Talvi tulee. jee

Toi koko mun spinninki haihattelu oli suuri vitsi arvon herrat. Ajan läpi talven mun 20mm tuubeilla. Tytöt tykkää arvista.

Jos tosissaan ollaan, niin selvisin viime talven ihan ok 25mm kumeilla, ihan kaikista pahimpina päivinä (joita ei montaa ollut) ulkoilutin kyllä maasturia. Nyt on lisäksi tosta toisesta pyörästä kasattu vähän cycloX tyyppinen setuppi joten ajan kyllä ulkona niin pitkään kun vaan mahdollista.

Läpi talven vaan, sitä saa ihan uusia elämyksiä! Skidaaminenkin menee ihan uudelle tasolle…

Ei kai tässä nyt ollut kyse siitä, että kukaan lopettaisi perus hyötyliikunnan pyörällä talvella, vaan siitä että pääsisi johonkin kuivaan/suolattomaan mestaan kikkailemaan ja “ulkoiluttamaan” kesäpyörää? Kyllä mullakin on kakkospyörä, jolla ajattelin talvella polkea.

ajan talvella ilman lokareita ja ilman housuja. tytöt tykkää kurapyllyistä

tya - 5 minutes ago » ajan talvella ilman ilman lokareita ja ilman housuja. tytöt tykkää kurapyllyistä
ahahah, helmi :P

Well well, toisin kuin monille muille tällä palstalla sarkastinen virniö tähän, fiksit tai pyöräily yleensäkään ei ole mulle mikään elämän tarkoitus ja universaali totuus vaan A) elämää helpottava ja nopeuttava liikkumismuoto ja B) mukava harrastus. Mutta jos pyörä ei esim. rannikko-suomen sääolosuhteiden takia nopeuta liikkumista ja asioiden hoitamista vaan päinvastoin hankaloittaa sitä niin silloin käytän mielelläni muita kulkuvälineitä.

Samoin jos sohjossa kyntäminen tai mustalla jäällä liukastelu ei houkuta, keksin kyllä hauskempaakin harrastamista. Vaikka sitä spinningiä. Sateessa ajaminen sen sijaan on kivaa.

eipä nähty täällä keski-suomessakaan… oulussa siis ;D

2 oikeasti ihan pakkaspäivää, vitusti vaan vettä ja loskaa ja räntää tosiaan. ajelin vaihteellisella lokarittomalla pösön precisionilla 23mm kumit alla niinä päivinä kun ajelin… ja joinakin niistä pääsin kantelemaankin.

etuhaarukka tuppas vetää nuoskalunta siihen yläpäähän, kun siinä ei mitenkään erityisemmin ollut tilaa ja sitte se suihki kilometrikaupalla lunta lahkeille ja kengille… tohon fiksiin mahtuis lokaritkin, ehkä niillä välttäis sen. toisaalta se nuoska varmaan tupeksii lokarienvälitki niin että pyörä jumittuu.

tya - 13 hours ago » ajan talvella ilman lokareita ja ilman housuja. tytöt tykkää kurapyllyistä
meinaatko et äidinvaistot heräilee tytöissä?

ootteko vaihtanna talveks välityksiä? jollain löysil olis ehkä luontevampaa ajaa hitaasti. nyt 44-15 ja aina on pakko ajaa kovaa. ja sit ei vältsyyn sutis niin paljon ylämäiskään?

mä aattelin vaihtaa 52/18 → 52/22. kattoo nyt miten jaksaa säätää.

mulla oli viime talvena talvi-kokoonpanossa muistaakseni 40-18 joka oli kyllä vähän turhan kepeä, toistaalta mun työmatka ja muut ajelut olivat myös vastaavasti varsin lyhyitä.

nyt taitaa olla 42-18, jolla kyllä saa edelleen retkipyöränkin keulan kivasti pystyy aina kun vähän polkasee ja nykäsee stongasta yhtä aikaa. :wink:

Talvi voi tulla, jos haluaa. Mä olen valmis. Winter Marathonit yksillä kiekoilla ja Marathon Plussat toisilla. Jälkimmäiset olivat tähän astisen elämäni hankalimmat kumit vääntää vanteelle. Ahdistus voi iskeä, jos niihin pitää alkaa sisäkumia vaihtamaan kylmässä sateessa tai pikkupakkasessa…

No noiden marathon plussien kanssa tuskin tarvii alkaa korjaustöihin. Itsellä kolme rengasrautaa käytössä kun noita asentelen.

Jes, tänään tuli postiluukusta chargen plug! Nyt pitää vain toivoa mahdollisimman vähälumista/räntäistä/sateista/paskaista talvea. Tänään otin ekan askeleen fiksien maailmaan ja fiksailu vaikuttaa juuri siltä mitä odotinkin. Toivottavasti pääsen myös pian keskareihin/lauantaiajoihin ajelemaan ja oppimaan teiltä alan taitajilta. :slight_smile:

mantis - 7 hours ago » No noiden marathon plussien kanssa tuskin tarvii alkaa korjaustöihin. Itsellä kolme rengasrautaa käytössä kun noita asentelen.
Ensimmäisen mä sain ilman työkaluja päälle, mutta toisen kohdalla alkoi voima loppua sormista ja kaivoin esille nippusiteen. Se helpotti operaatiota, ei tarvinnut keskittyä estämään jo asettuneen osan pullahtamista ulos.
jarkko - 4 hours ago »
mantis - 7 hours ago » No noiden marathon plussien kanssa tuskin tarvii alkaa korjaustöihin. Itsellä kolme rengasrautaa käytössä kun noita asentelen.
Ensimmäisen mä sain ilman työkaluja päälle, mutta toisen kohdalla alkoi voima loppua sormista ja kaivoin esille nippusiteen. Se helpotti operaatiota, ei tarvinnut keskittyä estämään jo asettuneen osan pullahtamista ulos.
Mahtuuko noi pyörimään modernissa maantierungossa? 25mm taitaa olla se pienin koko noissa. Onko tuo käytännössä tasan se 25mm tai jotain sinnepäin?

46x15 edelleen, pitäis jaksaa vaihtaa vähän keveempään ehkä just tota ylämäkien suttailua välttääkseen ja hommata vähän paremmin liukasteluun sopivat kumekset.

Kyllähän tota jo eilen ehti nollavauhdista yhdet pannut vetää kun yritin liukua vinolla jäällä, jonka päällä on vettä. Smart move…

Mulla on 28-milliset, ja ne ovat aika läskit ja korkeat, eivät mahdu kovin kapeaan haarukkaan. Ilmoitetut mitat taitavat aina olla “sinne päin”. Voin mitata todellisen leveyden illalla.

Marathon Plus 28mm version todellinen leveys on 29mm (mitattu) ja korkeus vanteen reunasta 29mm. Kannattaa muistaa että tuo levein kohta sattuu noin puoleen väliin rengasta korkeussuunnassa.

Schwalben Marathon Plussan koko 25-622 on oikeesti lähes 28 mm leveä. (Tämä on jonkun toisen mittaama/arvioima)

mantis - 27 minutes ago » Marathon Plus 28mm version todellinen leveys on 29mm (mitattu) ja korkeus vanteen reunasta 29mm. Kannattaa muistaa että tuo levein kohta sattuu noin puoleen väliin rengasta korkeussuunnassa. Schwalben Marathon Plussan koko 25-622 on oikeesti lähes 28 mm leveä. (Tämä on jonkun toisen mittaama/arvioima)
Voi olla mahtuminen siinä ja siinä...Miten contin gatorskin, noita on kehuttu netissä, mutta kellään omia kokemuksia?

Tarkoituksena olisi laittaa maantiepyörään sitä kirottua sepeliä kestävät kumit…