Stongan leveys

Riser 46cm.

Joskus sanottiin, että hartioiden levynen pitää olla. Tämmönen siitä tuli

Leonard - 20:53, 24.5.2011 » About hartijaleveys.
Empä ollut tuota koskaan tarkistanu: Hartiat 43, tanko 44 (riser), toimii.

Tässä loppukesästä on tullu vastaan monta hipsterihybridiä. Normi kaupunkivaihdepyörä ja rystystenlevyinen stonga täynnä jarrukahvoja ja vaihtajanvipuja. Yhdessä on ollut myös nousukahvat.

BTW, sääntö hartioiden leveydestä koskee droppitankoja. Jos suorasta tai riser-tangosta tekee hartioiden levyisen, niin otteesta tulee noin 10cm liian kapea.

Mulla oikea tangon leveys on 38.5cm droppien päiden keskeltä keskelle mitattuna ja 58cm riserin päästä päähän.

nyt tulee 44cm bullhorni kompaten riserin leveyttä, saas nähä miten miehen käy

44cm tuntuu kyllä aika leveältä bullhornilta, itelläni 38cm ja on mulle just passeli.

Mulla näyttää olleen lokakuussa 2008 tällainen.

Kreisiä. En voi suositella.

droppi 42, pitäs leveempi ostaa ku oon tällane kaappi läski.

merksissä taitaa olla 460mm droppi, ciöccissä 360mm - giosin bullhorni 400mm (ja entinen 420mm) - ciöccin kapee droppi tuntuu joskus, ah-well, kapeelta - pitäs ehkä vaihtaa joskus jos jaksais.

Vaihdepyörässä oli pari vuotta hieman edellistä leveämpi suora stonga. Ei toiminu varsinkaan matka-ajossa meikäläiselle, kun ei ollut kuin yksi ote ja sekin turhan kapea. Viime keväänä marssin lähimpään pyöräliikkeeseen ostamaan riseriä, mutta sielläpäs ei ollutkaan miedompaa kuin tuo mummopyöräriser. En jaksanu polkea seuraavaan liikkeeseen, joten otin tuon. Leveys taitaa olla lyhennettynä n. 54cm. Vähän vitsikkään näköinen, mutta hyvin on toiminut - kaupungissa ja matka-ajossa. Herrasmiesmaantiepyörä?

http://img232.imageshack.us/img232/9092/miamif.jpg

edit: edellisessä kuvassa
edit2: Vähän niinkuin tuo mun avatarin saksalaisen pyöräilijäliikennemerkin herrasmieskilpuri

tomikael - 15:26, 4.8.2011 » Herrasmiesmaantiepyörä?
Ainakin toi teräksinen pyörä kestää niin kauan, että susta tulee ihan oikeasti se hullu likainen vanha äijä, joka peesaa sukkisgimmoja kummallisen näköisellä pyörällä (bongattu tiistaina Bembölen kahvituvan kohdalla). :)

Maantieohjuksissa 41 ja 42, cyclossa 47 ja sinkulassa joku 56. Kaikki käy kunhan saa ranteet oikein, ettei tule karpaalitunnelioireyhtymää tai muuta yhtä kivaa. Oli tolla 41-senttisellä ranteen asenton inan väärä ja nyt kärsitään pari viikkoa.

hipomaantiessä 42. nopeessa fiksissä 40, jossa kyl huomaa et jos sil ajais tosissaa lenkkiä niin se 42 olis ihan hiukan parempi. riseri about 50cm. Tuntuu about samalta asennolta leveyden suhteen ku toi 40cm bhorni.

*riserit: 44, 46 ja 48

*dropit: 42 ja 43

*bullhornit: 40 ja 44

…fiiliksen ja ennen kaikkea käyttötarkoituksen mukaan mennään; kapein riseri hieman turhan kaponen ja 44 horny saman verran liika leviä…

Ratapyörässä droppi 38cm, harvemmin käytössä olevassa bullzorissa 40cm ja beaterissa/poolopaskeessa 42cm riser. Huomaatko kaavan?

Just tällä hetkellä: ratapalpassa 40cm droppi, cx-palpassa 44 cm droppi ja poolopalpassa 46 cm riser. Kaikki tuntuu hyviltä :slight_smile:

Pökötissä 42cm bullhorn, just kiva ja tykkään kybällä.

Riserin leveys lasketaan kaavalla:

X + Y = Z

Jossa X= Peniksen pituus (cm), Y = vakio 20 cm ja Z = Optimaali tangon leveys (cm).

Itse ajan 50 cm levyisellä riserilla.

^mistä mä löydän alle 30cm riserin?

Eiha - 11:10, 5.8.2011 » Riserin leveys lasketaan kaavalla: X + Y = Z Jossa X= Peniksen pituus (cm), Y = vakio 20 cm ja Z = Optimaali tangon leveys (cm).
En ole sukua John Holmesille ja ajan 61cm riserilla :O