Tahko MTB

Mulle riittää 60 km edelleen ja tulee varmaan aina riittämäänkin. 11. kerta, neljättä kertaa täysjäykkä sinkula, kolmatta kertaa kaksysi. Pysyvä tavoite on päästä vaihteitta ja joustoitta alle neljän tunnin, mutta saattaa hyvin jäädä edelleen tavoitteeksi. 32/18 rupesi loppumatkasta tuntumaan viime vuonna vähän pitkältä. Nyt en oikein tiedä yrittäisikö vielä sillä vai laittaisko suosisolla 32/19 ja ottaisi alun rauhallisemmin, mikä voisi olla ihan viisasta. Mitä starttiaikoja on muilla yhdelle rundille ja yhdellä vaihteella lähtijöillä?

3.54. 32/19 toimi hyvin ja El Grandekin nousi polkien melkein kokonaan. Alun tiepätkällä jäi vaihdetykittäjille, mutta ei se haitannut yhtään, koska nyt paukut riitti loppuun asti. En nähnyt kuin kaksi 1-vaihteista itseni lisäksi. Kaupin Kanuuna -paitainen kuski Salsa Selmalla ajeli aika samaa vauhtia, lopussa jäin. Valkoinen 1x1, josta taisi puuttua toinen poljin, tuli vastaan Kinahmin jälkeisellä tiepätkällä.

Tänään käytiin vielä retkeilemässä 25 km:n reitti meidän juniorin kanssa. Nyt on jalat aika ajetut. Ei muuta kuin ens vuotta odottamaan!

Turusta oli kolme 1-vaihteista 120:n lähtöviivalla. Yksi El Mariachi, em. 1x1 (josta katkesi kampi) ja meikäläisen KarateMonkey. Itse kisassa mun ohi meni titaaninen Lynskey, joten olettaisin olleeni toinen sinkulakuski 120:lla. Loppuaika oli 7.11 ja 32/17 oli pääosan ajasta tosi jees. Ekalla kierroksella El Grande meni ajamalla, toisella ei.

Kova suoritus.

Ajoin ensimmäistä kertaa Tahkon sinkulalla, Lynskey kulki paremmin kuin osasin ajatella - 120 km / 6.47.

7:33 meni 34x19 välityksisellä Honzolla 120km. Olen kyllä tyytyväinen.

Tinpe - 20:02, 14.6.2014 » Eka kerta. Vaihteillen aattelin kyllä lähteä mutta täysjäykkänä kuitenkin.
Lähdin kuudelle kympille ja ajattelin että jos neljän tunnin tienoolle pääsee niin olen tyytyväinen, 3:38 tuli lopulta ajaksi joten hyvin meni ja kivaa oli. Alun tiepätkillä ois voinut mennä kovempaakin mutta kun ei ole koskaan tullut tuommoista kuudenkympin maastolenkkiä ajettua niin tuli ehkä vähän turhan varovasti lähdettyä.
Teemu - 21:23, 29.6.2014 » Loppuaika oli 7.11 ja 32/17 oli pääosan ajasta tosi jees.
KaiH - 22:26, 29.6.2014 » Lynskey kulki paremmin kuin osasin ajatella - 120 km / 6.47.
oddis - 22:34, 29.6.2014 » 7:33 meni 34x19 välityksisellä Honzolla 120km.
Nämä! Todella kova meno!

Oma Tahko jäi neljäsosan kohdalla kesken koska tulehtunut polvi ja antibioottikuuri tekivät huonoa. Jotain 3:03 meni yökierros, mutta sen jälkeen ei auttaneet vaihteet ja joustot.

Kypärää päästä kaikille kuskeille. Hyvä meno kisassa vaikka poluista en siellä tykkääkään.

Oikeaa asennetta Turun suunnalla. Mm. kun 1 x 1:stä katkesi kampi, kuskille jäi sen verran energiaa että laittoi saman tien lenkkarit jalkaan ja juoksi 25 km radan.

5h ja 6min meni läskillä könytessä 60km klo 10 lähdössä. Ensivuonna alle 5h sitten. Vähän mä oon ylpeä itsestäni kyllä että pääsin ees maaliin. Ja tulipa todettua että sram x5 on höyryävää paskaa

Tässä ei oikein tiedä mitä ajatella, kun sen verta hyvin tosiaan meni.

Eka kiekka 3:39 ja toka 3:54. Olen vaihteellisena täpärillä päässyt vähän alle yhdeksään tuntiin muutaman kerran ja muutaman kerran yli. En oikein itsekään tajua, miten sinkula noin kovaa kulkee. Jättäydyin vielä lähdössä aivan takariviin ja sainkin ohitella ekan tunnin aikana porukkaa ihan huolella. Uppasin gepsiträkin stravaan ja oli näköjään usealla segmentillä ajanut kakkoskiekalla ekaa nopeammin…

Jotenkin jäi fiilis, että ois voinut vaikka kolmannenkin kiekan ajaa. Saas nähdä onko ensi vuonna 180km sinkulalla edessä :slight_smile:

Voimat ei varsinaisesti täysin loppuneet koko ajon aikana, lähinnä alaselkä oli maaliin tullessa aika finaalissa ja tänäänkin vielä kolme päivää myöhemmin ei selkä ole ihan tikissä. Myös käsivoimat alkoivat olla aika vähissä tokan kiekan loppupuolella. Sinkuloidessa kun ainakin itse joudun repimään aika huolella tangosta kaikissa vähänkin jyrkemmissä ylämäissä ja se syö puristusvoimia alamäkien lisäksi.

Kädet mullakin loppui. Kunto ja jalat olisi riittäneet, mutta kun ei jaksanut alamäessä jarruja painaa, niin vähän hankalaa oli viimeinen 20km. Ongelma oli siis jäykkä keula, ei 1-vaihde. Ensi kesäksi joustokeppi nokille ja sinkulalla 180km.

Hyvin samanlaisia tuntemuksia. Kädet oli todella väsyneet toisella kierroksella, jalat aika ok. Mutta sen verran hienoa oli, että ensi vuonna voisi tehdä saman uudelleen.

Hei tää on jo huomenna…

Oli tarkoitus lähtä pikana kaveria paikkaamaan yölliselle kierrokselle, kun en oikein siitä päivän ryysiksestä välitä. Ikävästi työhommat hieman tuli esteeksi eli tarttee siis jotain muuta ohjelmaa vkl ajaksi keksiä keles… :smiley:

120 km olis tarkotus läskillä ajella, polut taitaa olla aika märässä kunnossa…

Uh huh,Kova suoritus.


Carbon Wheels

^ report this post.

Botin ulosanti on koherrentimpaa kun osan foorumin käyttäjistä :smiley:

Itse lähdössä 60:lle, vaihtellisella jäykkäperällä. Huumorisarjassa kilpaillaan mutta lähempänä 4 kun 5h olis kiva.