Täällä teemme dynamojohtojen vientejä ja asennamme dynamovaloja

Jos kerran kiekon rihtaus onnistuu niin mikset kasaa dynamokiekkoa suoraan? Ja voisko ton takavalon laittaa vaikka lokarin korvakkeesta kiinni niin sais vielä helpommin piuhat piiloon. Tai sitten Soubitez myös taakse :slight_smile:

1 Like

Jos rihtaus onnistuis niin olisin jo rihdannut tuon :smiley: oon sinnitellyt kieron kiekon kanssa kun en osaa rihdata.

Käytetyn 28" dynamokiekon nyt saisi jollain parilla kympillä mutta kkun rungossa kerran on korvake pullodynamolle niin kai sitä on käytettävä. Ei jostain syystä tullut poistettua takahaarukan korjausmaalauksen yhteydessäkään.

Työn alla on 650b-kokoinen dynamokiekko. Tästä piti tulla konversio, mutta bb on niin alhaalla että päädyin jo luopumaan häkeistä sen takia. 650b-kamat siis odottelee vielä sopivaa runkoa :slightly_smiling_face:

Oiskin noin hieno Soubitez-takavalo! Ton pienen bulletin sijoitusta inspiroi vanhat randoranskikset, Herse ja kumppanit, joissa on yleensä pienehkö pyöreä takavalo satulaputken takana.

1 Like

Pullodynamon teline lähtee rälläkällä irti.
Hämmentävän paljon vastustaa pullodynamo.

1 Like

Toimisiko mahdollisesti valon kannattimena? Sit pitää vaan keksiä syy miks ei voi laittaa kruunuun, esim randokuutio.

1 Like

Lounastauon puuhastelua. Elikkäs Herrmansin takavalosta puukolla auki sisukset ja sitten täytyy pari milliä viilata virtapiirin reunoja, jotta mahtuu Soubitezin sisään. Silikonia voisi laittaa alumiinin ja muovin saumaan ja joutunee tuota muoviosaa alhaalta vähän viilaamaan että sopii paremmin lokarin pyöreään muotoon. Epoksilla virtapiiri kiinni ja mitähän muuta?

8 Likes

Mistäs tää retrolampun kuori, oliko kallis?

Nimim. Koukussa Soubiteziin :smiley:

Nicelite polttimot myös toimii retrofittaukseen :slight_smile: kusenkeltainen tosin taitaa puuttua edelleen valikoimista. Joskus oli tollanen 1W punanen ledi samanlaisen soubitezin sisällä ja näky kyllä kuuhun asti

1 Like

ihana web 1.0 verkkosivu nicelitella!

3 Likes

20e Ebaysta ja parilla myyjällä oli myynnissä näitä 5 kpl 60e tms.

Tän mukana ei tullut OG sisuksia :confused:

7e busch+mullerin satulapidikkeestä, hell no. tämä väänty kätevästi pelagon tavaratelineen lampunpidikkeestä.

4 Likes


Jo pariin fillariin laittanut tälleen.

1 Like

onks tää ko. lamppu joku muinainen skenekimppatilaus, vai saako näitä ihan jostain(suomesta mieluiten) järkevästi vielä ostettua?

Aika monessa paikkaa olen nähnyt myytävän. Esimerkiksi velobiassa.
https://www.velobia.fi/busch+mller-toplight-line-small-dynamo-takavalo

1 Like

mulla pitäsi olla tommosen satulapidike jos joku kaipaa

Ei ollut Stragglerissa läpivientejä piuhoille eikä maaleja viitti turmella hitsipillin kanssa, joten käytin Santun kikkaa ja AUX-kaapelista ryövätyllä piuhalla vein takalampulle virran jarruletkuun kieputtamalla.

2 Likes

no nyt selvis mihin helvettiin y-kaapelit aina katoo

Toverien kanssa mietittiin tossa yks päivä että kuinkahan hyvin voisi käyttää vaijerinkuorta takavalon kaapelina, ja toinen napa runkoon. Pitää ehkä vähän funtsia tätä. Vaihevaijeri heh heh

3 Likes

oon iteki miettinyt, kyllä vaijerinkuoren pitäis toimia ihan ok. liimallinen kutistesukka vaan päälle.

edit. mietin pitemmälle. kaapelikuoren päiden pitää sitten olla muovia.

Mä olen ostanut erinäisiä dynamopiuhoja, ja yhdessä on toisessa päässä 1 kpl rengasliittimiä. Mikä valaisin semmoiseen olisi tarkoitus kytkeä ja/tai siis miksi niitä on vain toisessa johdossa?