SSCX-, SSGG-, FGCX-, FGGG- jne. pyöräkeskustelu

No ohan mulla sit kyllä aika taaki välitys suunnitelmissa, ja en mä mikään reisijumala ole, vaikka ihan kondiksessa. Kaipa sitä pitäs suunnitella sit jotain muuta, saahan noita jotain halpoja 22T takarattaita kans.

Joo 2:1 ja cat. 3. Aikaisemmat vuodet 38/18 ja cat 2, mutta näillä nykyisillä radoilla molemmat alko olla liikaa keskikuntoiselle keski-ikäiselle… Kisakauden ulkopuolella mulla on 38/17, millä ajelen sekalaisia alle ja päälle satkun sora-, metsä- ym. tielenkkejä suunnilleen samoilla 25 km/h keskareilla kuin vaihdepyörälläkin.

Tjoo. Kaipa se ois sit sama ostaa kokeeksi tommonen halvempi 22T ja rupee sit vasta speksaamaan jotain kunnollista, jos a) kiinnostaa b) löytää lajinomaista ajettavaa täältä Keski-Suomesta.

E: Juuh siis 48:19 ainakin joutu vääntämään tasaisetkin putkelta kun kävin läheisellä puistoalueella rälläämässä. Tekis mieli toisaalta lyyä joku Andelin 22T tulemaan ja kokeilla vetää vaan fixed niinku tähänkin asti.

vvaltsu - 20:37, 29.10.2020 » Kaipa se ois sit sama ostaa kokeeksi tommonen halvempi 22T ja rupee sit vasta speksaamaan jotain kunnollista
Miljoonalaatikosta löytyy 22T BLB superior ylimääräisenä. Laittele viestiä, niin saat sen edukkaasti jos on tarvetta.

mites, jos mää haluaisin fiilistellä fillareita mihin menee viä 40-45mm kumit ja ne olis fixie mahdollisia niin varmaan tässä topsussa kantsis kysyy jengiltä minkä firmojen ja millaset mallit olis sellasia? tai vaikka pyytää sitä jengiä postaan niistä kuvia tms. monia hienoja tuolla jo olikin. onks 2021 tuonu mitään uuh aah juttuja?

emmää sillä että olis moneys tai aie vaihtaa tota sscx mihinkään muuhun mut

Vanhat Cotic Escapadet oli ratahaarukoilla (mut 135mm perällä) ja niihin mahtui 47mm nappulat. Oli yks sellanen vaihteilla ekana retkipyöränä. Nyt se taitaa olla Oulussa sinkulana tai fiksinä, en muista nimimerkkiä.

Rolleri.

Tai all cityn nature boy

siittä: FGFS && Fixed freestylers && 700c BMX && trick trackers

surleyn stem roller joo, vanha tuttu ja oonkin tällä forumilla nähnyt kaikenmoisia kasailuja. eikä taida olla ihan hinnalla pilattu teräsrunkonen. hyvä. lisää vaan jos tulee mieleen

jaahans, tosta all citystä oonkin kuullu kun ihailin jonkun fillaria täällä forumilla ja se oli joku eri malli mutta oli hieno kasaus. “hei google nature boiiii tiäksää”

ja kiitän! (:

Just näin :ok_hand:

Genesis Day One, tai Flyer

1 Like

Thank (:

Ajelin Rollerilla soraa. Kun rouhin toistakymmentä kilsaa lanattua ja murskekuorman päälleen saanutta tietä, aattelin että nää 28mm soralenkit vois jäädä unholaan. Vitutti, jos ihan rehellisiä ollaan.

Kuin iso GKSK Rolleriin menee järkevästi, kun eessä on Shimanon BR-451 -jarru? Ja onko GKSK oikeesti hyvä sorarengas vai vain muodikas? Plussa vai ei, tubelessin ostan joka tapauksessa?

Eikös se 35 mm ole yleinen suositeltu maksimi joka tapauksessa, vaikka renkaasta riippuen vähän isompikin voi mahtua pyörimään raapimatta?

Isompien renkaiden lisäksi vahva suositus jousitetulle satulatolpalle, jos tulee enempi ajettua rouheilla alustoilla. Siis ihan semmoselle jossa on linkut ja jousi taikka elastomeeri.

Tässä 38c alla. Ei kyllä jeesaa tuohon jarruasiaan.

35mm about maximi ainaki takana

Korkeus on kriittisempi kuin leveys. Esim. Vredestein Aventura 38 mm on korkeuteensa nähden matala ja mun mittausten perusteella pitäisi hyvin mahtua jarrun alle.

Challengen Getaway Pro HTLR 36 mm on myös matala (ja sellaiset 100 km koeajetut mulla olisi tuossa ylimääräisenä menossa myyntiin, jos sattuu kiinnostamaan…)

Ilman jarrua mahtui 40 mm Getawaytkin Open Pro UST:llä.

1 Like

Mulla Rollerissa 40mm GK sk edessä ja takana. Takana toleranssit vähäiset, mut 46*22 välillä pyörii ihanasti.