soma wolverine "adopts more modern standards"

vallengrach - 19:53, 17.11.2016 » Toiseksi. Mikäs täällä nyt on tuo konsensus ahmapyörän kuormaamisesta yläpainotteisesti? Muistelen kuulleeni ainakin kahdet käyttäjäkokemukset, jotka kertovat että ylähyllylle lastattuna ohjaus on vähintäänkin epäoptimaalinen. Vai onko tohon haarukkaan lisätty taivutusta samalla ku on paukutettu noita lisäreikiä.
Taitaa olla esim radavistissa muotia just ny.

Ite en lastais kovin paljoo ylös, ainakaan eteen, koska sit ei oo enää kiva ajaa

Laukkujen sijoittelu vm. 2016 siis linjassa poliittisen todellisuuden kanssa. Tosiasiat eli ORTLIEB BACK + FRONT ROLLER ei kiihota kansaa.

konsensus taitaa olla: turkulaiset ei tykkää ja mä tykkään. että valitse nyt siitä sitten. :confused:

accro - 21:15, 17.11.2016 » Laukkujen sijoittelu vm. 2016 siis linjassa poliittisen todellisuuden kanssa. Tosiasiat eli ORTLIEB BACK + FRONT ROLLER ei kiihota kansaa.
tää on kyllä 110% totta että ortlieb 0% kiihottava laukkuvalinta.

Pitääkö laukkujenkin kiihottaa?!

Ei saatana nyt taas.

Mitä enemmän reikiä sitä kevyempi.

Juu en tiedä miten täällä mentiin kiihottavuuksiin ja poliittisiin todellisuuksiin kun tarkoitus oli puhua ajettavuuksista mutta ei se mitään.

Oli tarkoitus puhua aaceista & rakeista & kulmista ja niiden vaikutuksesta trailiin ja pyörän käytökseen yläetukuormattuna. Niinku kokemusperäisiä havaintoja mielellään pohdiskellen ja kattavasti kirjoitettuna koitin tähän kalastella.

Mulla ei siis edelleenkään tämmöistä pyörää ole mutta täällä välillä pohdiskelen ku liippaa läheltä noita omia hommia

accro - 21:15, 17.11.2016 » ROLLER ei kiihota kansaa.
Saataisko tähän tuolta UGH-heimosta mielipiteitä?

Keskiön seudulla lienee kahden vaihdevaijerin ja kolmannen pullotelineen kanssa ruuhkaista jo ilman jarruvaijeriakin.

Ahman haltijat kertokoot kokemuksistaan, mutta imo ton kokonen tankolaukku kevyehkösti pakattuna on vielä jossainmäärin mielipideasia, että vaikuttaako ohjaukseen liikaa. Itse en varsinaisesti pidä, joskaan en minä semmosta ahmassa olekaan kokeillut. Rakea tais olla kuitenkin 50mm, vaikka kulmakin toki loiva. Eli jättöä on enemmän kuin etulaukun kanssa olisi hyvä olla, mutta ei se ajamista estä. Ohan tankolaukussa kuitenkin puolensa, kun on niin näppärästi siinä sitten niin. Tosin ei sovi yhteen teppotangon kanssa ja niistähän tykkää kaikki, vuonna 2016. Tai minä ainakin, välillä.

Aemilius - 23:45, 17.11.2016 »
accro - 21:15, 17.11.2016 » ROLLER
UGH
vallengrach - 23:44, 17.11.2016 » Juu en tiedä miten täällä mentiin kiihottavuuksiin ja poliittisiin todellisuuksiin kun tarkoitus oli puhua ajettavuuksista mutta ei se mitään. Oli tarkoitus puhua aaceista & rakeista & kulmista ja niiden vaikutuksesta trailiin ja pyörän käytökseen yläetukuormattuna.
ite en ota kantaa siihen millainen on kun on lätkäisty kunnolla painoa laukkuihin [i]alas[/i] koska näin ei ole vielä menty.

sen sijaan randoboksilla eteneminen oli oikein mukavaa. en tiedä sitten että miten toi mun 650b vs. 700c vaikuttaa fiilispuolella trailin vähentymiseen kun sekä lastin määrä että laatu/käytetyt kumit/kaikki merkkaavat. teknisesti sitä kuitenkin on vähemmän ja tällä saattaa olla pieni merkitys. lisäksi paino on alempana kuin vastaavassa 700c pyörässä.

Pyörittelen tässä ohessa noita jättöjä parilla muuttujalla ja vaikuttais että puolen asteen ohjauskulman jyrkennyksellä ja viiden millin raken lisäyksellä sais pelailtua ahmaan laskennalliset trailit 61, 58, 56, 53mm. Tämä siis 700x40c renkaalla. Noin ungefär.

Jotain tuon kaltaista varmaan ite kokeilen joskus kevväämmällä jos lankeaa eteen sopiva haarukka tai muuten puskee inspistä.

Ite en oo tykänny hirveästi etutartsikuormasta Wolverinessa. Lienen salaa turkulainen? Kiekot täysikokoiset, eli trailia enempi kuin tuplaähvällä. Tosin mulla ei ole ollut kunnollista decaleuria ylätukena, ja kuorman tukeva kiinnitys olisi varmaan auttanut.

Takajarrun vienti yläputkea pitkin tuonne missä se sijaitsee on ainoa oikea ratkaisu. Takakolmion sisään voisi vetää alakautta.

Leveiden renkaiden vaikutus on muuten ihan merkittävä tosiaan, tekevät mielestäni pyörästä suoraan ajaessa herkemmin vaeltelevan ja toisaalta ei tahdo yhtä pienellä eleellä kallistua kaarteeseen. Periaatteessa voisi ajatella, että yläetupaino saattaisi tehdä tuosta johdonmukaisemman, kun paino kangistaa, mutta toisaalta kallistaessa voimistaa wheel floppia, eli kääntyy pienemmällä eleellä. Tai sitten ei.

Mitä noista oon lukenut, yläetukuormalle geo alkaa sopia vasta kun trail on luokkaa 35-40mm.

haluan toki painottaa että oma otanta etulasteisista pyöristä on ahma/orlo/tradesman ja uskon vahvasti että mielipide-eroja löytyy myös sen suhteen minkä tyyppinen ohjattavuus lastin kanssa on nautinnollista kuten tuossa edellisellä sivulla samuli taisi mainitakin.

kuvailisin sitä luotettavaksi

Rivendelleissähän kaikilla on muuten myös jotain etukoria tai laukkua, ja niissä on kai aika vastaava keulakulma yleensä, eka googletulos (sheldon) kertoo Atlantiksessa olevan 72 & 45 ja myyjän mallikuvissa on se kori. Ja ultraromancella.
https://cdn.shopify.com/s/files/1/1403/7343/products/f-atlantis-2_1024x1024.jpg?v=1471304526

Riippuu toki käyttötarkoituksestakin yms.

niin jos se ultra bromancelle kelpaa niin luulis kelpaavan muillekin ¯_(ツ)_/¯

epäilen et rivbikejä ostettais nyt niinkää ajamisen takia

mielikuvat ja kerskakulutus

älä nyt oo tollane

ite schreddailisin atlantiksella menemään kuin ei ois huomista kuha ois varaani ja ihan hyvillään laadukkaan #MAGA käsityön tuottamasta nautinnosta.

http://bicycletimesmag.com/wp-content/uploads/2014/12/grantridingmtdiablo-509x600.jpg

Ei voi olla huono. Kattokaa ny kun Grant melkein hymyilee.

ei olekaan palstalla rivendell-lankaa mut sellasen laitan pydeen kun ostan

^^ worst. cycling shoes. ever.