SRAM Omniumin ketjulinja

Omnium - uusi RD2messenger?

rd2 on vielä köyhällistön huvi, omnomit on sentään keskiluokkaa.

terveisin köyhä.

Noh, itse otin chainstayhankauksen vuoksi prikan pois, nyt linja 44mm ja elän sen kanssa. Mulla periaatteessa halon navoissa riittäisi kyllä takarattaan speissaukseenkin lukkorenkaan kierteet, mutta en kyllä taida alkaa napaa riskeeraamaan.

Niin, eli tässä mietin Omnium-hankintaa. Ja ketjulinja siis on ilmeisesti 44 mm, mikäs siinä.
Mitenkä paljon tämä sitten haittaa olettaen että takakiekko sattuisi olemaan se 42 minkä sen kuuluukin? Ts. muuten kuin että ärsyttävää ääntä.

Sen verran monethan näitä kampia käyttää, että ilmeisesti joko ei haittaa tai on muuten ylivertaista ajaa.

Vähän surisee ja varmaan vähän nopeemmin kuluu ketju ja ratas. En tiä, ois toi kiva speissailla hiljaseks.

äänettömät

Pistapetellä oli omniumit löystyny, ootteks laittanu jotain lukitetta tohon kiristyspulttiin?

Kyllä oikean momentin pitäis riittää.

11kk oli pysyny. noh, pitää liipasta aina siihen 50nm ku käy täs kaffel.
jos ei riitä niin lukitetta.

Keskiö on sentäs pysyny smuuttina

Mä en oikein käsitä, että miks se momentista ainakaan aukeis kun ruuville ei juuri avaavaa rasitusta tule. Omissani huomasin, että ainakin jonkun verran ajossa fleksaavat kun rattaan anodisointi lähti kulumaan siten, että ulkopinnan anodisointi kului rattaan piikeistä oikean kammen alta eli kohdasta kun kovimmin runtataan ja ketju rattaalla ja taas rattaan sisäpuolelta kului vastaavasti vasemman jalan runttauksista. Vaikea selittää, mutta siis puolelta rattaalta anodisointi lähti ulkoa ja puolelta sisältä.

tulis tosta ekana mieleen ketjulinjan vinous, näkyiskö kuluma siksi ulkopuolella.

kyl noitten kans elää, kun ei ole omat

mannine - 14:17, 3.12.2014 » tulis tosta ekana mieleen ketjulinjan vinous, näkyiskö kuluma siksi ulkopuolella. kyl noitten kans elää, kun ei ole omat
Mietin kans sitä, mutta ei oikein selitä sitä kuluman vaihtelua puolen kampikierroksen välein. Kyllä mullakin enimmäkseen hiljanen linja vaikka pari milliä vinossa, painoa tosin lähemmäs sata ja reidet terästä

Soikea ratas. Ei tarvi paljoa olla soiro, niin ketjun kiristyminen ja löystyminen aiheuttaa kulumis eroja.

Luulen, että tossa tapauksessa spideri ei ollut tasainen, koska ei se soikeakaan ratas niitä puolelta toiselle tee.

Saattaapi olla runko, joka joustaa keskiömuhvin kohdalla sivusuunnassa sen verran, että näkyy erilainen kuluma rattaassa sen mukaan, kummalla puolella on runtannut. En nimittäin usko keskiöakselin fleksanneen niin, että se näkyisi rattaassa.

Mulla on kulunut jokatoinen hammas omniumeista. Epäilen että se “kapeempi” osa ketjusta kuluttaa niitä epätasaisesti. :slight_smile:

^Mul oli sama.

Lumikko - 15:11, 3.12.2014 » Saattaapi olla runko, joka joustaa keskiömuhvin kohdalla sivusuunnassa sen verran, että näkyy erilainen kuluma rattaassa sen mukaan, kummalla puolella on runtannut. En nimittäin usko keskiöakselin fleksanneen niin, että se näkyisi rattaassa.
Tää on todennäköisin vaihtoehto, vaikka alla olikin pre cursa palparunko. Löysempi se jokatapauksessa on. Toki joka toinen hammas oli kulunut noiden kapeiden linkkien kohdalla.

mulla ei oo ikinä ollu mitää ongelmaa omniumien ketjulinjojen kanssa. ehkä en vaa tajuu jotain??

dras - 14:20, 3.12.2014 » Jätkät säätää ihan vitusti. Ajakaa. Omniumit best.
this

Ei siinä olekaan kuin se, että se on vino. Ainoostaan speissaamalla suora