Sträppitopikki

NKOTB - 13:52, 3.4.2013 » Jossain kuvissa pistelly simmuun sträpit ja häkit -yhdistelmät. Mites noita on naiteltu yhteen?
Valkkaa passeliy pedaalit, että remelit menevät pedaalin alta läpi esim. BLB:n track pedals.

Sträppilöiset kiinne, koukut kiinne ja riippuen koukkumallista ährää remelit loopeista läpi ja lipaisee tarranauhat kiinni.

Toistaiseksi kotimainen vaihtoehto ei ilman pientä virittelyä sovi koukkujen kanssa, mutta esim. Puolan kilpailija taas sopii suoraan. Sträppien työnlaatu ja -jälki tosin kääntyy kotimaisen puolelle vahvasti.

Tällastako meinasit New Kid?

Itse ratkaisin ongelman ompelemalla kasaan tarranauhapätkän jonka sitten sujautin tuosta häkkikolon läpi. Sträppi ja häkki pysyvät hyvin paikallaan.

Meikällä on btw Kyttyrän ompelemat sträpit jotka voittaa kotimaisen vaihtoehdon mennen tullen. KRNKY:t ovat perseestä säätää, tarranauha feidaa ja materiaali kuluu liian nopeasti kriittisistä kohdista. Ne ovat myös kalliit. Kyttyrästräppien perinteisempi design on helppo säätää, toimii pirun hyvin ja gaattorinahalla vahvistetut kohdat takaavat pitkän käyttöiän. Kyttyrä 1 - KRNKY 0

Enpä ole Qyttyrä-starppeja kokeillut, mutta omat KRNKYt ovat pari vuotta jo mielenkiintoisia kevät-kesä-syys -ilmoja sietäneet useammalla pyöräytyksellä päivä. KRNKYjen heikko lenkki minusta on ne soljet jotka paukahtavat irti kun ne asentaa Chainthugin pinnoihin (1 kpl/pinnoihin asennus).

Bagaboon “burgeri”-malli on ihan jeppis, vähän tuntuvat leluilta… muilla nyt en olekaan ajellut.

^nythän on toki niin, että noi mun ompelukset ei oo silleen kaupallista matskua, vaan mä oon tehnyt niitä lähinnä tekemisen ilosta. Joskus sijaistoimintona kun yrittänyt vältellä oikeita töitä. Ja myyntihinta on ollu noilla sen mukainen: mä oon yhdestä parista netonnut enintään 20 € ja koska oon aika hidas ompelija, niin parin tekemiseen menee nykyään pari tuntia. Elikkäs tota.

Nyt ei oo yksiäkään enää (paitsi tietty kahdet omaan käyttöön); lisää tulee joskus, ehkä.

Muista sträpeistä en tiä mitään ku en oo käyttäny ku noita omia. Alkuperäsen mallin apinoin jostain internetistä.

Sen verran täytyy ittee kehasta, et noi uudemmat kehitysversiot on huomattavasti paremmin viimeisteltyjä kuin vanhat (vaikka tuskin teollisille pärjäävät vieläkään - sitäpaitsi tossa kuvassa näkyviin tuli vahingossa väärän väristä alalankaa muutamaan kohtaan) ja rispaantumisen uhka on myös vähäisempi muutaman innovaation ansiosta:

kyttyra - 19:31, 3.4.2013 » lisää tulee joskus, ehkä.
:)))))

Miulla on ollu ajossa sekä KTTR:t että KRNKY:t. Kyttyröitä on helpompi säätää ja ne pysyy paremmin paketissa ilman löystymisiä. Säätäminen on just niin yksinkertaista kun pitääkin olla. Miusta ne on vähän kaposemmat kun Kränkit, mutta ei missään nimessä liian kapeat.

Sitten otin testiin KRNKY:t, jotka oli myös varsin passelit. Passelit siis sen jälkeen, kun sai sträpit säädettyä oikein. Ne on ehkä miun 42-43 jalalle liiankin muhkut. Sivussa olevat metalliklipsit heittää välillä paketin lysyyn, niin ettei jalkaa saa sisälle, mutta pysyy nämäkin lähes poikkeuksetta suorana. Tavallaan nää on myös paremman näköset, tai ainakin viimeistellymmät, mikä nyt ei mikään ihme ole.

Kyttyrät makso “uutena” saman mitä KRNKY:t käytettynä, joten tässä vertailussa antasin enemmän pojoja Kyttyröille.

E: Sträpeillä en oo tosin ajanu enää puoleen vuoteen, mutta ehkäpä taas kesällä.

Kyttyrä-sträpit best

Meikä liputtaa hold fastien puolesta. Molemmissa pörissä hold fastit enkä oo katunu sekuntiakaan.

Itel on noi joltain täältä ostetut burrot jo toista vuotta jokapäiväisessä ajossa, kesät talvet. Tyytyväinen oon. Mitä lieneiskään sitten kyttyrät tai holdfastit?

mankkis - 17:46, 3.4.2013 » Tällastako meinasit New Kid? http://farm9.staticflickr.com/8519/8615844879_026557c15f_c.jpg Itse ratkaisin ongelman ompelemalla kasaan tarranauhapätkän jonka sitten sujautin tuosta häkkikolon läpi. Sträppi ja häkki pysyvät hyvin paikallaan.
+1. Semmoiset johtojen niputtamiseen tarkoitetut kaksipuoleiset velcro-suikaleet on tuohon tarkoitukseen aika passelit. Niitä ei tarvitse edes ommella tuonne väliin, on ainakin mulla pysynyt muutaman vuoden ilman tikkaamista.

Hei juma! Loistava vinkki! Krypton vaijerin mukana tulee kanss sellanen velcrosysteemi jonka vois leikata irti ja uusiokäyttää sträpeissä. Onneks niitä vaijereita tuli 2x postissa viime viikolla.

Oon väsäillyt parit sträpit kirpparilta löytyneestä järeästä +60mm leveästä värikkäästä matkalaukkuhihnasta. Toisiin laitoin metallisoljetkin kun tuli hihnojen mukana mutta perus sandwich-mallin totesin mukavammaksi. Aika vähällä käytöllä on olleet mutta ihan hyvin toimii.

Seuraavat vois tehdä turvavyöstä tms. niin tulis vähän slimimmät ja stealthimmat. Stash-taskua mietin kans, läpällä. Mites toi turvavyön leveys, <50mm, kai se on ihan riittävä mukavaan ajoon?

Sträpit hommattu, mutta polkimet puuttuvat. Vanhat viestit lueskelin, ja esim. Odyssey Twisted vaikuttaisi ihan passelilta valinnalta ensikokeiluun. Onko poljinrintamalla tapahtunut mitään mullistavaa. Voisiko halvoissa muovipolkimissa olla parempia vaihtiehtoja Hold Fastien kaveriksi? Jos löytyy suomalaisista nettikaupoista, niin aina vaan parempi.

Kävin tänään katselemassa paikallisissa liikkeissä BMX-polkimia, ja kaikki tuntuivat ihan hemmetin isoilta. Tuleeko polkimien suuresta koosta ongelmia fiksikäytössä, vai onko ongelma lähinnä ulkonäössä/pään sisällä?

^noi Twisteedit näyttää siltä, että niitä joutuu vähän puukottaa et sträpit saa niistä läpi.

http://www.evanscycles.com/product_image/image/954/02c/f7c/56091/product_page/odyssey-twisted-pc-pedals.jpg

…^ (niinku tosta esim)

^Pari viestiä aikaisemmin: Eli pitäisi mennä ilmankin, tarvittaessa dremelillä.

Lanssi - 14:57, 5.3.2012 » [b]Ujuttelu toimi vallan mainiosti[/b]. Jätin testiksi eteen yhden tapin, keskelle kaksi, ja taakse kolme. Edestä ja keskeltä voi sitten tarvittaessa viilata veke. Ja huomattavasti paremman näkösetki niistä nyt tuli, kuin biltsun flättien kanssa. :) http://i4.photobucket.com/albums/y111/Coulrophobic/DSC_0006-2.jpg

Mullaki taitaa olla just samat polkusimet ja krnkyt. Uuden karheat sträpit kun oli niin tuntu sen verta jäykiltä et puukotin nimenomaan tuon välipalikan pois.

Ite sain ainakin suhtkoht kivuttomasti mahtumaan askartelemani strapit tollasten twisted tyylisten pedaalien läpi. Ei tarvinnut edes puukolla leikkiä.

https://farm9.staticflickr.com/8404/8685117603_3669c351af.jpg

Olenko ymmärtänyt oikein kyttyrästräpit parhaat mutta kyttyrä ei jaksa niitä ainakaan vähään aikaan väsätä. Niitten jälkee tulee holdfastit ja sitte krnky? Koska sträpit tilaukseen :slight_smile:

^Mulla on ylimääräisen NS Bikes Aerial + Kyttyrästräpit. Talven ajoin niillä ja pakko kyllä myöntää, että olen lukkismies. Vain pakettina, PM jos kiinnostaa.

Hahhaa. Onneksi iskin kyttysträppikantaan kiinni ajoissa :slight_smile: Niistähän sukeutuu pian jonkinsortin keräilyharvinaisuuksia.