Tankotopikki

Sitten kun mothbar sais jostain niin olis elämä mallillaan.

Mothbar vertailussa myös mun suosikilla garylla

1 Like

Ortho-bar kiinnostais kovasti mut samalla rahalla ostaisin mielummin kunnon putkentaivuttajan ja lestit kuudesta millistä tuumaan. Loppurahalla 22,2mm ulkohalkaisijan kromoa ja eiku hommiin.

Blacksheepin Mountain Moustache näyttää kans kivalta.

Sim Works x Golden Pliersin Ramble Bar:ia vois kans tyypata.

e. en näköjään osaa linkittää ig-juttuja hassam

1 Like

18985765-267-styleride-finland-turku-kustomfillari-ohjaustanko-kahaki-robssonjpg_480_480

Tästä linkkaamastani StyleRiden myymästä terästangosta löytyy leveyttä 75 cm ja ulottuvuuttakin pitäis olla vähintään tarpeeksi

Sattuuko kellään olemaan pyörässä kiinni tätä Styleriden cruiseria? Kiinnostaisi nähdä minkä näköinen viritys tuo on :smiley:

Sattuuko kellään olemaan pyörässä kiinni tätä Styleriden cruiseria? Kiinnostaisi nähdä minkä näköinen viritys tuo on :smiley:

Ellen ole ihan väärässä niin tässä on toi tanko

Aiheesta puheen ollen, mitenkäs tangon leveys + etupyörän päälle lastattu kuorma: intuitiivisesti vois ajatella, että leveämpi tanko tarjoaa pidemmän “kammen” (>leverage) joten pyörä olisi helpompi pitää suorassa ja vakaana, vaikka kuorma tahtoiskin vetää ohjausta kallistuskulman mukaiseen suuntaan.

Tän ohella esim. Parisiin porteurien pyörien tangoissa on kädensijat lähes poikkeuksetta suorassa kulmassa stemmiin kiinnittyvään osaan nähden, mikä saa aikaan “kottikärrymäisen” otteen. Voisi olettaa, että joku empiirisesti havaittu etu selittäisi tätäkin valintaa?

Mulla on tuosta styleriden cruiser tangosta 70mm leveä versio ollu pyörässä kiinni. click kuvat
Onhan se taivutuksiltaan comfy af ja painava, mutta ei voi hintaisekseen haukkua. Ortho baria himoitsin niin ikään, mutta en pystynyt sitä hintaa nielemään. Kuvien ottamisen jälkeen otin leveydestä parisen senttiä pois kun tuntui olevan jo vähän liikaa tankoa omaan makuun ja ahtaassa kerrostaloelämässä otti pattiin ovien karmeihin kolistelu.

Vähän ehkä kiinnostelis kokeilla bullmoose tyyppistä ratkaisua seuraavaksi oli siinä järkeä tai ei.

1 Like

Tähän sen verran jälkipyykkiä että:

Projekteja kuopattu ja nostettu, mutta sopivat stongat jatkuu scouttauksen kohteena. Nyt on sit kimpassa

tulossa

Losco/Blue Lug -lookalike Torino/Biciclasica

Vähän on matala ja kapee suhteessa lähtöajatuksiin, ja kuumakäsittelykin puuttuu, mutta katellaan

onkohan Niton tai tuon Biciclassican tuotteelle, jonka valmistaja saattais olla italialainen RMS, esikuvana toiminut torinolaisen 3T:n (“Tecnologia del Tubo Torino”) Torino-malli:



Edit: jos vielä leveämpää etsii eikä paino pelota, niin Hollandbikeshopilta näkyy löytyvän rosterisena
56 cm Osta Sparta Ohjaustanko Ø25.4mm 560mm 150mm Inox - Hopea HBS:lta
59 cm Osta Cortina Ohjaustanko 28 Tuumaa Kuljetus Inox HBS:lta

Grippien sisäpuolelle, asennettavat nousukahvat, eli ns. innerbarendsit on alkanut kiinnostamaan retkimaastopyöräilykontekstissa. Oisko näistä jotain suosituksia / epäsuosituksia? SQLabin tapit näyttää ihan kivoilta, mutta jotenkin 40 - 180€ tuntuu vähän kohtuuttomalta tämmöisistä. Sit tietty vielä gripit päälle.

Varsinaiset innerbarendsit näyttäisivät monesti olevan vähän muotoillumpia, kun taas lyhyet, ihan tangonpäähän sijoitettavat on monesti aika minimalistisia muodon suhteen. Toimisikohan tuommoiset bulkimmat miten tuolla sisäpuolella?

Mulla on noi SQLabin 410 2.0 - kahvat ollut käytössä Ergon GS1 grippien kanssa nyt kuukauden päivät ja vallan tyytyväinen oon ollut.

Luontevasti asettuu kädet ja varsinkin just toi vähän järeämmän profiilin omaava 410 - malli sopii omaan käteen paremmin kuin kaverin fillarissa olevat 411. Hyvin pysyy paikoillaan kovempaakin runtatessa ja saa just sen lisäasennon mitä pitkillä reissuilla ainakin oma anatomia monesti kaipaa.

2 Likes

SQLabeille suositus myös täältä, erityisesti pidemmällä matkalla aivan 5/5

Onko kellään tommosia sweeppitangossa ja sojottaako ne siinä ihan väärään suuntaan? 30-asteinen itellä.

VIeläköhän näitä saa jostain…

Mulla taitaa olla vielä nuo lisäpalat jemmassa kun myin tangon pois.

1 Like

Parempikin olla. Katoin et toi taitaa olla ihan saumallista viemäriputkea vai mikskä tyypit täällä tykkää sitä kutsua. En muista mitä joku Rautaruukin Form220 maksaa mutta joku pari euroa per metri. Varmaan ihan vastaavaa kuin tuo JIS G3445 rööri.

Mothbar näyttäisi sentään olevan saumatonta cromoa joka on oman kokemuksen mukaan huomattavasti kevyempää ja vahvempaa.

Kiinnostais silti hommata putkentaivutin ja 22mm lesti niin vois alkaa veivaamaan tankoja aivan oman maun mukaan. Vaikkakin sitten aluksi tuollaisesta markan putkesta, cromon taivutteluun tarttis varmaan eka käydä salilla…

2 Likes

Oon nyt tässä muutaman päivän ajellu Ritcheyn Venturemaxin kanssa tuolla vaihtelevissa lumiolosuhteissa ja oon ehkä pikkuhiljaa saamassa semmosta oivallusta, että käsillä joustaminen on helpompaa, kun pyrkii aktivoimaan noita leveitä selkälihaksia myös, eli ei vedä kyynärpäitä koukkuun vain käsivarsien lihaksilla.

Mistä seuraakin kysymys palstan kiropraktikoille ja muille oman elämänsä fysioterapisteille: onko toi selän aktivointi helpompaa leveämmän vai kapeamman droppitangon kanssa? Jotenki tälleen toimistotuolista käsin asiaa tutkiskellessa tuntuis, että olkavarret enemmän kropan suuntaisesti olis parempi kuin ulospäin harottaen.

1 Like

Onpas EM-kisojen ryhmälähdöissä paljon toinen toistaan hirveämpiä tankoja. Tää taitaa olla henkilökohtainen ykkösinhokki:

subscribed, tää on mun lempikontenttia!

mulla oli tällä viikolla semmonen lapojen-aktivointi-revelation kun luin yhden mestaribasistin kirjaa ja sit panin soveltaen. ainakin yhden päivän pyöräilyjen perusteella vaikutukset on ihan tuntuvat!

Ai että kunnon fuck uci meiningsit.