SPD pyöräilykengät

sidit jalassa on just jeppis kävellä.

bontin stifloista en haulla löytänyt käytännössä lainkaan juttua.

oma ongelmani on leveä ja rintava(?) jalkaterä, ja suurin osa pyöräilyynkin tarkoitetuista jalkineista on näin ollen liian kaposia lestiltään. sidin megat toimii, mutta ajattelin tsekkailla muidenkin valmistajien tarjontaa. ja bonttia fiilisteli moni.

kaksi kysymystä: miten koot suhteessa esim. mainittuihin sideihin? olisiko jollakulla pk-seudulla 43-ish bontteja sovitettavaksi olutpalkalla?

noiden pointti on ilmeisesti kolme eri stokkilestiä sekä muokkautuvuus/muokattavuus vielä noidenkin pohjalta. joka tapauksessa tiedot yleismitoituksesta riittänevät tässä vaiheessa. itsellä hakusessa maastoklossimalli, mutta kokeiluun kelpaa aivan hyvin myös maantie- tai rata-bontit…

Velodromeshopista saa välillä Bonteja hyvään hintaan. Itse olin todella lähellä hankkimassa Bontit mutta koon pähkäily meni pitkäksi ja just ne omat koot ehti menemään, silloin kun halvalla sai. Päädyin sitten Spessun Road Experteihin ja on toiminut kivasti. Dominatoreita kävin tyyppaamassa Velosportissa ja jotenkin fiilis ei ollut ollenkaan hehkutun kaltainen. Ihan kun olis tunkenut jalkansa “pahvilaatikkoon”. Jotkut katukengät pitäisi hankkia, mutta olisi pakko päästä testaamaan ensin. Pelagossa ei koskaan oikeaa kokoa mistään kengistä. Ehkä pitää antaa häkeille uusi mahdollisuus ja jäykentää tennarien pohjat Vibramilla.

Bontteja oli viime keväänä helkkarin hyvään hintaan ainakin CRC:ssä, sääli etten itse ostanut niitä kokeiltaviksi. Superjäykkä kenkä voi muuten tuntua aika helvetin pahalta, jos ei olla hakemassa supapööfömänse-juttuja. Pelottaa vieläkin laittaa talven jäljiltä noi maantiekengät jalkaan.

kid_scientifik - 19:57, 9.4.2013 » kaksi kysymystä: miten koot suhteessa esim. mainittuihin sideihin? olisiko jollakulla pk-seudulla 43-ish bontteja sovitettavaksi olutpalkalla?
[s]System1:ssä noita taitaa olla, ja oli joku aika sitten muistaakseni alessakin. Nettisivujen mukaan ehkä vieläkin.[/s] bont /= bontrager

…mun mielestä noi hiilipohjaiset maantiesidit tuntuvat itse asiassa paremmilta jalassa kuin dominaattorit. erityisesti kantakupin kiristysmahdollisuus kix äzz. ajossa ei myöskään huomaa minkäänlaisia taipumisia ja jalkaholvivenkoiluita, ja hengitys- + keveyspisteetkin menee roadie-stifloille. harmi vaan, että kävelyoptio puuttuu täysin.

mutta siis vuoripyöräilybontit olis yksi mahdollisuus noiden domskujen oheen kevät-kesä-kengiksi. eikö kellään muka ole aussikenkuleista kokemuksia…?

e. toki polkimillakin osuutensa: look keo 2 max vs. eggbeater

http://www.giro.com/media/catalog/product/cache/1/image/424x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/e/m/empire-patentblack-hero_1.jpg

Ne System1:ssa myynissä olevat Bontrager RXL mtb kengät on pari vuotta vanhaa mallia (2011?). Niistä puuttuu kantapäänkiristys, joka ainakin mulla on aiheuttanut pientä ärtymystä. Ajaessa tuo ei juurikaan haittaa mutta kävellessä ne ei tunnu hyvältä. Toisaalta mun jalka saattaa olla friikin mallinen koska esim SID Five maantiekengässä mun kantapää ei millään pysy paikallaan. Bontragerin tarrakiinnitys ei myöskään tunnu hirveän laadukaalta (verrattuna esim shimanon maastokenkiin)
En tule ostamaan toista paria kyseisiä kenkiä

Rupes kiinnostamaan ulkonäön ja hinnan puolesta noi Girot. Onko kenelläkään kokemusta noista skloboista? Miten koot vastaa normikengän kokoa? Mahtaako joku kauppa Pk-aluella myydä noita, et pääsis testaa?

Mites ne Chromen Truk Prot? Onko kellään kokemuksia?

Ei oo SPD, mutta koska perfor’määns -kultur yleistyy ja foorumi on minimalisteja pullollaan, uskallan kertoa, et nää meni mun kuolauslistan kärkeen. Ehkä joku päivä.

http://www.beelinebicycles.co.uk/medialibrary/_shadowboxbig/2013/03/06/f6b9d9ef/Fizik%20R1%20Uomo%202013%20Road%20Shoe%20Black.jpg

Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta Chromen Kurskin ja uudemman Trukin vertailusta?

e: tai linkkiä hyvään arvosteluun

kävin testailee kenkiä tänään ja löytyi mielenkiintoinen vaihtoehto SIdi Vigo. Näyttäisi olevan spinning kenkä ja sisäkäyttöön tarkoitettu mutta sama pohja ja lesti kuin dominatoreissa. oiskohan noista mihinkään? Matsku kuulemma hiukan heikonpaa, joten metsään ei noilla mennä ja 2 tarrasträppiä vähän epäilyttää. Istui kuitenkin todella hyvin ja näyttikin farkkujen kanssa 100x paremmalta kun esim. Dominatorit.

Dominatoreissa ei ollut kokoa eikä kuulemma saatavuuttakaan tähän hätään. Myykös noita SIdejä kukaan muu helsingissä kuin Velosport?

Vanhat Shitmanot alkaa olla parhaat päivänsä nähny, joten uutta spedupopoa tarviis speksata - ei oikein luonto antas periks ostaa nyt muuta kun Sidiä. Lähinnä kiinnostas tietää onko mega kuinka mega tai normi sit miten yyber kapea?

Muita popoja harkinnan alla, Giro Code (ei tunnu kestävän käyttöä + kypärä merkki) tai Mavicin Furyt (äh mavicit).

kid_scientifik - 22:17, 9.4.2013 » eikö kellään muka ole aussikenkuleista kokemuksia..?
mannine - 13:32, 15.2.2013 » ajoin bonteilla ennenkuin ne oli pinnalla
https://dl.dropboxusercontent.com/u/33080121/uudet/Kuva1411.jpg

A1 leather, oli jotain 500$ -alet
koon otin bontin nettisivun ohjeitten mukaan ja neuvosta sen väljemmän, ei jousta. hankala kävellä, hyvä sotkea

Jani S - 13:24, 17.5.2013 » Vanhat Shitmanot alkaa olla parhaat päivänsä nähny, joten uutta spedupopoa tarviis speksata - ei oikein luonto antas periks ostaa nyt muuta kun Sidiä. Lähinnä kiinnostas tietää onko mega kuinka mega tai normi sit miten yyber kapea? Muita popoja harkinnan alla, Giro Code (ei tunnu kestävän käyttöä + kypärä merkki) tai Mavicin Furyt (äh mavicit).
Oma kokemukseni Sidi vs. Shimano: Shimanolta ollut MT42 ja MT8(?) kokoa 46 ja AM31 koko 47. Ongelma itselleni on se, että jalka on levein pikkuvarpaan tyven tienoilla. Shimanot aiheuttivat pientä ahtauden tunnetta koosta riippumatta. Kokeilin 47 Sidiä ja se on todella mukavasti istuvat. Nyt Diablot ja Dominatorit käytössä koossa 47 ja toimivat omaan jalkaani hyvin. Ovat myös lestiltään leveämmät kuin 47 Laken talvipopot. Wide on ilmeisesti melkoisen leveä?
Jani S - 13:24, 17.5.2013 » Vanhat Shitmanot alkaa olla parhaat päivänsä nähny, joten uutta spedupopoa tarviis speksata - ei oikein luonto antas periks ostaa nyt muuta kun Sidiä. Lähinnä kiinnostas tietää onko mega kuinka mega tai normi sit miten yyber kapea? Muita popoja harkinnan alla, Giro Code (ei tunnu kestävän käyttöä + kypärä merkki) tai Mavicin Furyt (äh mavicit).
Annan Furyille täältä kyllä peukun, ehkä mukavimmat kengät mitä mulla on ollut. Tällä hetkellä ainoa miinus tuntuu olevan voimakas ilmastointi, kesällä jees mutta syksyllä ja alkukeväästä vähän vilpoiset ilman päällisiä.
Jani S - 13:24, 17.5.2013 » Vanhat Shitmanot alkaa olla parhaat päivänsä nähny, joten uutta spedupopoa tarviis speksata - ei oikein luonto antas periks ostaa nyt muuta kun Sidiä. Lähinnä kiinnostas tietää onko mega kuinka mega tai normi sit miten yyber kapea? Muita popoja harkinnan alla, Giro Code (ei tunnu kestävän käyttöä + kypärä merkki) tai Mavicin Furyt (äh mavicit).
Vaihdoin Shimanon RT81:stä perus-Dominatoreihin ja ei niiden leveyksissä paljoa eroa ole. Shimanot taitaa itse asiassa olla kapeammat varpaiden alueelta, kun taas Sidit on tiukemmat takaosasta. Dominatorit on kokoa 45 ja niitä saapi kokeilla, jos haluat. Normikengät mulla on kokoa 43/44.

Jesh!

Oiskohan noista lekan myymäröimistä pohjallisista mihinkään korvaamaan nämä sidin susipaskat pohjalliset ja millähän saisi taattua että edes ne pysyisivät jotenkin paikallaan eivätkä lähde liukumaan suuntaan tai toiseen?