Sugino vai Miche?

Tollasella reilulla satsmolla sais joko Miche adv chainsetin vaikkapa täältä:

http://www.wiggle.co.uk/p/Cycle/7/Miche_Primato_Advanced_Track_Chainset/5360040671/

tai sitten Sugino RD2’n Messenger rattaalla:

http://www.italian-solutions.co.uk/product.php?productid=161599&cat=310&page=1

Kumpi ompi parempi? Suginot on jotenkin kivemman oloiset, mutta mulla ei ainakaan ole mitään hajua tuon italiansolutionsin toiminnasta.

Olin äskettäin samassa valintatilanteessa ja päädyin ite Micheen, tosin Primato Pistat (135bcd) eikä noita mustarenkaisia Advancedeja. Suginot vaatii 103-millisen keskiön, mutta kuulemma ketjulinjan kanssa saattaa joutua silti säätämään. Michen omassa 107-millisessä sen sijaan on milli-pari säätövaraa.

Suginoita löytää varmasti monesta muustakin paikasta Euroopassa.

Jos nyt ihan vaan omana mielipiteenäni sanon niin Miche Advanced-setti on kyllä todellakin ‘nextillä levelillä’ tohon suginon halvimpaan kampisarjaan verrattuna.

Ja joo, kyllä Sugino tekee laadukasta kamaa mutta SG75:t on vähän eri tavaraa kuin noi RD:t sun muut.

Michen Advancelle iso plussa täältä. Siinä on pulttijako 144, eli rataspeksattua ratasta löytyy läjäpäin jos se rieska siinä alkaa ärsyttämään. Ne on myös jokseenkin jämäkät kapineet. Laatu näkyy myös siinä, että rieska on oikeasti pyöreä eikä soikea.

Miche on hyvä. Mulla on Primato Pistat Gebhardtin rattaalla ja tuon konkelin väittämän pyöreydestä voin hyvin allekirjoittaa.

Jos takanapa on syystä tai toisesta 130-millinen, nätin ketjulinjan Michelle saa Campan 111-millisellä halpiskeskiöllä (esim Velosportista ~17 rahaa). Toimii myös 135-millisen navan kanssa.

Kysynpä tässä samassa kun on vielä nämä perusasiat hakusessa, että missä on suurimmat erot eri kampien välillä? Onko järkeä maksaa tuplahinta Sugino 75:sta verrattuna Miche Advancediin, jos budjetti on muutenkin tiukilla?

Oisko merkittävimmät erot käytettävän keskiön viisteiden, kampien painon ja leiman/leimattomuuden kohdalla? Mulla on sellainen käsitys, että advancet olis 75:ia jopa piirun verran kevyemmät. En tosin allekirjoita tuota.

kyttyra - 12:42, 27.1.2009 » Tollasella reilulla satsmolla sais joko Miche adv chainsetin vaikkapa täältä:

tai sitten Sugino RD2’n Messenger rattaalla:

Sugino RD2 Messenger on, kuten nimestä voi arvata, maantiekampisarja kahdelle eturattaalle (RD2 = road 2 = road double). Sana "Messenger" on siinä vain hämäyksenä. Jos olet kasaamassa ratapyörää, niin noista kahdesta oikea valinta on Miche. Suginot toimii kyllä ihan hyvin, mutta niillä ketjulinja menee pari milliä leveäksi (Suginon suositteleman 103mm keskiön kanssa).

Mulla on ratapyörässä RD2 Meset ja ne on skulannu ihan hyvin (eli kertaakaan ei oo kammet haitanneet etenemistä).

kuten ASB totesi niin siis kyllähän nyt melkein millä vaan kammilla pääsee eteenpäin, jopa kovaa vauhtiakin kun vaan jaksaa polkea, ja hyvä niin.

silti noista kahdesta suunnilleen samanhintaisesta vaihtoehdosta ottaisin michet vaikka ihan vaan koska ne on oikeat ratakammet. ne on myös käsittääkseni Italiassa tehdyt, eikä Taiwanissa/Kiinassa, ja uskoisin että ne jopa saattavat säilyttää jälleenmyyntiarvonsa paremmin.

…mutta sitten taas Sugino 75 vs. Miche Advanced kisassa Sugino voittais mahdollisesti vaan ja ainoastaan jos todellakin haluaisin NJS-leimatut ja virallisesti Velospace-hyväksytyt Made In Japan-kammet. Ja rahaa olisi taskut täynnä. mutta tuskin niihin kätkeytyy mitään muita ylivoimaisia taikka salaperäisiä ninja-ominaisuuksia micheen verrattuna.

Kiitokset. Kyllä ne varmaan Michet sitten on. Nimittäin jos paskoista kammista puhutaan, niin Paddy Wagonin 175 mm RPM:t lienee juurikin sitä.

Mistä muualta kuin wigglestä noi michen kammet voisi saada huokeasti. Alkaa vituttamaan kun laitoin reipas 1,5 kuukautta sitten tilauksen ja taas tuli viesti et tuotteen saatavuus siirtyy kuukauden loppuun, lisäksi toi on nyt 4-5 kerta kun ne siirtää tuota joten ei voi alkuunkaan tietää onko noi tulossa silloin vai ei.

Parkerilta tuli mulle Michet viime viikolla, tilauksesta paketin noutoon meni puolitoista viikkoa.

Perskele, laitoin noille kunnon tilitystä palautteeseen saas nähdä mitä vastaavat, jos ei tipu hyviä alennuksia niin sit tuonne parkerille tilausta.

Olisin perunut tuon tilauksen varmaan kuukausi sitten mutta nuo lähetti mulle yksittäisenä pakettina michen rattaan josta tuli postikuluja 23euroa kun itse ratas ja carrie maksoi 13e. Ymmärtääkseni ne heittäisi sitten noi muut tilauksen ilman postikuluja koska on heistä johtuvaa tuo erikseen postitus. Eli jos nyt peruisi niin käteen jäisi 36 euron michen takaratas.

Jesh, vastaukseksi tuli vaan vittuilua ja perus ei kiinnosta sun valitus auto generated viesti. Eli nyt lähti wiggle ainakin mun osalta boikottiin. Osaako joku sanoa toimiiko Parkerilla visa electron kun niillä on tuo Protx ja 3D varmennus?

Pahoittelen vuodatusta.

johnjohn - 13:43, 12.5.2009 » Jesh, vastaukseksi tuli vaan vittuilua ja perus ei kiinnosta sun valitus auto generated viesti. Eli nyt lähti wiggle ainakin mun osalta boikottiin. Osaako joku sanoa toimiiko Parkerilla visa electron kun niillä on tuo Protx ja 3D varmennus? Pahoittelen vuodatusta.
Noh..kyllä se välillä parkerillakin kestää, mun lukko + tilpehööritilaus siirrettiin kolmisen kertaa ennenkuin paketti tuli. Mutta sitten kun lähettivät, niin nopeasti tulikin.

Itse pistän wigglelle varmaankin ensi ma hiukka isomman tilauksen sisään, tarkoituksena just noin michen kammet ym. tilata.