarit. Ohjaustankossakin paljon otteita: alaote, yläote, huppuote - ja kaikki järkevällä korkeudella.

nyt loppu drassheimaus

kyttyra - 10:12, 23.11.2016 »
negaatio - 9:59, 23.11.2016 » toisaalta siellä kyl näyttäs olevan ihan noita uudenmallisia jarruhuppuja, jotka toimii ihan hupulta eikä tarvi ajaa dropilta.
Itse asiassa tää oli [s]ryöpsäytyksen[/s] ryöpytyksen ainoa jossa sellaiset oli: http://www.rideyourbike.com/images/customers/patschneideratlantis.jpg ...ja siinä näyttäis olevan yläote aika tarkkaan satulan korkeudella. mites tässäkin topissa nyt niin kävi että meno on aika http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/avatars/dras.jpg?1478177326
en tarkottanut sti vaan ihan huppuja joista voi ottaa kiinni vrt

Ilmasin itsekin itseni huonosti topsussa aiemmin, mut onneks dras tuli kommentoimaan ni tajusin mistä täs on kyse.

Pyörät itsessään on suorastaan rumia, ja voisin väittää ylihintaisiksikin. Pyörät on kuitenkin käyttäjälle mieleisiä ja se lämmittää palstalaistenkin mieltä.